WWE przeprasza za użycie obrazu Auschwitz w podglądzie

WWE przeprasza za użycie obrazu Auschwitz w podglądzie

World Wrestling Entertainment w sobotę przeprosiło za wykorzystanie obrazu z obozu koncentracyjnego Auschwitz do promowania jednego ze swoich meczów podczas pierwszej nocy WrestleManii 39 w zeszły weekend.

Obraz został wykorzystany w pakiecie promocyjnym meczu pomiędzy Reyem Mysterio a Dominicem Mysterio podczas pokazu przedpremierowego 2 kwietnia.

„Nie wiedzieliśmy, co zostało sfilmowane. Gdy tylko się o tym dowiedzieliśmy, zostało to natychmiast usunięte. Przepraszamy za ten błąd” – powiedział WWE w oświadczeniu.

Fabuła ojca i syna polegała na tym, że Dominic Mysterio trafił do więzienia po tym, jak brał udział w incydencie z ojcem w Boże Narodzenie. Pojawił się obraz Auschwitz, jak powiedział Dominique w reklamie: „Myślisz, że to gra dla mnie? Ciężko służyłem. Przeżyłem”.

Obraz z obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu, w którym naziści zamordowali 1,1 miliona ludzi podczas II wojny światowej, został zastąpiony drutem kolczastym i pustą celą więzienną w przedmeczowej promocji i powtórce.

Niektórzy fani wrestlingu zauważyli użycie wizerunku Auschwitz. Zwróciło to uwagę po tym, jak Muzeum Pamięci Auschwitz zamieściło na Twitterze informację, że wykorzystanie wizerunku „trudno nazwać błędem edytorskim”.

„Nadużycie miejsca, które stało się symbolem ogromnej ludzkiej tragedii, jest haniebne i obraża pamięć wszystkich ofiar Auschwitz” – napisano w oświadczeniu.

Rey Mysterio, który został wprowadzony do WWE Hall of Fame w zeszłym tygodniu, pokonał swojego syna w pojedynku.

WrestleMania 39 na stadionie SoFi przyciągnęła 161 892 osób i ustanowiła jednodniowy rekord stadionu w obie noce. Było to również najczęściej transmitowane wydarzenie na Peacock od zeszłorocznego Super Bowl.

Dwudniowy program odbył się również w przeddzień zgody rodziny McMahon na połączenie z firmą prowadzącą Ultimate Fighting Championship.

Wcześniej w tym tygodniu Endeavour i WWE ogłosili plany stworzenia firmy zajmującej się rozrywką sportową o wartości 34 miliardów NZD.

Tammy Lowe

„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *