Pilot Air New Zealand wyjaśnia, jak waga pasażera wpływa na zużycie paliwa

Pilot Air New Zealand wyjaśnia, jak waga pasażera wpływa na zużycie paliwa

To może być frustrujące, gdy widzisz swój samolot na pasie startowym i innych pasażerów czekających przy bramce na małym lotnisku, mimo że powiedziano Ci, że przegapiłeś proces odprawy.

Jednak starszy pilot Air New Zealand ujawnił główny powód, dla którego nawet regionalne lotniska zamykają stanowisko odprawy na 30 minut przed odlotem.

Dla niektórych podróżnych może to być zaskoczeniem, ale według kapitana Davida Morgana sprowadza się to do wagi pasażerów.

Kapitan Morgan wyjaśnił, że sześć godzin przed odlotem zespół operacyjny linii lotniczej szacuje, ile paliwa potrzeba na lot, w zależności od samolotu i trasy.

„Za około sześć godzin system i planiści ładunku zaplanują ładunek” – powiedział, opisując to jako „akt równoważenia”, który obejmuje podejmowanie decyzji, gdzie umieścić bagaż, ładunek i pasażerów w samolocie.

Następnie, 90 minut przed odlotem, operacje obliczą szacunkowe zużycie paliwa, wyjaśnił kapitan Morgan, na podstawie znanej masy samolotu i liczby odprawionych pasażerów.

Może to być na przykład 22 tony.

Kapitan David Morgan jest głównym pilotem, dyrektorem ds. operacji lotniczych i oficerem ds. bezpieczeństwa w Air New Zealand.
Kapitan David Morgan jest głównym pilotem, dyrektorem ds. operacji lotniczych i oficerem ds. bezpieczeństwa w Air New Zealand.

Odprawa zostanie zamknięta na mniej niż 30 minut przed odlotem, a operatorzy mogą obliczyć liczbę pasażerów, którzy będą lecieć, a tym samym ostateczną wagę.

„25 minut przed odlotem dokonujemy ostatecznego ważenia” — powiedział kapitan Morgan. Dzięki tym informacjom operatorzy mogą obliczyć, czy potrzebują, powiedzmy, 21,8 czy 22,2 ton paliwa.

„Dochodzimy do tego poziomu szczegółowości, ponieważ paliwo jest tak drogie”, powiedział, dodając, że samoloty mogą spalić o 20 procent więcej paliwa, po prostu niosąc swój własny ciężar.

Przebijanie się przez 30 minut odprawy może być irytujące, zwłaszcza na mniejszych lotniskach, gdzie widać pasażerów czekających przy bramce lub samoloty na płycie lotniska.

READ  Koniec pieniędzy? Jak wyglądałaby gospodarka bezgotówkowa?

Kapitan Morgan wyjaśnił, że ten czas był niezbędny, aby umożliwić obliczenie wymaganego paliwa i napełnienie samolotu.

„To frustruje niektórych ludzi, zwłaszcza w obszarach, w których mogą zobaczyć samolot, ale to, co zrobiliśmy, to zamknęliśmy lot i teraz określamy, ile paliwa chcemy, na podstawie wagi”.

Skąd Air New Zealand zna wagę każdego pasażera?

Linia lotnicza zwróciła uwagę mediów na całym świecie na początku tego roku, kiedy poprosiła pasażerów o dobrowolne anonimowe wystąpienie z bagażem podręcznym w celu zebrania danych.

Oceniając statystycznie istotny odsetek klientów na wielu trasach, kapitan Morgan powiedział, że linia lotnicza może następnie zmierzyć średnią wagę pasażerów.

Kapitan Morgan dodał, że przeprowadzenie ankiety na różnych trasach jest ważne, ponieważ pasażerowie podróżujący między niektórymi miejscami docelowymi mogą mieć nadwagę lub niedowagę.

„Muszę uważać, jak to sformułuję”, powiedział, „ale różne podejścia mają różną wagę, ponieważ niektórzy ludzie są mniejsi od innych”.

Posiadanie dokładnej średniej wagi pozwala liniom lotniczym lepiej obliczyć ilość potrzebnego paliwa i uniknąć przeładunku paliwa, które jest kosztowne zarówno pod względem finansowym, jak i środowiskowym.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *