Ciepło trwa Transpower po tym, jak Wel Networks ujawnił, że operator sieci popełnił fatalny błąd

Przewoźnik Well Networks z siedzibą w Hamilton twierdzi, że Transpower błędnie poinstruował go, aby w poniedziałkowy wieczór dokonał ogromnych cięć w swojej sieci „o ponad 20 procent”.

Informacje dostarczone przez Wel wskazywały, że gdyby Transpower nie popełnił błędu, musiałby jedynie odizolować 1373 domy od elektryczności, zamiast odciąć łącznie 17 752 domy, tak jak to zrobiło.

Allison Andrew, dyrektor generalny Transpower, przyznał w środę, że krajowy operator sieci popełnił błąd, przekładając jednoprocentową redukcję obciążenia na indywidualne przydziały „megawatów”, których firmom liniowym nie wolno było przekraczać w poniedziałek wieczorem.

Jednak zakres błędu, który twierdził Weil, nie został wyjaśniony przed oświadczeniem Weila, co wydaje się podkreślać odpowiedzialność Transpower za przerwy w dostawie prądu.

TransPower poprosił również innych przewoźników o wykonanie cięć głębszych lub mniejszych niż to konieczne, ale Andrew powiedział, że w niektórych innych przypadkach został złapany przed wykonaniem cięć.

Czytaj więcej:
* Urząd Elektryczności „rozczarowany” po tym, jak klienci odeszli bez zasilania, ustąpiła przerwa w dostawie prądu
* WEL Networks utrzymuje konsumentów w ciemności, gdy gniew rośnie z powodu awarii zasilania Waikato
* Awaria zasilania: szef Genesis mówi, że firma czuje się „ofiarą”, ponieważ Transpower przyznaje się do winy

Wel Networks obsługuje obszar Hamilton, gdzie koncentruje się większość awarii.

Firmy liniowe mogą w niektórych przypadkach zmniejszyć popyt, zamiast tego wyłączając tylko systemy ciepłej wody w domach, chociaż Andrew powiedziała we wtorek, że uważa, że ​​większość tego obciążenia została już usunięta do czasu, gdy zamówiła odcięcie wody w poniedziałek wieczorem.

We wtorek powiedziała, że ​​niektóre domy mogłyby „z pewnością” zostać wycięte, nawet jeśli TransPower nie popełnił błędu.

Garth Dipley, dyrektor generalny Wel Networks, zauważył, że firma liniowa do tej pory milczała, „ponieważ Transpower wyjaśniał, w jaki sposób doszło do ogólnokrajowej sytuacji kryzysowej i błędów, jakie popełnili przy alokacji kontroli obciążenia”.

READ  Covid-19: Niepełnosprawny kupujący mówi, że albo jest bez jedzenia, albo „wydmuchał moje bańki”
Zawiadomienie Transpower we wczesnych godzinach popołudniowych zwróciło się do wytwórców o zwiększenie oferty mocy, ale operator sieci nie powiedział, czy spodziewa się, że Genesis zinterpretuje to jako wymagające użycia trzeciej jednostki Rankine'a.

Tom Polar napastnik/personel

Zawiadomienie Transpower we wczesnych godzinach popołudniowych zwróciło się do wytwórców o zwiększenie oferty mocy, ale operator sieci nie powiedział, czy spodziewa się, że Genesis zinterpretuje to jako wymagające użycia trzeciej jednostki Rankine’a.

„Zgodnie z przepisami rządowymi musimy przestrzegać instrukcji operatora systemu w sytuacji awaryjnej i dokładnie to zrobiliśmy” – powiedział Dipley.

„Należy zauważyć, że skierowano nas do natychmiastowego działania i nie mieliśmy wizji deficytu pokoleniowego, którym TransPower starało się zarządzać, ani tego, czego wymagano od innych” – dodał.

Dipley powiedział, że Well Networks „wielokrotnie pytało” TransPower o wielkość ładunku, o którego usunięcie poprosiła firmę.

„Jednak TransPower był nieugięty w kwestii rozmiaru” – powiedział.

Transpower wcześniej unikał pytań o to, czy Genesis Energy spodziewa się obsługiwać swoje trzecie turbiny węglowe w swojej elektrowni Huntly, kiedy w poniedziałek po południu poprosił generatorów o zwiększenie swojej oferty energetycznej.

