Brody Kostecki, rywal Shane’a van Gisbergena, ustanawia najszybszy czas w kwalifikacjach Bathurst

Brody Kostecki, rywal Shane’a van Gisbergena, ustanawia najszybszy czas w kwalifikacjach Bathurst
Brody Kosticki w sobotniej serii rzutów karnych zajmie ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce.

Morgana Hancocka/Getty Images

Brody Kosticki w sobotniej serii rzutów karnych zajmie ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce.

Brody Kostecki dał się poznać jako kierowca, który pokonał tegoroczny Bathurst 1000, ustanawiając najszybszy czas w piątkowych kwalifikacjach.

Liderowi Mistrzostw Supersamochodów udało się powtórzyć prędkość pokazaną w tym roku w swoim Chevrolecie wokół Mount Panorama i w sobotniej strzelaninie zajął ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce.

Shane van Gisbergen był siódmym najszybszym kierowcą, o jedno miejsce przed Mattem Payne’em, więc obaj wezmą udział w serii rzutów karnych, ale Andre Heimgartner nadal będzie na 13. pozycji w niedzielnym wyścigu.

Kwalifikacje rozpoczęły się w dramatyczny sposób, gdy Will Brown wbił swój samochód w ścianę w drugim zakręcie, wywieszając czerwoną flagę zaledwie cztery minuty później.

Po ponownym uruchomieniu nie trwało długo, zanim pojawiła się kolejna czerwona flaga, gdy młody kierowca Tickford Racing, Declan Fraser, rozbił swoim Mustangiem o ścianę na szczycie góry w Reed Park.

W tym tygodniu w Bathurst Shane van Gisbergen nie był w stanie dorównać tempu liderowi mistrzostw.

Morgana Hancocka/Getty Images

W tym tygodniu w Bathurst Shane van Gisbergen nie był w stanie dorównać tempu liderowi mistrzostw.

Oznacza to, że po 24 minutach żaden samochód nie przejechał okrążenia kwalifikacyjnego. Cam Waters jako pierwszy zszedł poniżej 2,05 sekundy, ale szybko wyprzedził go Kostecki, który uzyskał czas 2,04,66, który okazał się najlepszym w sesji kwalifikacyjnej.

Na 10 minut przed końcem sesji Van Gisbergen był 11. najszybszy, Andre Heimgartner był 15., a Bayne był piąty.

Wszyscy wrócili kilka minut wcześniej, aby po raz ostatni spróbować poprawić swoje czasy.

Van Gisbergen bez problemu odepchnął samochód Jamesa Courtneya i ustanowił siódmy najszybszy czas, więc o zwycięstwie zdecydowała seria rzutów karnych.

To okrążenie pozwoliło Payne’owi awansować na ósme miejsce, a Heimgartner, który w ten weekend nadal walczył o tempo, był najszybszy na 13. miejscu.

READ  Uruchomienie bezpłatnego kursu e-learningowego na temat Konwencji Saint-Denis w języku polskim

Partner Fabiana Coultharda, Nick Percat, był 23. najszybszy, a Jack Smith z Jacksonem Evansem w roli pilota wystartuje do wyścigu z 27. pozycji na starcie, przed jedynie Fraserem, który nie zanotował żadnego czasu okrążenia.

Payne był podekscytowany możliwością wzięcia udziału w strzelaninie i nadal bycia jednym z najszybszych samochodów w tym tygodniu.

„To było dla nas bardzo dobrych kilka dni” – powiedział Payne.

„Wcześniej mieliśmy dobre testy, P1 i P5, więc samochód był szybki przez cały tydzień.

„Prawdopodobnie wywierałem na siebie dużą presję, aby to osiągnąć, podczas rzutów karnych, ale mimo to udało nam się to osiągnąć. Jestem naprawdę szczęśliwy”.

Pojawiły się spekulacje, że chociaż samochody Forda, z których jednym jeździ Bayne, będą szybkie w kwalifikacjach, to podczas sześciogodzinnego wyścigu w niedzielę będą miały problemy z utrzymaniem tempa.

Payne nie o tym myślał, ale czuł, że opony mogą stać się problemem dla wszystkich.

„Dzięki miękkim oponom w tym roku jest zdecydowanie ciekawiej” – powiedział.

„W zeszłym roku można było liczyć na to, że twarde opony wytrzymają długo, a gdy skończyło się paliwo, opony pozostały na swoim miejscu, a czasy prawie spadły.

„Ale w tym roku myślę, że będzie inaczej, jest trochę zużycia, szczególnie z tyłu. Prawdopodobnie będzie 25-30 okrążeń i przez te ostatnie 5-10 będzie ciekawie, ponieważ samochód będzie w ruchu bardzo.

„To będzie trudne, ale dla wszystkich jest takie samo”.

Tymczasem Van Gisbergen nie był zadowolony z przebiegu dnia.

„Miałem kolejny bardzo rozczarowujący dzień, ale jak zawsze muszę podziękować mojemu zespołowi za ponowne wykonanie świetnej roboty z moim samochodem, choć było tam ciężko” – powiedział Van Gisbergen.

„Chłopaki z numerem 88 wykonują świetną robotę i dobrze współpracujemy, aby oba samochody były konkurencyjne przed niedzielą. Ostatecznie samochód nadal stoi w pozycji pionowej, pracujemy nad tym, co programu, a nasze podekscytowanie rośnie aż do niedzieli.”

READ  Trash trip Daniela Sturridge'a uniemożliwił mu zaproszenie właściciela klubu do gry

W skrócie

  1. Brody Kostecki – Erebus
  2. James Golding – Premier Racing
  3. Anton Di Pasquale – DGR
  4. Cam Waters – Tickford
  5. Brooke Finney – Potrójna ósemka
  6. David Reynolds – Grove Racing
  7. Shane van Gisbergen – Potrójna ósemka
  8. Matt Payne – Grove Racing
  9. Chaz Mostert – Walkinshaw Andretti United
  10. Will Davison – DGR
  11. Thomas Randall – Wyścigi Tickford
  12. Scott Bay – Zespół 18
  13. Andre Heimgartner – BJR
  14. Cameron Hill-Matt Stone Racing
  15. Jacques Le Brocq – Matt Stone Racing
  16. James Courtney – Wyścigi Tickford
  17. Will Brown – Erebus
  18. Tim Slade – najlepsze wyścigi
  19. Mark Winterbottom – Zespół 18
  20. Zane Goddard – Potrójna ósemka
  21. Bryce Fullwood – BJR
  22. Todd Hazelwood – zespół Blanchard Racing
  23. Nick Percat – Walkinshaw Andretti Racing
  24. McAuley Jones – BJR
  25. Kay Allen – DGR
  26. Aaron Love – zespół Blanchard Racing
  27. Jack Smith – DGR
  28. Declan Fraser – Wyścigi Tickford

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *