Obserwatorium w Arizonie oferuje pakiet w akademiku o wartości 1350 dolarów, obejmujący kolację, pokoje wieloosobowe i własnego astronoma, który objaśni konstelacje

Autor: Mackenzie Tatanani dla Dailymail.Com

21:48 02 grudnia 2023, aktualizacja 21:48 02 grudnia 2023

• Obserwatorium Narodowe Kitt Peak oferuje nocleg z niezrównanymi widokami przestrzeni kosmicznej
  • Grupy czteroosobowe mogą korzystać z jednego z czterech potężnych teleskopów pod opieką doświadczonego naukowca
  • Ciała niebieskie, takie jak Jowisz, Mars i Pluton, można zobaczyć w ciągu jednej nocy

Obserwatorium w Arizonie oferuje niezrównane widoki nocnego nieba w ramach pakietu o wartości 1000 dolarów, który zapewnia gościom pełne wrażenia astronomiczne.

Centrum badawcze NOIRLab należące do Narodowej Fundacji Nauki, finansowane ze środków federalnych, przyjmuje gości przez całą noc od prawie trzydziestu lat.

Program niestandardowy – który zaczyna się od 945 dolarów na Eventbrite i może wynieść do 1350 dolarów z opłatami – przydziela czterech gości jako „odwiedzających astronomów” do jednego z czterech wyznaczonych teleskopów.

„Możliwe są wizualne obserwacje i fotografowanie zachwycających obiektów głębokiego nieba” – czytamy w ogłoszeniu. „Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, co to znaczy być astrofizykiem, ten program jest dla Ciebie”.

Wybierając się do Obserwatorium Narodowego Kitt Peak, położonego 80 km od Tucson, odwiedzający dowiedzą się o budynku, zanim zaczną się chować do zmroku, kiedy zacznie się prawdziwa zabawa.

Obserwatorium Narodowe Kitt Peak znajduje się nieco ponad 80 km od Tucson w Arizonie i jest domem dla kilku teleskopów
Obserwatorium prowadzone przez NOIRLab należące do Narodowej Fundacji Nauki zaprasza gości do obserwacji rozgwieżdżonego nieba. Na zdjęciu: obserwatorium na dachu Centrum Turystycznego
20-godzinne doświadczenie, które kosztuje 1000 dolarów, obejmuje kolację, sypialnię i pomoc profesjonalnego naukowca

Zwiedzanie rozpoczyna się od godziny 15:00 do godziny 11:00 następnego dnia. Po przybyciu do Centrum dla zwiedzających goście zostają zapoznani z operatorem teleskopu, który poprowadzi ich do kwatery w rustykalnym budynku przypominającym motel z lat 50. XX wieku.

Po kolacji w stołówce, gdy teleskop jest już dostępny, zwiedzający mogą swobodnie oglądać nocne niebo.

Operator teleskopu pomoże im korzystać z potężnych instrumentów naukowych i zlokalizować niektóre obiekty głębokiego nieba.

Ten profesjonalista może sporządzić listę obserwacyjną lub pozostawić ją gościom. Ciała niebieskie, takie jak Jowisz, Mars i Pluton, można zobaczyć w ciągu jednej nocy, w zależności od warunków.

READ  W głębinach oceanu znajduje się „zaginione miasto”, które nie przypomina niczego, co kiedykolwiek widzieliśmy: ScienceAlert

NOIRLab zachęca potencjalnych gości, aby z wyprzedzeniem zapytali, czy niektóre obiekty będą widoczne podczas podróży, ponieważ „danej nocy części nieba nie będą nad horyzontem, a niektóre obiekty są zbyt słabe, aby je zobaczyć”.

Jednak „do wzięcia udziału nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie astronomiczne”.

Aby korzystać z jednego z czterech teleskopów zaprojektowanych na terenie kampusu, nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie. Na zdjęciu: 0,5-metrowy teleskop Centrum dla Zwiedzających
NOIRLAB prosi gości o przesłanie e-maila z wyprzedzeniem, jeśli chcą zobaczyć określone ciała niebieskie, ponieważ „pewnej nocy części nieba nie będą nad horyzontem, a niektóre obiekty są zbyt słabe, aby je zobaczyć”.
Kitt Peak przyjmuje gości od około 1998 roku, a wieczorny program okazał się jednym z najpopularniejszych programów. Na zdjęciu: Centrum dla zwiedzających po przebudowie w 1978 roku
Kitt Peak ponownie otworzył swoje podwoje po zamknięciu z powodu pandemii i niszczycielskich pożarów. Na zdjęciu: Teleskop 0,4-metrowy Levin Visitor Center

Kitt Peak był wcześniej zamknięty z powodu pandemii i pożaru Contreras w 2022 r., który zwęglił drzewa i spalił drogę prowadzącą do obserwatorium.