1 news

Jacinda Ardern mówi, że zaciemnienie z 9 sierpnia nie było wystarczająco dobre.

Ogłoszenie Walla pojawiło się w miarę kontynuowania wzajemnych oskarżeń o przerwy w dostawie prądu Około 20 000 domów w centrum i na wschód od Wyspy Północnej zostało bez prądu w poniedziałkowy wieczór, kiedy prognoza zimna zbiegła się z nieplanowanym wyłączeniem elektrowni wodnej Tokaanu Genesis na rzece Tongariro.

Transpower po raz pierwszy ostrzegł w poniedziałek o 6.42 rano o potencjalnym braku zasilania między 17.30 a 20.30 tego wieczoru, ale operator sieci nie wydał kolejnego bursztynowego ostrzeżenia do 13.02, prosząc, aby wytwórcy „zwiększyli swoją ofertę mocy”.

Genesis powiedział, że jego jednostka Rankine zajmuje „ponad sześć godzin” i zwykle jest bliższa 8½ godziny, aby wytworzyć „znaczącą ilość” mocy i „do 10 godzin”, aby osiągnąć pełną wydajność.

TransPower ogłosił awarię sieci o 17:10, mimo że do 18:47 nie nakazał firmom liniowym dokonania 1% cięć, co skutkowało przerwą w dostawie prądu.

Rzeczniczka Transpower, Deborah Gray, nie powiedziała w środę, czy Transpower spodziewa się, że Genesis będzie obsługiwać jednostkę Rankine w wyniku ogłoszenia o godzinie 13.02, ani dlaczego – jeśli miał takie oczekiwanie – nie przekazała tego bezpośrednio Genesis.

„Oczekiwaliśmy, że wszystkie branże odpowiednio zareagują na dostarczone informacje i ostrzeżenie, aby zwiększyć produkcję i zmniejszyć popyt” – powiedziała.

Anglia powiedział w środę, że uważa Genesis za „ofiarę” i został niesłusznie skrytykowany przez sekretarz ds. energii Megan Woods za jego działania, mówiąc, że tylko Transpower miał pełny obraz rynku w poniedziałek.

TransPower wydał pierwsze powiadomienie alarmowe sieci w poniedziałek o 17:10.

Tom Polar napastnik/personel

TransPower wydał pierwsze powiadomienie alarmowe sieci w poniedziałek o 17:10.

Urząd Energetyki – regulator branżowy – nie odpowiedział na ponawiane we wtorek i środę prośby o informacje o tym, czy odbiorcy dotknięci blackoutem są uprawnieni do odszkodowania.

Dzieje się tak pomimo jego dyrektora naczelnego, Jamesa Stephensona Wallace’a, który ogłosił dochodzenie i powiedział, że „nie do zaakceptowania” było to, że zaciemnienie nastąpiło bez ostrzeżenia.

Mercury i Genesis zaoferowali klientom, którzy stracili zasilanie, 50 dolarów kredytu.

Dyrektor generalny Electric Kiwi, Luke Blincoe, sprzeciwił się ofercie Genesis, mówiąc, że powinna ona zrekompensować wszystkim lub żadnemu z klientów, i argumentując, że kredyt ujawnił konflikt interesów między dwoma panami.

„Jeśli zamierzają to zrekompensować, powinno to dotyczyć wszystkich klientów, których to dotyczy – nie tylko ich własnych – w przeciwnym razie skutecznie twierdzą, że ich zobowiązania pokoleniowe obejmują tylko ich bazę klientów” – powiedział.

Źródło branżowe wskazało, że zamieszanie, wzajemne oskarżenia i brak jasnej odpowiedzialności za kryzys elektroenergetyczny w poniedziałek prawdopodobnie nadadzą nowy impuls wezwaniom do przeprowadzenia poważnej reformy strukturalnej sektora elektroenergetycznego.

Anglia wydawała się pomóc w sprawie, mówiąc RNZ, że generator był odpowiedzialny tylko za awarie do tego stopnia, że ​​był „częścią rynku”, który zawiódł rząd.

Sekretarz ds. energii Woods miał spotkać się z Anglią w środę, ale odrzucił prośbę o wywiad, powołując się na inne zobowiązania.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top