Ojciec Kiwi chce zabrać córkę do domu na Boże Narodzenie wśród 100 000 dotkniętych odwołaniem lotów i zmianami w Air NZ

Ojciec Kiwi chce zabrać córkę do domu na Boże Narodzenie wśród 100 000 dotkniętych odwołaniem lotów i zmianami w Air NZ

Air New Zealand wprowadza zmiany w około 1,5 procent swoich lotów w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zdjęcie / Dziekan Purcell

Ojciec, który chce przywieźć córkę do domu na Boże Narodzenie, jest zdenerwowany, że Air New Zealand odwołał loty córki do i ze Stanów Zjednoczonych.

Air New Zealand odwołuje i zmienia harmonogram około 1,5 procent swoich lotów w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, co według niego jest proaktywnym krokiem, aby uniknąć anulowania usług wcześniej, niż pasażerowie zarezerwowali podróż.

Dotyczy to około 100 000 pasażerów i linie lotnicze kontaktują się z nimi.

David Brown, który 14 grudnia zarezerwował lot do Nowej Zelandii z USA dla swojej 19-letniej córki, powiedział, że czekał na ponad pięć godzin, kiedy w sobotę po południu zadzwonił do centrum telefonicznego Air NZ po otrzymaniu e-maila mówiąc, że lot został odwołany.

Kiedy Brown zapytał o dalsze pytania, był zszokowany, gdy dowiedział się, że podróż jego córki do Stanów Zjednoczonych w styczniu również została odwołana.

Brown zaoferował swojej córce alternatywne loty – dzień wcześniej 13 grudnia, dwa dni później 16 grudnia lub tego samego dnia co pierwotna rezerwacja, ale na trasie 20-godzinnej zamiast 15-godzinnego czasu lotu.

Ale Brown powiedział, że nic z tego nie jest właściwe.

„W alternatywnej trasie nasza córka podróżowałaby około 24 godzin, aby wrócić do Nowej Zelandii ze Stanów Zjednoczonych” – powiedział.

„Nie mogła tego zrobić dzień wcześniej, ponieważ miała egzaminy na studia, a 16-dniowa wycieczka oznaczałaby, że spóźni się na wizyty lekarskie”.

Około 100 000 pasażerów jest dotkniętych odwołaniem i zmianą rozkładu lotów Air New Zealand.  Zdjęcie / Dziekan Purcell
Około 100 000 pasażerów jest dotkniętych odwołaniem i zmianą rozkładu lotów Air New Zealand. Zdjęcie / Dziekan Purcell

Kiedy wspomniał, że był bezpośredni lot z Chicago, Brown powiedział, że linia lotnicza odmówiła przyjęcia jego córki na ten lot i zażądała od niego dodatkowego tysiąca dolarów za przewiezienie jej tym lotem.

READ  Chris Harris z Top Gear i Car Collecting New Zealand: Auckland to „najlepsze wydarzenie, jakie kiedykolwiek zorganizowaliśmy”

„Nie pozwolili nam uiścić tych dodatkowych opłat z Airpoints i musieliśmy zapłacić kartą kredytową” – powiedział Brown.

„Ale to, co było naprawdę niepokojące, to to, że kiedy sprawdziłem jej lot powrotny do USA 3 stycznia, potwierdzili, że to również zostało anulowane.

„Kiedy zapytałem, dlaczego nie zostaliśmy poinformowani, wspomnieli, że doradzą pasażerom loty od stycznia w późniejszym terminie, mimo że już odwołali swój rozkład”.

Brown powiedział, że Air New Zealand powinien był „uprzejmość i szacunek” doradzać klientom w sprawie wszystkich zmian lotów, aby mogli opracować alternatywne plany w szczycie sezonu wakacyjnego.

Jego córka, która studiuje na uniwersytecie w pobliżu Detroit w Michigan, została zarezerwowana na powrót bezpośrednim lotem Air New Zealand z Houston do Auckland, który trwa 14 godzin i 55 minut.

„Zostaliśmy poinformowani e-mailem, że poprzedniego dnia zabrali ją na ten sam lot, ale nie jest to możliwe, ponieważ poprzedniego dnia miała egzamin licencjacki” – powiedział Brown.

„Po odczekaniu pełnych pięciu godzin zaoferowali nam lot z Houston do Los Angeles i Auckland, który trwałby 20,5 godziny.

„Gdyby musiała podróżować do Detroit – Houston – Los Angeles – Auckland, powrót do domu zajęłby jej prawie 29 godzin, co po prostu nie jest realną opcją – i to bez naszej winy”.

Jego zamówienie na bezpośredni lot z Chicago kosztowało dodatkowe 1035 dolarów. Air NZ zwraca pieniądze Brownowi po zapytaniach Heralda.

Brown powiedział, że był zszokowany, gdy 3 stycznia sprawdził lot swojej córki między Oakland a Chicago z powrotem do USA, ale okazało się, że również został odwołany.

„Zapytaliśmy dzwoniącego, dlaczego nie zostaliśmy powiadomieni, i powiedziano nam, że jeszcze nie doradzali ludziom podczas tych podróży w styczniu” – powiedział.

„Byliśmy lojalnymi klientami Air NZ i usłyszenie, że odwołali loty i celowo ukrywali te informacje przed klientami, sprawiło, że linia lotnicza bardzo nas rozczarowała”.

READ  Czy będziesz gotowy do pracy „Nie wszyscy Nowozelandczycy to wezmą”?

Brown powiedział, że anulowanie lotów zwiększa niedobór, co z kolei podnosi ceny i nie daje klientom jak największej uwagi „po prostu uderza ludzi w ich kieszenie”.

Rzeczniczka Air New Zealand powiedziała, że ​​jej zespół klientów pracował przez całą dobę nad wdrożeniem zmian zaplanowanych na następne sześć miesięcy, a zmiany te mogą potrwać kilka dni ze względu na liczbę pasażerów.

„Jesteśmy bardzo wdzięczni za cierpliwość okazywaną nam przez naszych klientów w tym burzliwym okresie” – powiedziała.

„Rozumiemy frustrację tych, których loty są modyfikowane i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby współpracować z nimi w celu znalezienia rozsądnego rozwiązania.

„W tym przypadku, gdy nie byliśmy w stanie zapewnić klientowi odpowiedniej nowej opcji lotu, pieniądze zostały zwrócone”.

Rzeczniczka dodała, że ​​Airpoints można wykorzystać tylko do nowych rezerwacji, a nie do modyfikowania lotów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *