Pierwsza recenzja napędu: Kia EV6

Pierwsza recenzja napędu: Kia EV6
  • Kia EV6
  • Przedział cenowy: 72 990 $ do 106 990 $
  • Motoryzacja: Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (dwa w wersji Earth i GT-Line) z akumulatorem 58kWh lub 77,4kWh z 125kW/350Nm (modele 58kWh/2WD) do 239kW/605Nm (77,4kWh/AWD), 2WD lub AWD.
  • Budowa ciała: Pięciodrzwiowy SUV (tak, naprawdę)
  • Na sprzedaż: Obecnie

EV6 jest pierwszym dedykowanym pojazdem elektrycznym Kia (nie ma na przykład żadnych wariantów hybrydowych ani ICE) i zebrał świetne recenzje na całym świecie, a także był laureatem kilku nagród. A teraz jest tutaj – jak wypada na drogach Nowej Zelandii? Odkryliśmy.

Uczyń mnie natychmiastowym ekspertem: Co muszę wiedzieć?

Podczas gdy Ioniq 5 firmy Hyundia ma surowy klimat retro, Kia wybrała bardziej elegancki, półwagonowy wygląd EV6 opartego na platformie E-GMP.

Damien O’Carroll/Personel

Podczas gdy Ioniq 5 firmy Hyundia ma surowy klimat retro, Kia wybrała bardziej elegancki, półwagonowy wygląd EV6 opartego na platformie E-GMP.

Ponieważ EV6 jest oparty na tej samej architekturze E-GMP (Global Electrical System Standard), co jego kuzyn, Hyundai Ioniq 5wykorzystuje tę samą podstawową technologię układu napędowego, w tym dwa rozmiary akumulatorów – akumulator dalekiego zasięgu Kia jest nieco większy niż akumulator Hyundaia (77,4 kWh w porównaniu z 72,6 kWh), ale pierwsza aktualizacja Ioniq 5 również zyska większy rozmiar – również jako 800-woltowa technologia ładowania (10-80 procent w 18 minut na hiperładowarce) oraz wybór modeli z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Czytaj więcej:
* Kia ujawnia specyfikacje EV6 przed premierą w Nowej Zelandii
* Elektryczna przyszłość Kia Nowej Zelandii nie ma miejsca dla Stingera
* Ogłoszenie finalistów nagrody Światowego Samochodu Roku
* Pierwsza jazda próbna: Hyundai Ioniq 5

Podobnie jak Hyundai, Kia EV6 jest wyposażona w łączność „pojazd-pojazd” (V2L) i „pojazd-pojazd” (V2V), co oznacza, że ​​możesz zasilać inne urządzenia elektroniczne (np. lodówkę, jeśli z jakiegoś powodu tego chcesz to) lub nawet inny EV z adaptera podłączanego do portu ładowania. Bonusem w Hyundaiu jest również trójpinowa wtyczka wewnątrz kabiny, dzięki czemu technicznie możliwe jest ładowanie dwóch innych pojazdów elektrycznych EV6.

READ  Dwie firmy z Auckland zostały ukarane grzywną po tym, jak jesienią robotnik budowlany został sparaliżowany

Kabina Kia nie krzyczy

Damien O’Carroll/Personel

Kabina Kii nie krzyczy „Jestem samochodem elektrycznym!” (Na szczęście), ale jest pięknie wykonany i zawiera wysokiej jakości materiały, a także wiele technologii.

EV6 pojawi się na początku w Nowej Zelandii w wersjach Air, Earth i GT-Line, przy czym model Air to jednosilnikowe modele RWD, podczas gdy modele Earth i GT-Line to dwusilnikowe konfiguracje z napędem na cztery koła. Dwa modele Air kwalifikują się do Zniżka na czysty samochódze standardowym zasięgiem osiągającym 72 990 $, a dalekim zasięgiem spadającym do 78 990 $.

Warto zauważyć, że ceny Kia nie obejmują ORC, więc możesz zapłacić, aby ponownie sprawdzić u swojego dealera, czy długoterminowe ceny ORC są niższe niż 1010 USD, ponieważ będą musiały być niższe niż 80 000 USD Włącznie z ORCs, aby kwalifikować się do zniżki…

Modele Air są standardowo wyposażone w 19-calowe felgi aluminiowe, pełen zestaw systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, adaptacyjny tempomat, wstawki foteli z tkaniny i syntetycznej skóry, dostęp bezkluczykowy, nawigację satelitarną, 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy i 12,3-calowy system informacyjno-rozrywkowy ekran dotykowy, sześciogłośnikowy system audio, dwustrefowa klimatyzacja, monitorowanie ciśnienia w oponach, zasilana tylna klapa, bezprzewodowe ładowanie telefonu i oświetlenie LED w całym tekście.

Nowe, kanciaste logo Kia lepiej czuje się na nosie EV6.

Damien O’Carroll/Personel

Nowe, kanciaste logo Kia lepiej czuje się na nosie EV6.

Oba mają pojedynczy silnik elektryczny na tylnej osi, podczas gdy standardowy zasięg ma akumulator 58,0 kWh i zasięg 394 km testowany przez WLTP, podczas gdy model dalekiego zasięgu ma akumulator 77,4 kWh i zasięg 528 km.

Modele GT-Line za 94 990 USD i 106 990 USD mają większy akumulator i drugi silnik z przodu o zasięgu 484 km.

The Ground dodaje do specyfikacji Air monitorowanie martwego pola, inteligentne zdalne parkowanie, monitor surround 360 stopni, wyświetlacz rzeczywistości rozszerzonej, przednie fotele „Premium Relax”, tapicerkę siedzeń ze skóry wegańskiej, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, podczas gdy GT dodaje Linia ma 20-calowe felgi aluminiowe, przednie asystenta zapobiegania kolizjom, adaptacyjne reflektory, wentylowane przednie fotele, zamszowe wykończenia siedzeń, aktywne nagłośnienie, nastrojowe oświetlenie wnętrza i do tego wysokiej jakości system audio Meridian.

READ  Caroline Bay lub Waikiki: o 125 USD więcej Air NZ z Auckland do Timaru niż Hawaiian Airlines do Honolulu

Szyberdach to dodatkowa opcja 3000 USD tylko w GT-Line.

Dokąd to doprowadziło?

EV6 jest dostępny w modelach Air, Earth i GT-Line.  Po prostu musimy jeździć topową GT-Line w momencie premiery.

Damien O’Carroll/Personel

EV6 jest dostępny w modelach Air, Earth i GT-Line. Po prostu musimy jeździć topową GT-Line w momencie premiery.

Na drogach przybrzeżnych między Clevedon i Mirandą poza Auckland po raz pierwszy spróbowaliśmy EV6 na Kiwi Roads.

Każdy, kto zna te drogi, będzie wiedział, że nie są one dokładnie tym, co można nazwać „gładkim” lub „przyjemnym w jakikolwiek sposób”, więc okazało się to dobrym testem twierdzenia Kia, że ​​EV6 ma „lokalny” dźwięk zawieszenia dzięki uprzejmości Inżynierowie z Australii, którzy wybierają lokalizację.

Naszym największym problemem z Hyundaiem Ioniq 5 była jego chwiejna jazda na dużych kołach, więc Kia mogła być horrorem na tych drogach, ale lokalne ustawienia Kia okazały się odkrywcze. Jeździliśmy tylko topową GT-Line (jak dotąd) na jej 20-calowych felgach, ale jakość jazdy była absolutnie fantastyczna i ogromna poprawa w stosunku do Hyundaia.

EV6 jest wyposażony w ładowarkę V2L i V2V, co oznacza, że ​​może być używany do zasilania urządzeń i urządzeń elektrycznych, a nawet do ładowania innych pojazdów EV.  Jeśli czujesz się hojny.

Damien O’Carroll/Personel

EV6 jest wyposażony w ładowarkę V2L i V2V, co oznacza, że ​​może być używany do zasilania urządzeń i urządzeń elektrycznych, a nawet do ładowania innych pojazdów EV. Jeśli czujesz się hojny.

EV6 wydawał się również inteligentniejszy i bardziej responsywny niż Ioniq 5, co ukrywało jego duże rozmiary (rozstaw osi wynoszący 2900 mm jest dłuższy niż w przypadku Ioniq 5. SUV Sorento) i ważył lepiej niż Hyundai, podczas gdy układ kierowniczy był ładnie wyważony i ładnie dokładny.

Przyspieszenie to odpowiednio szybka akcja w GT Line, z 239 kW i 605 Nm wystarczającymi, aby rozpędzić go do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,2 sekundy. Pomimo tego, że na razie jest flagowcem osiągów, nadchodzi pełnotłusty model GT z układem napędowym o mocy 430 kW i 740 Nm, który skróci czas sprintu z 0-100 do 3,5 sekundy.

READ  Giełda w Nowej Zelandii zyskuje na wartości dzięki danym ekonomicznym – zamknięcie rynku

Co to jest wybór zakresu?

Istnieją tylko dwie opcje dla EV6: szyberdach w GT-Line i matowe wykończenie Moonscape w samochodzie, którym jeździliśmy.  To jest 1450 $ i całkowicie tego warte.

Damien O’Carroll/Personel

Istnieją tylko dwie opcje dla EV6: szyberdach w GT-Line i matowe wykończenie Moonscape w samochodzie, którym jeździliśmy. To jest 1450 $ i całkowicie tego warte.

Model GT-Line mogliśmy doświadczyć dopiero w momencie premiery, ale świetna jazda na dużych kołach obiecuje wyjątkowo dobre rzeczy w porównaniu z innymi modelami, które jeżdżą na mniejszych 19-calowych kołach.

Modele RWD Air wsuwające się pod maskę przeciwnika prezentują się bardzo obiecująco, oferując wysoki poziom wyposażenia standardowego za te pieniądze, podczas gdy nadchodzący model GT o mocy 430 kW może być równie imponujący…

Ale ogólnie rzecz biorąc, EV6 był naprawdę potężnym pakietem w postaci GT-Line. Chociaż wygląd Ioniqa 5 może nie do końca wypełniać (choć będzie to zależeć od twoich osobistych upodobań – a Kia nadal wygląda świetnie), podobnie jak Hyundai, jest to wyjątkowo wysokiej jakości oferta, która z łatwością rywalizuje z europejskim odpowiednikiem elektrycznego samochody.

Chociaż EV6 jest technicznie sklasyfikowany jako przeciętny SUV, tak naprawdę na niego nie wygląda...

Damien O’Carroll/Personel

Chociaż EV6 jest technicznie sklasyfikowany jako przeciętny SUV, tak naprawdę na niego nie wygląda…

Dlaczego to kupuję?

Nie chcesz SUV-a. Chociaż jest technicznie sklasyfikowany jako SUV średniej wielkości, EV6 przypomina bardziej elegancką hybrydę z liniami, które wyglądają lepiej w metalu niż na zdjęciach.

Możesz go również kupić, jeśli chcesz mieć bardzo sprawny samochód z dużą ilością miejsca, asertywnymi osiągami i poziomem jakości do euro, a także holowaniem 1,6 tony na przyczepie hamulcowej. Aha, i równie dobrze możesz go kupić, bo to chyba EV…

Dlaczego go nie kupuję?

Podobnie jak Ioniq 5, jest to zaskakująco duży samochód i chociaż może dosłownie zaparkować, dla niektórych może to być za dużo, zwłaszcza na pokaz.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *