Żabka prowadzi wyścig sklepów autonomicznych w Europie

Żabka, największa w Polsce sieć sklepów typu convenience, twierdzi, że ma obecnie największą sieć sklepów autonomicznych w Europie.

Firma ogłosiła kamień milowy Informacja prasowa We wtorek (18 stycznia) Żabka ogłosiła uruchomienie 25 sklepów zasilanych sztuczną inteligencją (AI) pod marką Nano. To o 10 więcej niż 15 sklepów w stylu „Just Walk Out”, które Amazon otworzył w Wielkiej Brytanii.

„Innowacyjne informacje zwrotne pozwalają sprzedawać produkty, które dokładnie odpowiadają danym o lokalizacji i klientach, z szybkimi zakupami bez kasjerów, kolejek i gotówki” – napisano w oświadczeniu firmy.

„Sklepy działają w różnych formatach, w tym sklepy inspirowane kontenerami wysyłkowymi, tradycyjne sklepy stacjonarne i punkty sprzedaży w jednym sklepie; każdy z nich wzmacnia technologię widzenia komputerowego opartą na sztucznej inteligencji, opracowaną w ścisłej współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.

Pierwszy sklep Żabka Nano został otwarty w czerwcu ubiegłego roku. Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka, powiedział, że firma planuje w tym roku otworzyć kilkanaście dodatkowych sklepów. Sieć twierdzi, że jej sklepy można znaleźć w różnych lokalizacjach, m.in. w centrach miast, na stacjach kolejowych i metrach, na uniwersytetach i w sklepach wielkopowierzchniowych.

„Nadal pracujemy nad ulepszaniem i ulepszaniem unikalnej koncepcji Żabki Nano” – powiedział w oświadczeniu Tomas Blicharsky, dyrektor zarządzający Żabka Future. „Stawiamy na jego elastyczność – możliwość otwierania bardziej autonomicznych placówek w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak trudne centra miast czy stacje metra i sklepy wielkopowierzchniowe. Byliśmy jedną z pierwszych osób na świecie, która wpadła na pomysł, który umożliwiają wejście do sklepu za pomocą karty płatniczej.

W listopadzie zeszłego roku brytyjska sieć sklepów spożywczych Sainsbury’s stała się pierwszym sklepem poza Stanami Zjednoczonymi, który korzystał z technologii Amazon Just Walk Out.

Zobacz też: Amazon zaprasza kupujących Sainsbury’s do „wyjścia”

Sklepy te pozwalają kupującym skanować swoje smartfony, gdy wchodzą na rynek, ponieważ kamery bezpieczeństwa będą monitorować to, co zdejmują z półek. Po wyjściu opłaty będą wpłacane na wcześniej ustalony system płatności klienta.

READ  Polska: Stabilny rynek pracy, ale widoczne ochłodzenie | Pstryknąć

——————————

Nowe dane PYMNTS: Uznawanie tożsamości w gospodarce cyfrowej – grudzień 2021 r.

O:Ponad połowa amerykańskich konsumentów uważa, że ​​systemy uwierzytelniania biometrycznego są szybsze, wygodniejsze i bardziej niezawodne niż hasła lub kody PIN – dlaczego więc używa ich mniej niż 10%? PYMNTS, we współpracy z Mitek, przeprowadził ankietę wśród ponad 2200 konsumentów i znalazł sposoby na lepsze zdefiniowanie tej luki w postrzeganiu i użytkowaniu oraz zwiększenie użyteczności firm.

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *