Zysk Mainfreight wzrósł o 89 procent do 355 milionów dolarów i jest to „najlepszy wynik w historii”

Akcjonariusze otrzymają ostateczną dywidendę w wysokości 87 centów na akcję.

Lawrence Smith / Rzeczy

Akcjonariusze otrzymają ostateczną dywidendę w wysokości 87 centów na akcję.

Firma logistyczna i transportowa Mainfreight ogłosiła swoje „najlepsze w historii” wyniki roczne z 89% wzrostem zysku netto do 355 milionów dolarów za rok zakończony 31 marca.

Firma stwierdziła, że ​​jest to „kolejny rekordowy wynik i bardziej satysfakcjonująca poprawa w stosunku do poprzedniego roku” w roku, który był bardzo burzliwy w świecie logistyki.

Powiedziała, że ​​pomimo obaw o inflację i recesję, Mainfreight jest pewny dalszego wzrostu i lepszych wyników.

Dodał, że w wyniku uwzględniono koszty 1,5 mln euro (2,47 mln NZD) związane z zamknięciem rosyjskiego biznesu po inwazji Rosji na Ukrainę.

Czytaj więcej:
* Mainfreight wychowuje „krwawo dumnych” pracowników, premie po rekordowych zyskach w trudnym roku
* Nowe magazyny i miejsca pracy to najlepszy „gustowny” zysk

Akcjonariusze otrzymają ostateczną dywidendę w wysokości 87 centów na akcję, płatną 22 lipca, dodał.

Pracownicy otrzymają premie w wysokości 94 mln USD, co oznacza wzrost o 44 mln USD w ubiegłym roku, a od 1 kwietnia we wszystkich regionach wdrożono podwyżki płac o 5% lub więcej.

Jego cena akcji wzrosła o 2%, osiągając poziom 76,50 USD w czwartek rano, wciąż znacznie poniżej najwyższego poziomu z końca ubiegłego roku, wynoszącego około 98 USD za akcję.

Firma odnotowała poprawę wyników we wszystkich pięciu regionach, w których prowadzi działalność, ponieważ przychody w Nowej Zelandii, Australii, Europie, Azji i obu Amerykach wzrosły o 47 procent do 5,2 miliarda dolarów.

Powiedział, że biznes poza Nową Zelandią przekroczył 72 na zysk netto grupy.

Wśród 500 największych klientów 69% korzystało z Mainfreight w dwóch lub więcej regionach, w porównaniu z 64% w poprzednim roku.

Wyniki Nowej Zelandii w czwartym kwartale były lepsze niż oczekiwano, pomimo wyzwań związanych z wybuchem epidemii Omicron.

W rezultacie nastąpił znaczny wzrost udziałów w dywizji lotniczej i morskiej, ale firma odnotowała również wzrost rentowności i wzrost w zakresie magazynowania i transportu.

READ  COVID-19: Odwołanie lotów powoduje, że para utknęła w Nowej Zelandii po odejściu z pracy

Przewiduje, że w ciągu najbliższych dwóch lat wyda 540 milionów dolarów, z czego 450 milionów na nieruchomości.

Firma stwierdziła, że ​​wynik był najlepszy w historii.

„Wiele powiedziano o sztucznym wpływie na nasze przychody z inflacji stawek frachtu lotniczego i morskiego i akceptujemy, że jest to czynnik przyczyniający się”.

Jednak wyniki dywizji Air & Ocean odzwierciedlają również wzrost osiągnięty w bazie klientów, dzięki jego zdolności do zapewniania bardzo kontestowanych przydziałów powierzchni.

Powiedziała, że ​​globalne zatory w łańcuchu dostaw będą się utrzymywać do 2022 r. z powodu zamknięcia w Szanghaju, wojny na Ukrainie, zatorów w portach, ograniczonych linii żeglugowych i braku sprzętu kontenerowego.

Dodał, że stawki frachtu morskiego i lotniczego spadły ze szczytu w połowie 2021 r., ale oczekuje się, że utrzymają się na wysokim poziomie w najbliższej przyszłości.

Niezależnie od czynników zewnętrznych, Mainfreight wciąż otwiera nowe możliwości, ponieważ inwestujemy w większą część naszej infrastruktury, naszych ludzi, technologii i sieci. Zdecydowanie wierzymy, że nasza globalna sieć pomaga naszym klientom”.

Dodał, że handel w ciągu siedmiu tygodni od końca roku podatkowego kontynuował ten pozytywny trend.

Nie spodziewamy się jednak, aby w krótkim okresie skala poprawy zysków z ubiegłego roku powtórzyła się; Spodziewamy się raczej, że powrócimy do naszych normalnych poziomów przychodów i wzrostu zysków”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top