Pragnienie wygody: jak zwiększenie dostaw żywności online może zaszkodzić naszemu zdrowiu

Po raz pierwszy opublikowano w

Rozmowa

Analityka — Za pomocą jednego dotknięcia smartfona usługi dostarczania żywności online z łatwością dostarczają gotowe jedzenie prosto do Twoich drzwi.

Zbliżenie na szybkie przekąski i napoje przy stole.

Naukowcy odkryli, że usługi dostarczania żywności online wykorzystały pandemię do promowania fast foodów w mediach społecznościowych.
Zdjęcie: 123rf.com

Dostawa offline zyskała na popularności, ponieważ blokady spowodowały ograniczony fizyczny dostęp do restauracji i punktów gastronomicznych. Raporty branżowe sugerują, że Australijczycy wydają trzy razy więcej na dostawę żywności online niż przed pandemią Covid-19.

Do 2025 r. globalna dostawa żywności online ma stać się przemysłem o wartości 200 miliardów dolarów.

Chociaż te aplikacje dostarczające zapewniają łatwy dostęp do różnych produktów spożywczych, mogą również być szkodliwe dla naszego zdrowia.

Usługi dostarczania jedzenia online zwiększają dostęp do fast foodów

W styczniu i lutym 2020 r. przeanalizowaliśmy dane z Uber Eats, wiodącej na rynku usługi dostarczania jedzenia online w Australii i Nowej Zelandii.

Skupiliśmy się na zamawianiu jedzenia online na 233 przedmieściach Sydney i 186 przedmieściach Auckland z ponadprzeciętną populacją młodzieży (w wieku 15-34 lata). Ta grupa wiekowa to najwięksi konsumenci gotowej żywności w Internecie.

Oceniliśmy 1074 popularnych punktów gastronomicznych Uber Eats w Sydney i Auckland pod względem typu i wartości odżywczej.

Wyniki pokazały, że najpopularniejszymi punktami spożywczymi były sieci fast foodów. Sieci fast foodów stanowiły 38 procent popularnych punktów gastronomicznych, którym przyjrzeliśmy się w Sydney i 54 procent w Auckland.

W Sydney najpopularniejszymi sieciami fast foodów były McDonald’s (54 sklepy, 8,4 proc.), Subway (52 sklepy, 7,6 proc.), Oporto (42 sklepy, 6,2 proc.) i Domino’s (19 sklepów, 2,8 proc.).

W Auckland najpopularniejszymi sieciami fast foodów były Subway (46 sklepów, 11,7%), McDonald’s (40 sklepów, 10,2%), Burger King (24 sklepy, 6,1%) i Hell Pizza (20 sklepów, 5,1%).

READ  Olej napędowy jest droższy od benzyny premium po raz pierwszy od dziesięcioleci, AA

Te sieci fast foodów znajdują się w najniższej kategorii zdrowia.

Kiedy Rozmowa Skontaktowali się z Uber Eats w celu uzyskania komentarza, a ich rzecznik odniósł się do kategorii artykułów spożywczych, która „[makes] Świeże owoce i warzywa są w zasięgu tysięcy Australijczyków”.

Rzecznik powiedział również, że „quinoa, jarmuż, sułtanki, brukselka, edamame, açaí, kombucha, ciecierzyca, poke i brązowy ryż” zyskały na popularności od czerwca 2020 r. Jednak według naszej oceny produkty te nie zostały tak popularne lub tak dobrze spruikowane, jak to tylko możliwe.Jak niezdrowe pozycje menu.

Niezależne punkty sprzedaży śpieszą się, aby dołączyć, ale jak ważne są ich aukcje?

W Sydney znaleźliśmy niezależne sklepy na wynos, takie jak lokalny kebab czy fish and chips, które są drugim najpopularniejszym rodzajem punktów gastronomicznych (30 proc. wszystkich punktów gastronomicznych).

W osobnym badaniu przeanalizowaliśmy pozycje menu (łącznie 13 841) ze 196 najpopularniejszych niezależnych sklepów na wynos w Sydney na Uber Eats. Zastosowaliśmy system oceny 38 różnych kategorii żywności i napojów w oparciu o australijskie wytyczne dietetyczne.

Odkryliśmy, że ponad 80 procent wszystkich pozycji w menu to potrawy uznaniowe lub „śmieciowe”. Duża liczba pozycji menu (42 procent) została sklasyfikowana jako „uznaniowe posiłki mieszane na bazie zbóż”, które obejmują produkty takie jak pizza, hamburgery, kebaby i bidi. Mogą to być inne rodzaje fast foodów, takie jak smażona ryba lub paski z kurczaka, słodkie napoje itp.

Gorąca domowa pizza pepperoni gotowa do spożycia?

Zdjęcie: 123RF

Taktyki marketingowe nie pomagają

Te dwa badania ilustrują obfitość niezdrowych pozycji menu dostępnych na tych platformach. To, w połączeniu z taktykami marketingowymi w aplikacji, może utrudniać konsumentom dokonywanie zdrowych wyborów.

Odkryliśmy, że niezdrowe pozycje menu były częściej oceniane jako „najpopularniejsze” w porównaniu do zdrowych opcji w Uber Eats. Ponadto niezdrowe pozycje menu były około półtora raza bardziej prawdopodobne, aby zawierały obraz i ponad sześć razy częściej były prezentowane jako pakiet wartości w porównaniu do zdrowych pozycji.

READ  Do Świąt Bożego Narodzenia liczba 91 może jeszcze wzrosnąć

W innym badaniu zaobserwowaliśmy, w jaki sposób usługi dostarczania żywności online wykorzystały pandemię do promowania fast foodów w mediach społecznościowych.

Nasza analiza marketingu cyfrowego opublikowana niedawno na kontach na Instagramie dziewięciu internetowych usług dostarczania żywności w trzech regionach (Australia/Nowa Zelandia, Ameryka Północna i Wielka Brytania) wykazała, że ​​prawie 70 procent wszystkich reklamowanych produktów spożywczych stanowiły fast foody.

W 2020 r. 32 proc. postów odnosiło się do pandemii. Najczęściej wiadomości w tych postach zachęcały konsumentów do pozostania w domu i dostarczania żywności w celu wsparcia lokalnych firm.

Chociaż podczas blokad ważne jest, aby pozostać w domu, a wspieranie lokalnych firm jest zarówno szlachetne, jak i niepokojące, ponad 97 procent żywności zawartej w postach na Instagramie związanych z Covid-19 z Australii i Wielkiej Brytanii to fast food.

Czy możemy promować zdrowe wybory w erze cyfrowej?

Łatwy dostęp do fast foodów i napojów dzięki dostawom jedzenia online stanowi dodatkowe wyzwanie dla rosnących wskaźników otyłości. Dane australijskie wskazują, że 16 procent osób w wieku od 18 do 24 lat jest otyłych. W Nowej Zelandii co trzecia osoba w wieku powyżej 15 lat jest otyła.

Światowa Organizacja Zdrowia dostrzegła rosnący wpływ środowisk żywieniowych online na wybory żywieniowe ludzi. W interesie zdrowia publicznego wzywa przemysł spożywczy, rządy, decydentów i badaczy do wspólnych działań.

Zgodnie ze Światową Organizacją Zdrowia proponujemy następujące działania:

  • Uwzględnij zdrowe środowiska żywieniowe online w Narodowej Strategii Przeciwdziałania Otyłości. Jest to dziesięcioletnia strategia, obecnie w trakcie konsultacji, która ukierunkuje działania Australii w sprawie epidemii nadwagi i otyłości. Społeczeństwo, zwłaszcza młodzi ludzie, domagali się wspierających środowisk żywieniowych, które umożliwiają im dokonywanie zdrowych wyborów żywieniowych. Ramy te będą ważnym sposobem umieszczenia wpływu usług dostarczania żywności online na zdrowie publiczne
  • Ogranicz reklamy fast foodów w mediach społecznościowych. Usługi dostarczania żywności online wraz z szeroko pojętym przemysłem spożywczym powinny być uwzględnione w polityce rządu ograniczającej reklamę fast foodów do młodych ludzi
  • Generuj jasne komunikaty dotyczące zdrowia publicznego dotyczące zdrowia i wpływu na środowisko. Badania sugerują, że wygodne dania gotowe wytwarzają nadmierne ilości odpadów. Łączenie wiadomości może zwiększyć potencjał zmiany zachowania
READ  Rakieta Rocket Lab ma wylądować na giełdzie Nasdaq w Nowym Jorku w czwartek rano

W świecie spustoszonym przez Covid-19 zmienia się sposób kupowania i spożywania żywności. Nadszedł czas, aby ukształtować środowisko żywności online, aby promować łatwy dostęp do zdrowej i pożywnej żywności.

Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany w The Conversation i jest oparty na badaniach przeprowadzonych przez byłych studentów studiów magisterskich University of Sydney, Andrianę Corey i Seleny Wang.

Autorami są: Stephanie Partridge, Early Professional Fellow w NHMRC/National Heart Foundation, University of Sydney; Alice A. Gibson, pracownik naukowy NHMRC, Menzies Center for Health Policy and Economics; Julie Redfern, profesor zdrowia publicznego, Uniwersytet w Sydney; Rajshri Roy, starszy wykładowca, Uniwersytet w Auckland; Rebecca Risside, doktorantka, pracownik naukowy Uniwersytetu Sydney oraz Sissy Jia, doktorantka Uniwersytetu Sydney.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *