„Wielki Wybuch” zmusza Qantas do użycia jednego silnika

„Wielki Wybuch” zmusza Qantas do użycia jednego silnika

Zdjęcie zrobione 20 sierpnia 2023 roku przedstawia czubek skrzydła Airbusa A330 Qantas opadającego w celu lądowania na lotnisku Kingsford Smith w Sydney.
zdjęcie: Williama Westa/AFP

Autorzy: Robbie Littler i Declan Boring dla ABC News

Pasażerowie lotu Qantas z Melbourne do Perth wpadli w panikę, gdy piloci musieli ręcznie wyłączyć jeden z silników samolotu.

Lot QF781 był w drodze do Perth, kiedy w poniedziałkowy wieczór Airbus A330-200 zaczął mieć problemy podczas lądowania.

Pilot wezwał PAN, co oznaczało, że konieczna jest pomoc, i wyłączył jeden z silników samolotu.

Jeden z pasażerów powiedział, że słyszał głośny dźwięk, przypominający eksplozję opony samochodowej.

Samolot wylądował bezpiecznie i bez żadnych incydentów o 21:37, a rzecznik Qantas powiedział, że przestrzegano wszystkich protokołów.

„Piloci postępowali zgodnie z procedurami obowiązującymi w tego typu wypadkach, ręcznie wyłączyli silnik i poprosili o priorytetowe lądowanie” – powiedział rzecznik.

„Te samoloty są zaprojektowane do bezpiecznej eksploatacji z jednym silnikiem”.

Samolot po wylądowaniu skierował się do bramki, a pasażerowie opuścili pokład normalnie.

„Niepokojący” trzask: pasażer

Darryl Weekes, pasażer samolotu, powiedział, że z lewej strony samolotu rozległ się „bardzo głośny huk” i dudnienie.

„Nagle personel pokładowy zaczął chodzić po okolicy, otwierając zasłony i przygotowując się do lądowania tak, aby kapitan nie pojawiał się na falach powietrznych” – powiedział ABC Radio w Sydney.

Następnie kapitan powiedział pasażerom, że brakuje im silnika – powiedział Weekes.

„To bardzo denerwujące, gdy dochodzi do dużej eksplozji i wiesz, że lecisz tylko z jednym silnikiem” – powiedział.

Weekes powiedział, że w ciągu 16 lat podróżowania z Melbourne do pracy w FIFO nigdy nie doświadczył czegoś takiego.

Linie Qantas podziękowały pasażerom za współpracę i stwierdziły, że rozumieją, że będzie to niepokojące.

Inżynierowie badają samolot.

READ  Dowiedz się o marcowych wynikach sprzedaży i cenach Barfoot & Thompson

Tony Lucas, prezes Australijskiego i Międzynarodowego Stowarzyszenia Pilotów, powiedział, że takie zdarzenia są mało prawdopodobne.

„Ten wypadek pokazuje, że posiadanie wygodnych, dobrze wyszkolonych pilotów w kabinie załogi to najlepsze zabezpieczenie dostępne w lotnictwie” – powiedział.

„Tego typu incydenty zdarzają się niezwykle rzadko. Bezpieczeństwo naszych pasażerów, załogi i ładunku jest zawsze priorytetem każdego pilota, dlatego rygorystycznie szkolimy się pod kątem takich nieoczekiwanych scenariuszy”.

-Ta historia została po raz pierwszy opublikowana przez Listy Nowości

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *