Ciągniki John Deere w Nowej Zelandii: historia Drummonda i Etheridge'a

Ciągniki John Deere w Nowej Zelandii: historia Drummonda i Etheridge'a

Peter Etheridge pozostaje stałą twarzą sklepu Drummond & Etheridge w Ashburton.

Napisane przez Claire Inkson [email protected]

Nikt nie zna ciągników John Deere lepiej niż Peter Etheridge. Syn założyciela Drummond & Etheridge, Arthura Etheridge’a, Peter od najmłodszych lat był zanurzony w świecie John Deere.

Firma John Deere zyskała już reputację silnej alternatywy dla brytyjskich ciągników na rynku nowozelandzkim, kiedy Drummond & Etheridge przejęło franczyzę w 1973 roku.

„Deere był niezawodny, niedrogi i nigdy się nie zepsuł” – powiedział Peter Etheridge.

„Nie prowadzilibyśmy dziś działalności, gdyby nie firma John Deere”.

Historia Drummond & Etheridge rozpoczęła się od samochodów, a nie traktorów, kiedy firma została założona w 1933 roku jako spółka partnerska Boba Drummonda i Arthura Etheridge'a.

Para założyła sklep, początkowo sprzedając i serwisując samochody, w mieście Ashburton, świadczącym usługi rolnicze, w samym sercu nowozelandzkiego zagłębia zbożowego, Central Canterbury.

W 1937 roku firma otworzyła Servrite na Main Street i stała się ona oficjalną stacją paliw AA.

W 1939 r. II wojna światowa spowodowała tymczasowe zamknięcie stacji ze względu na wcielanie pracowników do działań wojennych.

Ponieważ rolnictwo stanowi serce regionu, po wojnie Drummond & Etheridge rozszerzyła swoją działalność na maszyny rolnicze, zdobywając franczyzę Nuffield Tractor w 1949 r., a następnie New Holland w 1951 r.

Kiedy w 1973 roku firma dodała do swojej stajni markę John Deere, Drummond & Etheridge stało się w Canterbury niemal tak samo sławne, jak sama marka John Deere.

Firma John Deere zanurzyła już palce w nowozelandzkiej ziemi i została sprzedana przez Goffów, a później Cable Price, zanim Drummond & Etheridge przejął franczyzę John Deere.

Naturalny sprzedawca

Etheridge (obecnie 79 lat) rozpoczął pracę jako praktykant mechanik w firmie swojego ojca w 1959 roku, ale stwierdził, że naprawa maszyn nie jest jego powołaniem.

READ  Nowe dane pokazują, że spadek sprzedaży detalicznej w Nelson-Tasman jest jednym z największych w kraju

– Byłeś najbardziej bezużytecznym draniem, jakiego używali.

„Mój ojciec powiedział, że jesteś cholernie beznadziejny.

„Lepiej sprawdź, czy możesz sprzedać traktor”.

Jak się okazało, Etheridge był urodzonym sprzedawcą, a jego kariera w sprzedaży traktorów John Deere trwała 40 lat, aż do przejścia na emeryturę w 2003 roku, kiedy firmę przejęli jego syn Mark i zięć Ashley Gordon.

Niestety niecały miesiąc później Gordon zmarł, pozostawiając Marka jako jedynego właściciela firmy.

Choć technicznie rzecz biorąc, Etheridge jest na emeryturze, nadal jest znaną twarzą w oddziale Drummond & Etheridge przy East St w Ashburton.

„Nadal prawie codziennie chodzę do pracy, przygotowuję personel i upewniam się, że ciężko pracuje” – powiedział.

Ulubiony ciągnik Petera Etheridge’a: John Deere 4040

JD4040 był drugim ciągnikiem John Deere wyposażonym w kabinę.

Ulubionym ciągnikiem Petera Etheridge'a z kilkudziesięciu lat sprzedaży marki John Deere jest nadal JD 4040.

„To był drugi raz, kiedy kołowałem, dzięki czemu rolnicy byli mili i suchi.

„Był niezawodny i nie wymagał dużej ilości technologii.

„Nie jestem dobry w technologii”.

Model JD4040 był produkowany w fabryce John Deere w Waterloo w stanie Iowa na Środkowym Zachodzie Stanów Zjednoczonych w latach 1978–1982.

Wyposażony w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 6,6 litra i wspomaganie układu kierowniczego oraz dostępny z napędem na dwa lub cztery koła, model 4040 należał do serii Iron Horses firmy John Deere.