Ogień odciął zasilanie od sieci i spowodował uszkodzenia wewnątrz, których ocena trwała miesiące. Spowodowało to również utratę jednego mieszkania i jednej chaty na południowo-zachodniej grani oraz szopy za paleniskiem.

Obiekty NOIRLab, w tym obiekty na Hawajach i Chile, zostały ponownie otwarte dla publiczności w czerwcu 2023 r.

Szczególnie popularny okazał się program nocny w Kitt Peak, który rozpoczął się około 1998 roku – wszystkie terminy są obecnie wyprzedane do końca roku.

Obiekty znajdują się 2096 metrów w górze, która znajduje się na terenie należącym do Tohono O’odham Nation.

Goście mogą korzystać z 0,4-metrowego Teleskopu Levine’a i 0,5-metrowego teleskopu, oba otoczone kopułami, a także z obserwatorium na dachu, skąd roztaczają się wspaniałe widoki na Drogę Mleczną.

Droga do obserwatorium została zamknięta po pożarze Contreras w 2022 r. Na zdjęciu: osunięcie się skał, które miało miejsce w następstwie pożarów
Obiekty znajdują się na wysokości 2096 metrów w górach i oferują wspaniałe widoki na Drogę Mleczną. Na zdjęciu: 0,5-metrowy teleskop Centrum dla Zwiedzających
Do gości dołączy operator teleskopu, który pomoże im w obsłudze instrumentów i na życzenie przygotuje listę obserwacyjną. Na zdjęciu: 0,4-metrowy teleskop wewnątrz obserwatorium Roll Off Roof

Bob Davis, były starszy redaktor „The Wall Street Journal”, napisał artykuł o swoich doświadczeniach.

Powiedział, że do grupy dołączył Mike Murray, emerytowany inżynier rakietowy, który oprowadził ich po kampusie i szczegółowo opisał działanie teleskopów.

„Zanim przyjechaliśmy, przesłał nam 40-stronicową listę obrazów galaktyk – masywnych kul, spiral i gromad – które prawdopodobnie zobaczymy” – powiedział Davis.

„Ale kiedy już tam byliśmy, przyćmieni przez niebo, pozwoliliśmy mu przejąć stery i wybrać swoje ulubione momenty”.

Davis i jego przyjaciele zaczęli obserwować gwiazdy pod czystym, bezksiężycowym niebem. Chociaż podobało mu się to doświadczenie, zauważył, że teleskopy kilkakrotnie działały nieprawidłowo i przestały działać.

READ  Astronomowie odkryli tajemniczy obiekt, który wyrzuca pył w kosmos

Część pieniędzy jednak została mu przesłana – „które zwróciłem stwierdzając, że nie mam żadnych skarg”.

Przedstawiciele twierdzą, że awarie wynikają częściowo ze zbyt szybkiego zwiększenia obsługi gości przez obserwatorium po jego zamknięciu z powodu pandemii.

Nieistniejący już Teleskop Słoneczny McMath-Pierce był największym teleskopem słonecznym na świecie
Teleskopy na terenie obiektu mogą ulegać awariom, co zdaniem przedstawicieli wynika z szybkiego ponownego otwarcia po pandemii. W takim przypadku zaoferowany zostanie zwrot pieniędzy
Ceny wizyt nocnych na Eventbrite zaczynają się od 945 dolarów i obejmują wycieczkę po kampusie

Oferujemy pełny zwrot kosztów, pomniejszony o opłatę Eventbrite, jeśli obiekt musi odwołać ten sam program ze względu na nieoczekiwaną pogodę lub „inne względy bezpieczeństwa, na które nie mamy wpływu”.

Inne teleskopy, które goście mogą zobaczyć podczas wycieczki, należą do najbardziej imponujących na świecie.

Jednym z nich jest teleskop Nicholasa Yu. 4-metrowy Mayall, słynący z odkrycia lodu metanowego na Plutonie.

Masywny 3,5-metrowy teleskop WIYN, którego instrument NEID przeznaczony jest do pomiaru ruchu gwiazd z niezwykłą precyzją, to nowoczesne narzędzie do polowań na egzoplanety.

Po wycofaniu ze służby Teleskop Słoneczny McMath-Pierce był przez wiele dziesięcioleci największym teleskopem słonecznym na świecie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły