Ankieta wykazała, że ​​przyciski są mniej rozpraszające niż ekrany samochodowe

Ankieta wykazała, że ​​przyciski są mniej rozpraszające niż ekrany samochodowe
Nowoczesne ekrany dotykowe są fajne technicznie, ale dość rozpraszające.

Damien O’Carroll/Personel

Nowoczesne ekrany dotykowe są fajne technicznie, ale dość rozpraszające.

Nowa ankieta ze Szwecji stwierdza, że ​​- szok, przerażenie – Korzystanie z ekranu dotykowego w samochodzie jest trudniejsze i rozpraszające Z pokręteł i fizycznych przycisków.

Badanie zostało przeprowadzone przez Swedish Automotive Journal w Bellajari przy użyciu kilkudziesięciu pojazdów. Większość z nich była nowa, ale w zestawie było też jedno Volvo V70 z 2005 roku.

Inne samochody w zestawie BMW iXA Subaru OutbackA Hyundai Ioniq 5A Mercedes-Benz GLBA Model Tesli 3 Volkswagen ID.3.

Damien O’Carroll

Ogromny ekran dotykowy Tesli Model 3 robi wrażenie, a ponadto można na nim grać w gry wideo.

Audytorzy zostali zabrani na zamknięte lotnisko i poproszeni o wykonanie czterech zadań, pod takim kątem, pod jakim musieli patrzeć w dół, aby obsługiwać zmierzone kontrole. Im dłużej kierowca potrzebuje na wykonanie testów, tym więcej czasu spędzi na odwracaniu uwagi od drogi.

Czytaj więcej:
* BMW opisuje elektryczny SUV iX przed lokalną premierą
* Seat i Cupra mają dostarczyć trzy nowe pojazdy elektryczne do 2025 r.
* Oto w pełni elektryczny SUV Volkswagena: ID.4
* XC60 to odważny sposób na pozostanie w strefie komfortu

Zadaniami tymi były:

  • Włącz podgrzewane siedzenie, zwiększ temperaturę o dwa stopnie i uruchom odszranianie.
  • Włącz radio i dostrój się do określonego kanału.
  • Zresetuj komputer podróży.
  • Zmniejsz jasność urządzenia do najniższego poziomu i wyłącz wyświetlacz centralny.

Sterowanie dźwiękiem nie zostało przetestowane.

System informacyjno-rozrywkowy Mercedesa jest wysoko oceniany, ponieważ do działania wymaga jedynie 20 stopni nachylenia głowy.

Damien O’Carroll/Personel

System informacyjno-rozrywkowy Mercedesa jest wysoko oceniany, ponieważ do działania wymaga jedynie 20 stopni nachylenia głowy.

Kierowcy otrzymali trochę czasu na zapoznanie się z pojazdem (nieokreślone), a następnie zostali poproszeni o jazdę z prędkością 110 kilometrów na godzinę, aby rozpocząć test.

Vi Bilagare uznała MG Marvel R za najgorszy, wymagając od kierowcy 44,6 sekundy na wykonanie wszystkich zadań, podczas których samochód przejechał 1372 metry. Lepiej spisały się BMW iX i Seat Leon, które zajęły odpowiednio 30,4 sekundy / 928 metrów i 29,3 sekundy / 895 metrów, podczas gdy Mercedes GLB potrzebował 20,2 sekundy i 616 metrów.

READ  Trzy martwe oposy i zawroty głowy – niepokojąca historia wywołująca panikę na przedmieściach Christchurch

Volvo C40 było najłatwiejsze do zauważenia z nowych samochodów (13,7 sekundy i 417 metrów), ale stary V70 z fizycznymi elementami sterującymi i całkowitym brakiem ekranów dotykowych zwyciężył w ciągu dziesięciu sekund/306 metrów.

Volvo V70 2005 bez widocznych ekranów dotykowych.

Glenn Lindberg / W Pilgar

Volvo V70 2005 bez widocznych ekranów dotykowych.

Tymczasem Mercedes-Benz GLB był najlepszy pod względem ruchu głowy, wymagając tylko 20 stopni. Magazyn twierdzi, że inne samochody wymagały 56 stopni ruchu, ale nie określił, czy była to średnia dla wszystkich samochodów, czy jakichkolwiek konkretnych modeli.

Magazyn zauważył, że brak fizycznych przycisków to nie jedyny problem. Złożoność nowych systemów operacyjnych w samochodach wydłuża czas, który spędzasz patrząc na ekran, a nie w drodze.

Magazyn stwierdził, że na przykład system BMW w iX jest jednym z najbardziej wyrafinowanych i wyrafinowanych interfejsów użytkownika w historii, podczas gdy dotykowe sterowanie klimatyzacją w VW ID.3 i Seat Leon nie ma tylnych świateł, co utrudnia korzystanie z nich. w nocy.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *