Samochód warty 190 000 dolarów miał więcej niż dziesięć usterek, więc dlaczego kupujący nie otrzymał odszkodowania?

Samochód warty 190 000 dolarów miał więcej niż dziesięć usterek, więc dlaczego kupujący nie otrzymał odszkodowania?
Duże wydatki na nowy samochód nie gwarantują płynnej jazdy.  (zdjęcie archiwalne)

123rf

Duże wydatki na nowy samochód nie gwarantują płynnej jazdy. (zdjęcie archiwalne)

Kupująca, która wydała 190 000 dolarów na luksusowy samochód, a następnie odkryła w nim kilkanaście usterek, przegrała walkę o odszkodowanie.

Stephanie Jackson-Young kupiła zupełnie nowego Jaguara F-Pace 2021 od europejskiego dealera samochodowego Napier Bayswater w sierpniu 2021 r.

Jednak problemy z samochodem zmusiły go do kilkukrotnego zwrotu do dealera lub warsztatu Jaguara w Auckland.

Jackson Young powiedział przed Trybunałem ds. Sporów Samochodowych, że problemy obejmują hamowanie awaryjne podczas jazdy przez osobę pracującą na własny rachunek, niezablokowanie lub zwijanie się pasów bezpieczeństwa, przełączanie reflektorów na światła drogowe bez ostrzeżenia oraz problemy z systemem rozrywki w samochodzie.

Ostatecznie sprzedała samochód za 114 000 dolarów i złożyła wniosek o odszkodowanie w wysokości 83 000 dolarów, twierdząc, że na tę kwotę składa się obniżona wartość samochodu i 7060 dolarów kosztów prawnych.

dostarczone

Jaguar odnowił SUV-a F-Pace na rok 2021 – sprawdź wszystkie zmiany, w tym zupełnie nowe wnętrze.

Bayswater przyznała, że ​​w samochodzie było kilka drobnych usterek, ale wszystkie zostały usunięte, zanim Jackson-Young złożyła wniosek do sądu, a ona nie musiała płacić za naprawy.

Sędzia Jason McHerron stwierdził, że zrozumiałe jest, że nabywcy luksusowych i drogich samochodów mają podobnie wysokie oczekiwania co do ich jakości.

Jednak nierzadko zdarzało się, że pojazdy cierpiały z powodu szeregu drobnych usterek.

„Być może wbrew intuicji złożona konstrukcja, wyposażenie i innowacyjna technologia pojazdów z najwyższej półki czasami oznaczają, że są one bardziej podatne na błędy niż pojazdy tańsze” – powiedział McHerron.

W większości przypadków dealerzy chcieli chronić swoją reputację i szybko naprawić reputację marki pojazdu oraz usterki, bez ponoszenia przez konsumenta żadnych kosztów.

Chociaż niektórzy kupujący w końcu powiedzą „dość” i spróbują udowodnić, że wiele prostych błędów prowadzi do poważnej porażki, udowodnienie tego może być trudne.

READ  Wysoki poziom niezgodności stwierdzono w 85 przedsiębiorstwach

McHerron powiedział, że musiałoby występować wiele usterek, które „wykraczają poza banalne”, ale indywidualnie nie uniemożliwiają kupującemu zakupu samochodu.

„Jeśli dojdzie do punktu, w którym konsument będzie mógł przekonująco stwierdzić, że nie ma zaufania do niezawodności pojazdu, może nastąpić stwierdzenie wady o charakterze zasadniczym.”

W przypadku Jacksona Younga McHerron stwierdził, że defektów było znacznie mniej.

„Chociaż były irytujące i niewygodne, były one jedynie serią drobnych usterek, które można było łatwo i niewielkim kosztem naprawić – a w rzeczywistości bez żadnych kosztów dla pani Jackson-Young”.

McHerron stwierdził, że Jackson Young nie był uprawniony do odszkodowania ani rekompensaty kosztów prawnych. Jej prośba została odrzucona.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *