Pasażerowie zmuszają pilotów do przekierowania dwóch lotów American Airlines

Dwa samoloty American Airlines musiały zmienić kierunek lotu po oddzielnych incydentach z udziałem rozbrykanych pasażerów, w tym jeden, w którym urzędnicy powiedzieli, że mężczyzna próbował otworzyć drzwi samolotu.

Lot 1775 opuścił Los Angeles i był w drodze na lotnisko Reagan w pobliżu Waszyngtonu, gdy pasażer próbował otworzyć drzwi, według Association of Professional Flight Attendants. Związek, który reprezentuje stewardesy linii lotniczych, powiedział, że członkowie załogi i pasażerowie byli w stanie ujarzmić mężczyznę.

Linie lotnicze poinformowały, że samolot wylądował w Kansas City, gdzie spotkali go funkcjonariusze organów ścigania.

Mapa toru lotu samolotu pokazuje, że porusza się on ostro w kierunku Kansas City w połowie przelotu, zgodnie z danymi ze strony śledzącej FlightAware.

American Airlines poinformowały, że lot 1775 wylądował bezpiecznie na międzynarodowym lotnisku Kansas City (zdjęcie pliku).

Stephen Sene/AFP

American Airlines poinformowały, że lot 1775 wylądował bezpiecznie na międzynarodowym lotnisku Kansas City (zdjęcie pliku).

Czytaj więcej:
* Amerykański samolot zmienił kurs po napaści na pijaną stewardesę pasażera, szkodząc pilotowi
* American Airlines przekierowują lot po tym, jak pasażer próbuje otworzyć drzwi ewakuacyjne

Biuro FBI w Kansas City poinformowało w oświadczeniu, że zatrzymano jedną osobę, ale nie podało dodatkowych szczegółów.

„Jesteśmy wdzięczni naszym członkom załogi, którzy nieustannie dbają o bezpieczeństwo i opiekę naszych klientów oraz którzy radzą sobie z warunkami z najwyższymi umiejętnościami i profesjonalizmem” – powiedział przewoźnik.

Kilka godzin później drugi lot American Airlines, który wyleciał z Phoenix do Honolulu, został zmuszony do zawrócenia po tym, co linie lotnicze nazwały „zakłóceniem pasażerów”.

Linia lotnicza poinformowała, że ​​samolot wylądował w Phoenix i spotkał się z organami ścigania.

„Dziękujemy i pochwalamy nasz zespół za wszystko, co robi każdego dnia, aby zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo podczas podróży z nami” – napisała firma w oświadczeniu.

Te dwa incydenty są ostatnimi z serii niepokojów, które skłoniły dyrektora generalnego Delta, Eda Bastiana, do wezwania do stworzenia listy „zakazu lotów” dla niewłaściwie zachowujących się podróżnych.

READ  Interislander oferuje pasażerom wymagania dotyczące szczepień i testów od 15 grudnia

Podczas pandemii gwałtownie wzrosła liczba pasażerów odmawiających wykonania poleceń członków załogi. Wiele przypadków dotyczy pasażerów, którzy odmawiają przestrzegania wymogu noszenia masek podczas lotów. Chociaż liczby spadły w ostatnich miesiącach, nadal niepokoją związki reprezentujące stewardesy, pilotów, agentów bramek i innych pracowników linii lotniczych.

Według najnowszych statystyk dostarczonych przez Federalną Administrację Lotnictwa, w tym roku pojawiło się prawie 400 raportów o niesfornym zachowaniu pasażerów, z czego 255 dotyczy federalnego mandatu masek. W tygodniu kończącym się 30 stycznia FAA zgłosiła 6,2 przypadków niesfornego zachowania na 10 000 lotów.

W 2021 r. zgłoszono prawie 6000 przypadków nieuporządkowanego zachowania pasażerów. Chociaż agencja zaproponowała grzywny w wysokości ponad 1 miliona dolarów, rozwiązanie sprawy może zająć miesiące lub lata.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *