Produkcja Toyoty w Japonii dotknięta kryzysem części Covid-19

Brak części zamiennych spowodowany pandemią koronawirusa ograniczył produkcję Toyoty, największego japońskiego producenta samochodów.

Toyota Motor Corp poinformowała, że ​​produkcja w 11 zakładach w Japonii zostanie wstrzymana w piątek, sobotę i następny poniedziałek.

Jest to uzupełnienie ogłoszonych wcześniej cięć zaplanowanych na luty. Redukcja ta będzie miała miejsce w różne dni w ośmiu z 14 fabryk w Japonii, w tym na liniach montażowych produkujących hybrydy Prius i luksusowe modele Lexusa.

Toyota wyprodukuje teraz mniej niż 9 milionów pojazdów, do których dąży producent, pomimo dużego popytu na jej oferty.

Koji Sasahara/AFP

Toyota wyprodukuje teraz mniej niż 9 milionów pojazdów, do których dąży producent, pomimo dużego popytu na jej oferty.

Zapasy są na wyczerpaniu z powodu braku chipów komputerowych, które są niezbędne w częściach samochodowych. Zakłady w Japonii i poza nią zostały zablokowane i wyłączone w związku ze środkami Covid-19. Toyota nie podała szczegółów.

Czytaj więcej:
* Toyota spodziewa się, że nie osiągnie rocznego celu produkcyjnego z powodu zakłóceń chipa
* Toyota obniża prognozę produkcji o 300 000 samochodów dzięki Covid
* Rozprzestrzenianie się Covida wpływa na produkcję japońskich samochodów
* Toyota ogranicza produkcję w ramach napięć w łańcuchu dostaw Delta

Według Toyoty produkcja w styczniu zostanie zmniejszona o 47 000 pojazdów, biorąc pod uwagę najnowsze zmiany. Za rok obrotowy do marca Produkcja będzie teraz mniejsza niż 9 milionów pojazdów, na które celował producent, pomimo zdrowego popytu na oferty Toyoty. Toyota powiedziała, że ​​wszyscy producenci starają się zabezpieczyć ograniczone dostawy chipów, co zaostrza kryzys.

dostarczony

Simon Humphreys, starszy dyrektor generalny Toyota Design, opowiada o nowej gamie pojazdów elektrycznych na baterie.

„Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej dostarczać nasze pojazdy naszym klientom” – powiedziała w oświadczeniu. „Głęboko przepraszamy”.

Toyota okresowo publikowała wśród swoich pracowników informacje o Covid-19. Toyota poinformowała, że ​​czterech pracowników fabryki Tsutsumi w Toyota City w prefekturze Aichi zaraziło się chorobą, więc zakład został zamknięty. Wcześniej w tym tygodniu 14 pracowników na innej linii w tym samym zakładzie uzyskało wynik pozytywny i wstrzymali pracę w ciągu dnia na cztery dni.

READ  Globalny gigant spożywczy Aldi może przyjechać do Nowej Zelandii

Pandemia zakłóciła nie tylko sektor motoryzacyjny, ale także różne obszary, w tym transport, dostawy ropy i pakowanie mięsa, i służy jako przypomnienie związku świata i znaczenia tego najskromniejszego czynnika.

Oczekuje się, że problemy z dostawami nie znikną przez jakiś czas, są poważne i kosztują producentów do 50 milionów dolarów tygodniowo, powiedział Matteo Feeney, wiceprezes, który analizuje motoryzacyjne łańcuchy dostaw i technologię dla IHS Markit.

Feeney powiedział, że oznacza to, że oszczędności wynikające z popularnej „metody Toyoty” szczupłej produkcji, opartej na posiadaniu możliwie najniższych zapasów do produkcji „just in time”, mogą już się nie opłacać.

„Niedawne doświadczenie tego braku wkładu zmusza producentów samochodów do sprzeciwiania się wszystkiemu, co zrobili w ciągu ostatnich 30 lat, jeśli chodzi o zarządzanie łańcuchem dostaw” – powiedział.

„Producenci samochodów myślą teraz o zakupie niektórych części w magazynie, ponieważ w ujęciu względnym posiadanie tych zapasów kosztuje grosze w porównaniu z zatrzymaniem linii”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *