Nowa strategia elektryfikacji Audi oznacza koniec modeli ICE

Audi zaprezentowało nową strategię elektryfikacji, zwaną „Vorsprung 2030”, która również została nakreślona Koniec klasy spalania.

Plan postawi Audi na drodze do osiągnięcia pozycji zrównoważonego, społecznego i technologicznego lidera do 2030 r., a także przyspieszy realizację podobnych planów na 2026 r.

W ten sposób silnik spalinowy powinien ustąpić miejsca całkowicie elektrycznemu zasięgowi, który rozpocznie się na dobre w 2026 roku, po czym Audi będzie wypuszczać wyłącznie modele czysto elektryczne.

E-tron GT nie był pierwszym autem elektrycznym Audi iz pewnością nie będzie ostatnim, ponieważ marka przeniesie się do gamy wyłącznie pojazdów elektrycznych.

dostarczony

E-tron GT nie był pierwszym autem elektrycznym Audi iz pewnością nie będzie ostatnim, ponieważ marka przeniesie się do gamy wyłącznie pojazdów elektrycznych.

Do 2033 roku w ofercie Audi w ogóle nie będzie modeli spalinowych. Biorąc pod uwagę, że Volkswagen od jakiegoś czasu wymienia Audi jako lidera w dziedzinie rozwoju silników, jest to wskazówka, gdzie zakończy się cała gama Volkswagena.

Czytaj więcej:
* Przyspieszone samochody elektryczne Mercedesa i Audi, gdy Porsche buduje nową fabrykę akumulatorów
* Audi kończy prace nad nowymi silnikami spalinowymi
* Volkswagen potwierdza pojawienie się samochodów hybrydowych Golfa, Tiguana i T-Roc
* Volkswagen ogłasza pierwsze szczegóły nowej flagowej marki

Oznacza to, że wszelkie nadzieje na nowy sportowy samochód spalinowy R8 lub TT zostaną w dużej mierze rozwiane, chyba że jest już w fazie rozwoju, chociaż mogliśmy zobaczyć kolejną generację RS 4, RS 5, RS 6 i powiązanych z nimi modeli RS 6. i modele S.

Trzecia generacja spalinowego R8 jest prawie przestarzała, chyba że jest już w fazie rozwoju.  Jednak bateria R8 jest zasilana energią elektryczną...

dostarczony

Trzecia generacja spalinowego R8 jest prawie przestarzała, chyba że jest już w fazie rozwoju. Jednak bateria R8 jest zasilana energią elektryczną…

Być może R8 powróci jako wersja produkcyjna? Koncepcja Skysphere? A może doczeka się własnego, niestandardowego modelu? Czas pokaże.

Audi skupi się również na autonomicznej jeździe oraz elektryfikacji, choć na ten temat jeszcze nie zajęło się szczegółami. Jedyną rzeczą dotyczącą technologii, o której wspomniano w komunikacie, jest to, że CARIAD, dział oprogramowania Grupy Volkswagen, do 2025 r. opracuje skalowalną platformę oprogramowania ze standardowym systemem operacyjnym i łącznością z chmurą dla wszystkich swoich marek.

READ  Cena benzyny bezołowiowej 91 powróciła do ponad 3 USD za litr

„Musimy nadać naszym produktom jasne i jednoznaczne DNA. W przyszłości będziemy bardzo jasno określać, co powinno czuć podczas jazdy Audi. Dotyczy to również wysoce zautomatyzowanej jazdy” – powiedział Oliver Hoffmann, członek Audi. Rada Rozwoju Technicznego.

To jest Artemida.  Niewielu widzów, prawda?

dostarczony

To jest Artemida. Niewielu widzów, prawda?

Przypuszczalnie będzie opierał się na projekcie Audi Artemis i wywodził się z niego, który ma zostać wyposażony w „nową sieć i Poziom 4 autonomicznej jazdy.Wersja produkcyjna pojawi się w 2024 roku, prawdopodobnie jako A9 e-tron, a później Bentley i Porsche otrzymają własne.

Volkswagen również pracuje nad podobnym projektem, zwana Trójcą, Ma być zbudowany na niestandardowej architekturze EV w „radykalnym” nowym procesie produkcyjnym i mieć najnowszą technologię autonomicznej jazdy.

Samochód będzie „wysoce wydajnym konceptem z płaskimi siedzeniami o kultowym designie”, stając się „pionierem innowacji” Volkswagena.

Rozpoczniesz autonomiczną jazdę na poziomie 2+ i ostatecznie osiągniesz poziom „Gotowy na poziom 4”. Spodziewamy się również pojawienia się akumulatorów półprzewodnikowych, biorąc pod uwagę, że Volkswagen już zapowiedział, że chce, aby technologia pojawiła się na drogach do 2024 roku, podczas gdy Trinity ma pojawić się do 2026 roku, dwa lata po Audi Artemis.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *