„Nikt na to nie zasługuje”: pracownik Linfoksa zszokowany rasistowskim przesłaniem reżysera

Pracownik logistyki był „zszokowany” i „czuł się bezwartościowy” po otrzymaniu rasistowskiej wiadomości od menedżera ostatniej nocy. Ogłoszenie o zablokowaniu Covid-19.

Singh, z rzeczy Zgadzając się na podanie tylko swojego nazwiska, przez ponad cztery lata pracował dla australijskiej firmy transportowej i logistycznej Linfox.

17 sierpnia Singh, który pochodzi z Indii, otrzymał SMS-a od kierownika operacyjnego z pytaniem, czy przyjedzie do pracy w ciągu najbliższych dwóch dni.

Singh odpowiedział, że nie może, bo zmiana poziomu była wredna Szkoły są zamknięte I musiał zaopiekować się synem.

Czytaj więcej:
* Nowozelandzki pracownik poczty wstrząśnięty po otrzymaniu rasistowskiego listu
* Truckee zwolniony za dzielenie się historią rzeczy ze współpracownikami
* Covid-19: Maorysi, chińskie społeczności zgłosiły większość przypadków dyskryminacji podczas pandemii
* Usunięto tablicę tylko w języku angielskim w kawiarni Auckland

W odpowiedzi reżyser powiedział: „Covid-19 i indyjska etyka pracy = recepta na bankructwo”.

„Czułem się bezwartościowy, jakbym nie był osobą” – powiedział Singh.

Powiedział, że około 80 procent siły roboczej Lennox w Auckland pochodzi z Indii.

Singh odszedł z pracy dwa dni później i powiedział, że powtarzające się rasistowskie uwagi menedżera były głównym powodem jego rezygnacji.

„Nie spodziewałem się, że cztery lata ciężkiej pracy zakończą się w ten sposób. Myślę, że nikt na to nie zasługuje.”

Podczas wymiany e-maili z działem zasobów ludzkich firmy Linfox, Singh usłyszał, że kierownik „otrzymał pisemne ostrzeżenie”.

Przedstawiciel w e-mailu powiedział, że Linfox rozważał również zalecenia dotyczące „rozpoczęcia szkolenia z nieświadomych uprzedzeń” w całej firmie.

Menedżer Linfox wysłał indyjskiemu pracownikowi rasistowską wiadomość w przeddzień 4. poziomu alarmu (zdjęcie pliku)

John Selkirk/Personel

Menedżer Linfox wysłał indyjskiemu pracownikowi rasistowską wiadomość w przeddzień 4. poziomu alarmu (zdjęcie pliku)

Singh powiedział, że spodziewał się przynajmniej listu z przeprosinami.

Dział HR powiedział mu, że taki list został napisany, jednak pomimo kilkukrotnego prośby o to w firmie Linfox, Singh nigdy go nie otrzymał.

Wewnętrzna wiadomość e-mail pokazała, że ​​kierownik operacyjny przeszedł od tego czasu ze swojego obecnego stanowiska do roli usprawnienia biznesowego i zarządzania projektami.

Tymczasem list otwarty do kierownictwa firmy Linfox wzywający do rezygnacji dyrektora operacyjnego podpisało ponad 80 pracowników.

Nowozelandzka Komisja Praw Człowieka

OHCHR uruchomił kampanię „Rasizm to nie żart” w lipcu 2020 r.

„Uważamy, że takie komentarze są niewłaściwe w wielokulturowym środowisku, a osoba, która to powiedziała, musi zostać usunięta z tej strony, aby inni pracownicy nie spotkali się z podobnymi sytuacjami” – czytamy w liście otwartym.

Najwyższy związkowy minister transportu, logistyki i produkcji, Jared Abbott, powiedział, że jest to „przestępstwo, które można odrzucić”, a Linfox powinien „Nietolerancja rasizmu”.

„Fakt, że Linfox nic z tym nie zrobił, jest dla nich naprawdę zawstydzający jako firma, myślę, że potrzebują poważnego szkolenia w zakresie wielokulturowości” – powiedział Abbott.

Powiedział, że brak przeprosin jest „dużą czerwoną flagą”, że firma ma szersze problemy dotyczące sposobu postępowania z incydentami rasistowskimi i uprzedzeniami wobec kolorowych pracowników.

„Duża liczba indyjskich pracowników zgłasza się bezpośrednio do [the manager]A to, że powiedział coś takiego, było w 100 procentach niewłaściwe”.

Rzecznik Linfox powiedział, że firma „odmówiła komentarza”.

Kierownik został wezwany do odpowiedzi, ale nie odpowiedział.

READ  Wzrost kredytów subprime doprowadził do ogromnego wzrostu poziomu złych długów i odpisanych kwot

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top