Historia Johna Deere'a autorstwa rolnika Nelsona, Andrew Fry'a

Rolnik i wykonawca z Nelson, Andrew Fry, ma 20 ciągników John Deere, które odzwierciedlają ewolucję marki.

Pięć ciągników to nowsze modele, których Fry używa w swojej działalności kontraktowej. Reszta to dwie stare płyty, z których część jest w jego rodzinie od nowości.

„Jednym z traktorów był mój dziadek, którego używał na swojej farmie tytoniowej. Mój ojciec pamięta, że ​​kupił go, gdy miał 16 lat.

Najstarszy ciągnik we flocie Fry'a to model z 1936 roku.

READ  Amazon pochwalił się „ambitnym partnerstwem” w liście do Jacindy Ardern

Woli stare traktory ze względu na ich prostotę, jeśli nie dobry wygląd.

„Są bardzo brzydkie, ale podobają mi się stare i brzydkie. Nie mają masek ani kabin. To po prostu prymitywne traktory”.

Fry ma nowy John Deere, model 6230R, który pojawi się w tym miesiącu.

„Dotrze w grudniu, czyli trochę za późno, ale na razie tak to wygląda.”

Romans Fry'a z Johnem Deere'em rozpoczął się, gdy jako nastolatek pracował na farmie przyjaciela.

„Byłem prawdopodobnie nastolatkiem, a oni wypuścili nowy model 6110 i się w nim zakochałem.

„W naszym gospodarstwie nigdy nie mieliśmy taksówki do traktora, a ja uwielbiałem jeździć do sąsiadów i jeździć ich samochodami”.

Fry nie może się doczekać przekazania traktorów swoim synom.

„Mam dwóch chłopców, którzy mają obsesję na punkcie traktorów.

„Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł dostarczyć im traktor ich pradziadka”.

Historia ciągnika John Deere

John Deere bierze udział w wyścigu traktorów podczas Northland Farm Days w 2013 r. Fotografia/Michael Cunningham
John Deere bierze udział w wyścigu traktorów podczas Northland Farm Days w 2013 r. Fotografia/Michael Cunningham

Nic nie jest takie samo jak Derry – Narodziny legendy

John Deere urodził się w 1804 roku w Rutland w stanie Vermont.

Tragedia dotknęła Diera wcześnie, gdy miał zaledwie 4 lata, gdy stracił ojca w wypadku morskim.

Wychowany przez matkę Deer zajął się rzemiosłem kowalskim i szybko zyskał reputację dzięki jakości swojego wykonania.

Przeniósł się do Illinois na Środkowym Zachodzie pod koniec lat trzydziestych XIX wieku, po upadku gospodarki Nowej Anglii i założył firmę kowalską w Grand Detour.

Firma szybko stała się imperium dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu problemów, jakie napotykali rolnicy podczas orania lepkiej gleby Środkowego Zachodu.

Rolnicy używali pługów żeliwnych, a szorstka powierzchnia narzędzia powodowała, że ​​gleba przyklejała się do dna pługa, więc rolnicy musieli często zatrzymywać się, aby oczyścić ostrza.

Firma Deere opracowała „samoczyszczący” pług wykonany ze stali o gładkiej powierzchni, który zdrapywał ziemię podczas jej przemieszczania się po terenie.

READ  Toyota NZ podekscytowana nowymi samochodami elektrycznymi

Pług odniósł natychmiastowy sukces, a Deere rozszerzył swoją działalność, przenosząc firmę do Moline.

Nowa elektrownia została zlokalizowana na wschodnim brzegu rzeki Missisipi, co umożliwiło zasilanie elektrowni energią wodną i zapewniło skuteczny sposób transportu dostaw i zapasów.

John Deere został burmistrzem Moline przed śmiercią w 1886 roku.

Firma była kontynuowana i rozwijana przez jego spadkobierców.

W 1912 roku firma John Deere wprowadziła do swojej linii maszyn rolniczych kultywatory, wozy i siewniki do zboża.

Ciągniki zostały dodane do mieszanki, gdy John Deere kupił firmę Waterloo Gasoline Engine Company w 1918 roku, produkując Waterloo Boy N.

W 1924 roku traktor John Deere otrzymał charakterystyczne zielone nadwozie, żółte koła i logo tańczącego jelenia, kiedy firma wyprodukowała Model D.

Artykuł ten został pierwotnie opublikowany na Strażnik wiejski.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *