Słynna rosyjska marka motoryzacyjna odradza się po sprzedaży Renault

Słynna rosyjska marka motoryzacyjna odradza się po sprzedaży Renault

Rosja przejmie kontrolę nad działalnością francuskiego producenta samochodów Renault w kraju i ożywi markę samochodów z czasów sowieckich, poinformowali w poniedziałek urzędnicy, w ramach pierwszej poważnej nacjonalizacji zagranicznej firmy od czasu wojna na Ukrainie wydać się.

Renault poinformowało, że sprzeda swój największy udział w AvtoVaz, rosyjskiej firmie samochodowej znanej z marki Łada, państwowemu instytutowi badawczemu znanemu jako NAMI.

Inne rosyjskie operacje Renault, w szczególności fabryka w Moskwie, zostaną sprzedane władzom miasta Moskwy. Burmistrz stolicy Rosji Siergiej Sobianin zapowiedział, że miasto zwróci markę Moskwicz fabrycznych samochodów. Moskvich był jedną z głównych marek samochodowych w Związku Radzieckim, ale w latach 90. przeżył gwałtowny spadek i zniknął z rynku na początku XXI wieku.

„Dzisiaj podjęliśmy trudną, ale niezbędną decyzję i dokonujemy odpowiedzialnego wyboru w stosunku do naszych 45 000 pracowników w Rosji, jednocześnie zachowując wydajność grupy i naszą zdolność do powrotu do kraju w przyszłości, w innym kontekście” – dyrektor generalny Renault Luca de Meo powiedział w oświadczeniu.

Renault nie podało żadnych szczegółów finansowych swojej sprzedaży, ale poinformowało, że umowa obejmuje opcję odkupienia udziałów AvtoVaz w ciągu najbliższych sześciu lat. W zeszłym miesiącu minister handlu i przemysłu Denis Manturow wskazał to rosyjskim mediom Transakcję Avtovaz można dokonać za symboliczny 1 rubel.

Czytaj więcej:
* Renault odkłada udziały w rosyjskim producencie samochodów na dwa lata
* Renault rozważa przeniesienie własności rosyjskiego projektu
* Rosyjskie aktywa Renault o wartości 3,5 miliarda dolarów okazały się bardzo toksyczne
* Renault zamyka drzwi w Rosji i rozważa wycofanie się

Urzędnik ministerstwa Dennis Buck powiedział telewizji państwowej, że umowa pozwala AvtoVaz na kontynuowanie projektowania samochodu osobowego Renault Duster, który teraz nosi znaczek Łada, i że nowa firma Moskwicz prawdopodobnie będzie produkować samochody w tym roku.

Moskvich 408 był bardzo popularnym samochodem w Związku Radzieckim i innych krajach bloku wschodniego w latach 60. XX wieku.

dostarczony

Moskvich 408 był bardzo popularnym samochodem w Związku Radzieckim i innych krajach bloku wschodniego w latach 60. XX wieku.

Sprzedać Renault nie ma kłopotów Zachodnie firmy stają przed takimi, jakimi są Ustalenie wycofania się z Rosji I wytrzymać szkody w ich dochodach. Ale kontynuowanie pracy w Rosji po inwazji może być Ryzyko naruszenia reputacji firmy z klientami. Aby uniknąć bezrobocia, rosyjski rząd wzywa niechętnych zagranicznych inwestorów do wznowienia działalności lub sprzedaży komukolwiek.

READ  Hit biznesowy Twittera za 5 bahtów rocznie, gdy Elon Musk starł się z reklamodawcami

Ogłoszenie Renault pojawiło się tego samego dnia McDonald’s powiedział, że zamierza sprzedawać swój biznes w RosjiObejmuje 850 restauracji i zatrudnia 62 000 osób. Gigant fast foodów nie wskazał potencjalnego rosyjskiego nabywcy, ale powiedział, że będzie szukał rosyjskiego nabywcy, który zatrudni i zapłaci swoim pracownikom do czasu zakończenia sprzedaży.

Nowi rosyjscy właściciele, którzy przejmą działalność Renault, będą musieli sobie poradzić Brak importowanych komponentów do samochodów, zwłaszcza elektronika. Rosyjski przemysł samochodowy w dużej mierze opiera się na międzynarodowych łańcuchach dostaw, które zostały zakłócone przez sankcje z powodu wojny, podczas gdy dostawa przesyłek z zagranicy staje się coraz trudniejsza i droższa.

Produkcja Moskwicza 2142 napędzanego silnikiem Renault zakończyła się w 2002 roku, kiedy firma zbankrutowała.

dostarczony

Produkcja Moskwicza 2142 napędzanego silnikiem Renault zakończyła się w 2002 roku, kiedy firma zbankrutowała.

Instytut badawczy NAMI ma pewne doświadczenie w opracowywaniu luksusowych samochodów używanych przez rosyjskich przywódców, w tym prezydenta Władimira Putina, ale na znacznie mniejszą skalę niż rozległy zakład AvtoVaz z czasów sowieckich, w którym rosyjscy i zagraniczni inwestorzy przez dziesięciolecia walczyli o rentowne wytwarzanie dużych samochodów na rynku.

W zeszłym roku pod markami Renault i AvtoVAZ sprzedano w Rosji prawie pół miliona samochodów.

Sobianin, burmistrz Moskwy, nakreślił na swoim blogu ambitne plany dla odrodzonej marki Moskvich, mówiąc, że zacznie ona od konwencjonalnych silników, ale będzie produkować „elektryczne samochody przyszłości” we współpracy z rosyjskim producentem ciężarówek KAMAZ.

Sobianin powiedział, że miasto było motywowane utrzymaniem miejsc pracy, ale nie wykluczył redukcji personelu, mówiąc tylko, że „postaramy się, aby większość pracowników pracowała bezpośrednio w zakładzie i dla podwykonawców”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *