PKB Intercity kupuje 300 taksówek. Będą produkowane w Polsce – Magazyn WhiteMAD

PKB Intercity kupuje 300 taksówek.  Będą produkowane w Polsce – Magazyn WhiteMAD

Zarząd kolei ogłosił w tej sprawie przetarg. PKP Intercity wzbogaci się o 300 nowych wagonów, które powstaną w poznańskiej fabryce H. Cegielskiego – Fabryce Pojazdów Szynowych. Przepisy pozwalają władzom kolei zwiększyć zamówienie o 150 dodatkowych wagonów.

W 2022 roku ogłoszono przetarg na zakup nowych wagonów. Dzięki nim pasażerowie doświadczą nowej jakości podróżowania. Kabiny wyróżniają się nowoczesnym designem. Na udostępnionych renderach wagony bardzo przypominają wagony pociągu Pentolino. W ten sposób można nadać całej flocie jednolity wygląd. Łącznie 300 nowych wagonów kosztowało łącznie 4 238 580 000,00 zł.

Pod względem ilości pojazdów rozstrzygnęliśmy największy przetarg w historii firmy. Dzięki realizacji tego zamówienia do 2028 roku będziemy dysponować co najmniej 300 różnymi rodzajami wagonów, zaprojektowanych w nowej konstrukcji, co pozwoli nam zaoferować pasażerom nową jakość podróżowania i zachęcić więcej osób do podróżowania na duże odległości. podróży – mówi Jaroslav Onyschuk, członek Komitetu PKP Intercity.

Przetarg obejmuje zakup różnego rodzaju wózków. Po zakończeniu dostaw, w wariancie podstawowym, tabor PKP Intercity będzie bogaty:

– 38 wagonów przedziałowych I klasy w osobnej części nieopakowanej;

– 40 skrzyń przedziałowych II klasy;

– 80 wagonów drugiej klasy nieopakowanych;

– autokary II klasy z 38 miejscami dla osób niepełnosprawnych;

– wagony II klasy z miejscami do spania na 40 cykli;

– 38 wagonów restauracyjnych;

– 26 wagonów dzienno-nocnych zapewniających komfortową podróż nocą.

W przypadku skorzystania z prawa opcji zamówienie zwiększy się łącznie do 450 wagonów, przy czym każdy z wymienionych powyżej typów taboru zostanie powiększony o dodatkowe jednostki w liczbie od 13 do 40 sztuk. Nowe wagony rozwijają prędkość maksymalną 200 km/h.

Chcemy, aby te 300 nowoczesnych wagonów służyło do obsługi pociągów średniej klasy, co jest jednym z trzech nowych rodzajów połączeń, które PKP Intercity planuje uruchomić do 2030 roku. Pociągi średniej klasy łączą główne konglomeraty, zatrzymując się w mniejszych węzłach. Podobnie jak bieganie za granicą – wyjaśnia Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.

READ  Niemcy i Polska mają kontrolę nad spółkami zależnymi Gazpromu

Wagony będą identyczne z siecią kolejową Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Po homologacji nowe jednostki docelowo będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa-Poznań-Berlin, Warszawa-Poznań-Szczecin, Warszawa-Katowice-Bohumin, Przemyśl-Karków-Katowice-Wrocław-Kowere-Berlin Wrocław-Szczecin, Gdynia -Poznań-Wrocław -Praga lub Kraków/Wrocław-Bohumin.

Wagony zakupione w tym przetargu wprowadzą nowe standardy i wyznaczą innowacyjne kierunki projektowania taboru szynowego w Polsce, gdyż projektowane są według nowego podejścia do projektowania. Innowacyjne podejście dotyczy kwestii wizualnych i technicznych. Gotowy projekt nowych pojazdów to zespół rozwiązań stylistycznych i funkcjonalnych, które staną się powracającą, intuicyjną i charakterystyczną cechą PKP Intercity. Nowe kabiny wprowadzą nową jakość i nową kolorystykę bazującą na zastosowanych materiałach. Pociągi posiadają przytulne i komfortowe wnętrza z nastrojowym oświetleniem. Zostaną wyposażone w udogodnienia, które już stają się standardem w pociągach międzymiastowych PKP. Pasażerowie mogą korzystać z Wi-Fi, indywidualnego oświetlenia, gniazdek elektrycznych i USB.

Komfortową podróż zapewnia klimatyzacja oraz system informacji pasażerskiej wyświetlany na tablicach świetlnych. W trosce o bezpieczeństwo pasażerów na całym wagonie zainstalowano system wykrywania pożaru i monitoringu wizyjnego. Nowy projekt uwzględnia także nowe rozwiązania konstrukcyjne wnętrza. Wagony obu klas będą miały dodatkową przestrzeń na bagaż umieszczoną pod siedzeniami, co będzie wygodniejsze. Innowacyjnym rozwiązaniem byłaby wydzielona przestrzeń dla rodziców podróżujących z dziećmi, która łączyłaby część pasażerską z bezpieczną strefą zabaw, umożliwiając wygodne podróżowanie z dziećmi. Fotele pierwszej klasy otrzymają nowy, standardowy standard, który obejmuje zarówno wagony pudełkowe, jak i niepudełkowe, a wewnątrz, oprócz standardowych udogodnień, pojawią się innowacje takie jak ładowarki indukcyjne. Zmieniają się także kabiny restauracyjne, zyskując bardziej intymne i klimatyczne wnętrze.

Źródło: BKP Intercity

Czytaj więcej: Kolej żelazna | Interesujące fakty | podróż | wyróżniony | whiteMAD na Instagramie

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *