„Na naszych zdjęciach, a także tematycznie, jest naprawdę ładny kontrast między ciemnością a światłem” — mówi Yu.
„Jest temat konfliktu między ludzkością uwięzioną między boskimi siłami a piekłem i jest ta wieczna walka. Myślę więc, że jest to naprawdę odzwierciedlone wizualnie i tematycznie w naszej grze”.
Podczas gdy motywy i projekt graficzny Diablo 4 mogą wykorzystywać dużo czerni i bieli, jego narracja, której akcja toczy się 50 lat po wydarzeniach z Diablo 3, eksploruje odcienie szarości.
Tłem serii jest „odwieczna walka” między Niebem a Piekłem, ale w przeciwieństwie do poprzednich części, Diablo 4 nie traktuje tego konfliktu jako opowieści o walce czystego dobra ze złem.
Znajduje to odzwierciedlenie w tym, że Lilith, główny antagonista gry, jest bardziej złożoną moralnie postacią niż poprzedni złoczyńcy, tacy jak jej ojciec Mephisto czy sam Pan Terroru, Diablo.
Lilith jest matką ludzkości, która stworzyła ludzkość po eksperymencie z aniołem, Enariusem, i jest pierwszym wrogiem w serii, którego motywy wykraczają poza wygraną w Endless War.
„To interesujące, ponieważ jest Inarius i Lilith i oboje mają różne poglądy. Inarius jest jak oczyszczanie zła za wszelką cenę! A Lilith dotyczy wzmocnienia, ale tylko silni przetrwają” – mówi Mueller.
Tę dwoistość ilustruje projekt postaci Lilith.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.