Więcej bezemisyjnych ciężarówek wjeżdża na drogi Nowej Zelandii

Przyszłość transportu ciężkiego w coraz większym stopniu dąży do zerowej emisji, ponieważ pierwsza próba elektrycznych ciężarówek rozpoczyna się w regionie Auckland Zero Emissions (ZEA), dokładnie wtedy, gdy duży producent ujawnił, że spodziewa się, że pierwsza ciężarówka z wodorowymi ogniwami paliwowymi pojawi się w tym miesiącu .

Doświadczenie Auckland Inner City ZEA następuje po pojawieniu się pierwszych elektrycznych ciężarówek Fuso eCanter, z których pięć jest używanych przez uczestników prób: Mainfreight, Bidfood, Toll Global Express, Owens Transport i Vector OnGas.

Roczna próba obejmie w pełni elektryczne ciężarówki zintegrowane z flotą handlową Nowej Zelandii w celu dostarczania ładunków w centrum miasta.

„Transport stanowi ponad 40 procent profilu emisji w Auckland”, powiedział burmistrz Auckland Phil Goff. „Przejście na pojazdy bezemisyjne jest kluczowym krokiem w kierunku osiągnięcia naszych celów związanych ze zmianą klimatu.

„Ten test uzupełni prace nad redukcją emisji, które są już prowadzone przez Auckland Council i Auckland Transport, w tym wprowadzenie bezemisyjnych autobusów elektrycznych w naszej sieci transportowej. Przyczyni się również do realizacji naszej wizji strefy zerowej emisji w centrum Auckland. ”

Czytaj więcej:
* Fuso rozpoczyna testy e-ciężarówek w centrum Auckland
* Czy pojazdy napędzane wodorem to realistyczna droga do czystej energii?
* Hyundai ogłasza pierwszą australijską flotę wodorową
* Że rząd wspiera eksperymenty z wodorem i elektryczne ciężarówki

Na początku tego roku Urząd ds. Efektywności Energetycznej i Poszanowania Energii (EECA) Zgodził się wspólnie sfinansować pięć ciężarówek, aby wesprzeć rozwój bezemisyjnej floty transportowej Nowej Zelandii.

W pełni elektryczne jednostki Fuso eCanters są gotowe do poruszania się po ulicach Auckland.

dostarczone/rzeczy

W pełni elektryczne jednostki Fuso eCanters są gotowe do poruszania się po ulicach Auckland.

Tracey Birkin, dyrektor ds. usług i wydajności w Auckland Transport Group, powiedział, że AT z dumą popiera i wspiera badania.

„Dla AT jest naprawdę ważne, aby ten eksperyment pomógł zademonstrować potencjał ciężkich pojazdów elektrycznych. Firmy biorące udział w eksperymencie będą miały tę zaletę, że zrozumieją, co naprawdę jest potrzebne do obsługi elektrycznych ciężarówek. Ten eksperyment jest tak wyjątkowy, że uczestnicy zebrali się razem wokół tej wspólnej sprawy”.

„Podczas gdy w AT skupiliśmy się na elektryfikacji autobusów, ważne jest również, abyśmy zbadali inne sposoby wspierania redukcji emisji”.

W tym samym czasie, gdy rozpoczyna się proces, Hyundai New Zealand ujawnił, że spodziewa się wylądowania swojego pierwszego nowego samochodu Xcient ciężarówka z wodorowymi ogniwami paliwowymi Tutaj przed końcem miesiąca.

Hyundai spodziewa się pierwszych pięciu ciężarówek z wodorowymi ogniwami paliwowymi przed końcem tego miesiąca.

dostarczone/rzeczy

Hyundai spodziewa się pierwszych pięciu ciężarówek z wodorowymi ogniwami paliwowymi przed końcem tego miesiąca.

Hyundai twierdzi, że ciężarówka, która ma przybyć do portu w Auckland około 18 listopada, „demonstruje postęp i zastosowanie technologii wodorowej w Nowej Zelandii” oraz że pojazdy elektryczne z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) i pojazdy elektryczne z konwencjonalną baterią (BEV) wskazują na postęp i zastosowanie technologii wodorowej w Nowej Zelandii. Będą się wzajemnie uzupełniać w przyszłości, gdy kraj przejdzie na zero węgla.

Firma twierdzi, że technologia wodorowa jest lepiej dopasowana niż wózki elektryczne zasilane bateriami jako wytrzymała, niezawodna i opłacalna alternatywa dla ciężarówek z silnikiem Diesla w przyszłości, ponieważ stosowanie wodoru zamiast ciężkich akumulatorów oznacza większy zasięg. krótszy czas tankowania i większa ładowność.

Silnik elektryczny Xcient jest zasilany dwoma ogniwami paliwowymi o mocy 90 kWh wspieranymi przez mały zestaw akumulatorów o pojemności 72 kWh, a Hyundai New Zealand twierdzi, że pierwsza ciężarówka będzie na drogach w drugim kwartale przyszłego roku, podczas demonstracji na żywo, która przewozi „duży” ładunek ilości skomercjalizowane w Nowej Zelandii”.

„Jako firma należąca do Kiwi mocno wierzymy w stosowanie technologii paliw alternatywnych w Nowej Zelandii” – powiedział Andy Sinclair, dyrektor zarządzający Hyundai New Zealand.

Xcient jest zasilany dwoma ogniwami paliwowymi o mocy 90 kW, które ładują pakiet akumulatorów o mocy 72 kWh, który zasila silnik elektryczny.

dostarczone/rzeczy

Xcient jest zasilany dwoma ogniwami paliwowymi o mocy 90 kW, które ładują pakiet akumulatorów o mocy 72 kWh, który zasila silnik elektryczny.

„Broniliśmy tego, prezentując Pierwszy w Nowej Zelandii SUV napędzany wodorem, Nexo, w 2019 r. Teraz, dzięki Xcient FCEV, mamy okazję pomóc w szybkim wdrożeniu alternatywnych paliw ekologicznych w sektorze transportu drogowego w Nowej Zelandii.”

„Jako lokalny dystrybutor mamy szczęście mieć silne relacje biznesowe z Hyundai Motor Company, która potwierdza i wspiera nasze ambicje w zakresie wodoru. Hyundai Motor przewidział przyszły potencjał wodorowych ogniw paliwowych na wczesnym etapie i byliśmy w stanie wykorzystać że.”

Nowa Zelandia jest dopiero trzecim krajem, który ma dostęp do tych ciężarówek, po Szwajcarii i Korei, a Hyundai New Zealand początkowo przyjął szwajcarskie specyfikacje, aby wcześniej rozpocząć program. Początkowy Xcient jest pierwszym z pięciu, w których Hyundai ostatecznie weźmie udział przed końcem 2022 roku.

Hyundai New Zealand twierdzi, że będzie współpracować z lokalnymi partnerami w sektorze transportu towarowego, aby określić, gdzie ciężarówki będą działać w regionie. To demo da wgląd w to, jak ciężarówki dopasowują się do harmonogramów, pojemności, harmonogramów konserwacji, tankowania, właściwości jezdnych i szkoleń użytkowników charakterystycznych dla Nowej Zelandii.

READ  Z Energy w transakcji przejęcia z australijskim gigantem paliwowym

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top