Robotics Plus wprowadza na rynek hybrydowy bezzałogowy pojazd, który rozwiązuje problemy pracownicze

Robotics Plus wprowadza na rynek hybrydowy bezzałogowy pojazd, który rozwiązuje problemy pracownicze
Bezzałogowy pojazd naziemny to hybryda spalinowo-elektryczna.  Samochód wykorzystał kombinację systemów wizyjnych i innych technologii, aby wyczuć otoczenie.

dostarczony / dostarczony

Bezzałogowy pojazd naziemny to hybryda spalinowo-elektryczna. Samochód wykorzystał kombinację systemów wizyjnych i innych technologii, aby wyczuć otoczenie.

Lokalna firma zajmująca się technologią rolniczą Robotics Plus wprowadziła na rynek bezzałogowy hybrydowy ciągnik sadowniczy, który rozwiązuje problem niedoboru siły roboczej i wyzwań związanych z bezpieczeństwem pracowników.

Bezzałogowy pojazd naziemny (UGV), zaprojektowany specjalnie do pracy w storczykach i winnicach, był pierwszym tego typu w Nowej Zelandii.

Dyrektor generalny firmy, Steve Saunders, powiedział, że pojazdy bezzałogowe zmniejszyły zależność od trudnych do znalezienia operatorów maszyn z powodu braku siły roboczej.

Saunders powiedział, że ciągnik był zdalnie sterowany, a operatorzy mogli obsługiwać ponad tuzin pojazdów jednocześnie.

Czytaj więcej:
* Ocean Robocop ukończył eksperyment Niwa w Cieśninie Cooka
* Nowozelandzka firma Syos Aerospace opracowuje ciężki bezzałogowy helikopter
* Domino’s zacznie podawać pizzę za pośrednictwem autonomicznego robota jeszcze w tym roku

Pojazd bezzałogowy oznaczał usunięcie pracowników z niebezpiecznych środowisk, gdzie podczas opryskiwania mogli być narażeni na działanie chemikaliów rolniczych. Oznacza to również mniejsze narażenie na śmiertelne wypadki ciągników, powiedział.

UGV można łatwo dostosować do opryskiwania chemikaliami, zwalczania chwastów, mulczowania i analizy upraw.

Saunders powiedział, że na całym świecie pojawiła się modułowa, wszechstronna platforma, w której większość innych niezależnych technologii jest zaprojektowana do jednego rodzaju zadań.

UGV można zaprogramować tak, aby identyfikował tylko niektóre obszary uprawy i spryskiwał te obszary, co nazywa się inteligentnym opryskiwaniem.

Samochód miał wymienne części, a jeśli coś nie działało, można je po prostu wymienić, aby samochód działał.

Ponieważ większość części samochodu była elektryczna, nie zawierał olejów przekładniowych, płynów hydraulicznych ani sprzęgieł. To obniżyło koszty obsługi, powiedział.

Saunders powiedział, że Robotics Plus już współpracuje z lokalnymi winnicami i będzie pracować w sadach jabłoniowych i winnicach w USA w przyszłym roku.

READ  Kobieta Otago oszczędza pieniądze, zamawiając artykuły spożywcze z Australii

Samochód będzie kosztował więcej niż konwencjonalny traktor sadowniczy za około 100 000 dolarów.

Saunders powiedział, że rolnicy, którzy korzystali z UGV, mogą spodziewać się zwrotu z inwestycji rok później, ponieważ zwiększa on wydajność i obniża koszty operacyjne.

Saunders powiedział, że pojazd nie był całkowicie elektryczny, ponieważ technologia akumulatorów nie została opracowana na tyle, aby wytrzymać długie godziny pracy wymagane przez wysokie zapotrzebowanie na energię w przemyśle rolniczym.

Całkowicie elektryczny pojazd może wymagać ładowania co cztery godziny, ale dzięki silnikowi wysokoprężnemu pracującemu w połączeniu z silnikiem elektrycznym może on ukończyć pełną 12-godzinną zmianę.

rzeczy

Tauranga Robotics Plus opracowała maszynę, która ma zastąpić ręczne maszyny pakujące.

Niektórzy rolnicy używali setek ciągników, a infrastruktura do ładowania pojazdów co cztery godziny nie była jeszcze dostępna.

Saunders powiedział, że jeden klient Robotic Plus w USA używał 300 ciągników.

Saunders powiedział, że aby zastosować automatyzację, musi ona zapewnić zwrot z inwestycji.

Samochód był bardziej wydajny niż tradycyjne modele pojazdów typu traktor, które były tak duże i nieporęczne, że mogły obracać tylko co drugi rząd sadu podczas np. oprysku.

Pojazd korzystał z niezależnych silników i nie musiał przeskakiwać rzędów, pokonując więcej miejsca w krótszym czasie.

Współzałożyciel Robotics Plus, Alistair Scarfe, powiedział, że zużycie paliwa zostało zmniejszone dzięki napędowi elektrycznemu wszystkich systemów, w tym narzędzi.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *