Pręty startowe TBM nabierają kształtów w polskim projekcie kolejowym

Pręty startowe TBM nabierają kształtów w polskim projekcie kolejowym

Soletanche Polska dostarcza dwie komory rakietowe na platformę wiertniczą (TBM) oraz fundamenty stacji dla budowanej linii kolejowej w Lotz w Polsce.

Łódzka Linia Średnicowa przebiega przez centrum miasta i łączy się z trzema głównymi stacjami kolejowymi: Łódź Kaliska, Łódź Fabricna i Łódź Witzave.

Projekt obejmuje otwartą przestrzeń pomiędzy Lotz Witch i Lotz Nisirniana oraz obszar górniczy pomiędzy stacjami Lotz Kaliska i Lotz Fabrice.

W ramach prac Soletanche Polska zbudowało dwie okrągłe wyrzutnie TBM pomiędzy ulicami Otolanovską i Stolarską. Szyby zbudowane są ze ścian szczelinowych przymocowanych do barret, które zakotwiczają płyty fundamentowe. Na ściany szybu o grubości 80 cm i głębokości 35 m zastosowano 21 000 m³ betonu.

Niewielki okrągły szyb startowy i komorę na ul. Długosza zbudowane są ścianami szczelinowymi i kotwami do płyty fundamentowej. Na głębokości 22 m jego ściany o grubości 80 cm zajmują powierzchnię 1500 m²2. Po ukończeniu został przemianowany na TBM o średnicy 8,7 m Fastina Zostanie wystrzelony z jego komory.

Wykonawca wybrał okrągłe ściany szczelinowe, aby zapewnić bezpieczne podparcie głębokich wykopów. Sprawdzają się w trudnych warunkach glebowych i obszarach o wysokim poziomie wód gruntowych. Konstrukcje są wodoodporne za pomocą systemu ciągłego uszczelniania wodnego Soletanche Bachy.

Wykonawca kładzie również fundament pod łódzki dworzec Strotmisky, który będzie budował ściany szczelinowe o głębokości do 40 m i obwodzie 16 265 m.

Stacja ma trzy poziomy, a tory kolejowe znajdują się na drugim poziomie terenu. Tworzenie poziomów wód gruntowych może być wyzwaniem geotechnicznym, ponieważ stacja znajduje się w tętniącym życiem obszarze miejskim i jest położona wśród zabytkowych budynków. Prace będą prowadzone etapami, aby zminimalizować wpływ na ruch.

Nowa linia kolejowa przekształci miasto w ważny węzeł komunikacyjny dla Polski. W ramach projektu dworzec Łódź Fabryczna zostanie przekształcony z terminalu w stację jednokierunkową, co skróci czas tranzytu połączeń krajowych, krajowych i międzynarodowych przez Łódź.

READ  Ujawniono: najbardziej opóźnione trasy lotnicze w Wielkiej Brytanii

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *