przyrost mleka A2 spada o 79%; Ostrzega przed wyzwaniami i perypetiami nadchodzącego roku

Mleko A2 mocno ucierpiało w wyniku zakłóceń komercyjnych wywołanych przez Covid-19.

dostarczony

Mleko A2 mocno ucierpiało w wyniku zakłóceń komercyjnych wywołanych przez Covid-19.

Całoroczny zysk firmy a2 Milk Company spadł o 79 procent, a specjalistyczna firma zajmująca się marketingiem produktów mleczarskich ostrzegła, że ​​nadchodzący rok będzie trudny i niestabilny, ponieważ będzie walczył z zawirowaniami na głównym chińskim rynku.

Zyski spadły do ​​80,7 mln USD w ciągu roku do końca czerwca, z 385,8 mln USD w poprzednim roku, podała firma w oświadczeniu dla NZX w czwartek. Przychody spadły o 30 procent do 1,21 miliarda dolarów na koniec tygodnia Prognoza na maj Od 1,2 miliarda do 1,25 miliarda dolarów.

Dawna ulubienica rynku była największą firmą w NZX, której akcje wzrosły powyżej 20 dolarów. Jednak akcje spadły o 68 procent w ciągu ostatniego roku po serii cięć, gdy sprzedaż do Chin spadła. Akcje odnotowały największy spadek indeksu w czwartek, spadając o 9,7 procent do 6,46 USD w popołudniowych notowaniach.

„Wynik był rozczarowujący” – powiedział Sam Dickey, menedżer portfela w Fisher Funds. „Perspektywy są bardzo mętne, a z punktu widzenia inwestora podejście „poczekamy i zobaczymy” jest mądre”.

Czytaj więcej:
* Mleko A2 skorzystało ze „spiżarni magazynowej” Covid-19, wygenerowało rekordowy zysk w wysokości 386 milionów dolarów
* Zmniejszenie rzekomych zalet mleka Anchor a2
* Mleko A2 na fali rosnącej sprzedaży w Chinach i Stanach Zjednoczonych

A2 Milk doznało niepowodzenia podczas Covid-19, ponieważ zamknięcie granic i zakłócenia w handlu zmniejszyły liczbę międzynarodowych turystów i studentów wysyłających swoje produkty do Chin, co jest znane jako handel Daegu.

Firma zmniejszyła zapasy o 108,6 mln USD, aby zmniejszyć ilość przestarzałych zapasów na rynku, i stwierdziła, że ​​okazało się to skuteczne, ponieważ poprawia się świeżość produktów i wzrastają ceny rynkowe.

Zauważyła jednak, że dynamika chińskiego rynku szybko się zmienia, ponieważ niski wskaźnik urodzeń osłabia popyt na odżywki dla niemowląt, a konkurencja nasila się, gdy lokalni gracze zyskują udział w rynku w stosunku do tradycyjnych międzynarodowych marek.

READ  Pielęgniarka psychiatryczna Te Watu Ora została zwolniona po tym, jak na czacie grupowym użyła rasistowskiego obelgi

„To był trudny rok dla a2 Milk, ale jesteśmy pewni długoterminowych możliwości oferowanych przez rynek żywienia niemowląt w Chinach”, powiedział David Bortolosi, dyrektor zarządzający.

„Zdajemy sobie sprawę, że struktura rynku i kanały w Chinach szybko się zmieniają i jesteśmy w trakcie kompleksowego przeglądu naszej strategii rozwoju i planów operacyjnych, aby odpowiedzieć na to nowe środowisko”.

Chris McCain/Personel

Lydia Pu znalazła się wśród szacunkowych ponad 40 000 produktów sprzedawanych w Nowej Zelandii, takich jak miód i mleko w proszku, klientom w Chinach.

Na rynku firmy w Chinach i Azji EBITDA spadła o 66 procent do 75,6 mln USD. Sprzedaż odżywek dla niemowląt A2 pod marką chińską wzrosła o 15 procent do 389,9 mln USD, podczas gdy sprzedaż odżywek w języku angielskim i innych produktów spadła o 51 procent do 166,9 mln USD.

Na rynku australijskim i nowozelandzkim EBITDA spadła o 68 procent do 148,8 mln USD, ponieważ wzrost sprzedaży świeżego mleka w Australii nie zrównoważył spadku sprzedaży Daegu.

Firma stwierdziła, że ​​jej ruch polegający na ograniczeniu sprzedaży, wymianie starych zapasów na nowe i podniesieniu cen hurtowych był zachęcający, ponieważ świeżość produktów i ceny rynkowe zaczęły się poprawiać. Niektóre angielskie akcje plakatowe były nadal na rynku, a ceny były niskie, ale oczekuje się, że zostanie to w dużej mierze usunięte przez główny szczytowy okres handlu w Dniu Singla 11 listopada.

Firma szacuje jednak, że w ciągu roku straciła udział w rynku w kanale Daegu, a dane Kantar pokazują, że sprzedaż konsumencka Daegu spadła w ciągu roku o 42 procent, a udział Daegu w A2 spadł do 22 procent z 24 procent.

A2 spodziewa się, że przychody w pierwszej połowie tego roku będą nieznacznie niższe niż w ubiegłym roku, ponieważ słabsza sprzedaż odżywek dla niemowląt angielskiej marki zostanie zrekompensowana przez dodanie przychodów z joint venture Mataura Valley Milk. Jednak przychody w drugiej połowie roku powinny być znacznie wyższe.

READ  „Chief Tweet” Elon Musk finalizuje umowę na Twitterze i zwalnia prezesów

Oczekuje się, że w tym roku marża brutto będzie zasadniczo podobna do zeszłorocznej, z wyjątkiem odpisów zapasów w 2021 r. i dodania zakładu Matura.

Chociaż A2 wierzy, że firma będzie nadal robić znaczące postępy na wielu frontach, oczekuje się, że ten rok nadal będzie wymagający i niestabilny.

A2 zauważył, że jego bilans pozostaje mocny, a płynność netto wynosi 875,2 mln USD.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *