Polska sieć modowa LPP rozwija się w UE po opuszczeniu Rosji przez Ukrainę

Polska sieć modowa LPP rozwija się w UE po opuszczeniu Rosji przez Ukrainę

Logo marki LPP, polskiego sprzedawcy mody, zostało sfotografowane 4 września 2020 roku w sklepie w Warszawie, w trakcie choroby koronawirusowej (COVID-19). Zdjęcie wykonane 4 września 2020 r. REUTERS / Kacper Pempel

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

Gdańsk, 11 kwietnia (Reuters) – największy polski sklep odzieżowy, LPP (LPPP.WA)W poniedziałek poinformował, że wzmacnia swoją obecność w UE, koncentrując się na zawieszeniu działalności na Ukrainie i zamknięciu sklepów w Rosji.

Stwierdzono, że utrata dwóch rynków wschodnich kosztowałaby 25% przychodów.

W zamian w przyszłym roku wejdzie do Włoch, Grecji i Cypru i rozszerzy swoją „zastrzeżoną” markę w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać nieograniczony bezpłatny dostęp do Reuters.com

„Po trudnym okresie epidemii stanęliśmy przed dodatkowymi wyzwaniami związanymi z utratą znacznej części sieci sprzedaży” – powiedział dyrektor finansowy Presmisław Ludkiewicz, zwracając uwagę na zawieszenie działalności na Ukrainie i decyzję o opuszczeniu Rosji.

„Poza tym pozycja firmy jest stabilna, a oczekiwane przychody w bieżącym roku obrotowym, 16 mld slotów (3,76 mld USD), pozwalają spokojnie myśleć o przyszłości LPP” – dodał Ludkiewicz.

Powiedział, że firma nie jest w stanie przewidzieć przyszłej sytuacji na Ukrainie, dlatego postanowiła skoncentrować się na istniejących rynkach UE. „Jednocześnie chcemy wprowadzać nowe rynki, szczególnie w regionie Europy Południowej, gdzie widzimy potencjał wzrostu naszych marek”.

Firma skoncentruje się w tym roku na zwiększeniu swojej działalności e-commerce, przekraczając 30% całkowitej sprzedaży w czwartym kwartale roku obrotowego do 31 stycznia 2022 r.

W bieżącym roku szacowana wartość przychodów ze sprzedaży online może sięgnąć 5 miliardów slotów. Gdyby łączny przychód wynosił 16 miliardów slotów, byłby to 31%.

(1 USD = 4,2547 Slodis)

Raport Adriany Ebert; Montaż przez Kirsten Donovan i Bradleya Bereta

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *