Covid-19: Rząd przedłuża termin podróży promami Queenstown i Cook Street do północy w piątek

Rząd przedłużył swoje okno podróżne o kolejne 24 godziny, aby umożliwić osobom podróżującym z Queenstown lub podróżującym promami Cook Strait powrót do domu.

Premier Jacinda Ardern powiedziała, że ​​przedłużenie dotyczy tylko osób, które muszą wrócić do domu i jest odpowiedzią na ogromne zapotrzebowanie na podróże.

Oznacza to, że ci, którzy chcą podróżować z Queenstown lub ci, którzy musieli skorzystać z promu, mają teraz czas na powrót do domu do 23:59 w piątek.

Około 600 osób wciąż czeka na loty z Queenstown.

Joe Mackenzie MacLean/Personel

Około 600 osób wciąż czeka na loty z Queenstown.

Air New Zealand i Interslander potwierdziły, że w piątek będą obsługiwać dodatkowe połączenia.

Czytaj więcej:
* Kryzys w Queenstown: Air New Zealand ujawnia, że ​​próbuje sprowadzić do domu ponad 5000 osób
* Covid-19 Live: Michael Baker – Poziom 4 „wysoce skuteczny” w powstrzymywaniu epidemii Covid
* Covid 19: Wyszukiwanie źródła statusu społeczności zawęża MIQ lub błąd bańki

Decyzja została podjęta po tym, jak dyrektor generalny Air New Zealand Greg Foran ujawnił, że zwrócił się do rządu o przedłużenie 48-godzinnego terminu transportu linii lotniczych Setki ludzi utknęło w Queenstown.

Air New Zealand powiedział w oświadczeniu, że linia lotnicza będzie obsługiwać dwa loty z Queenstown do Wellington i pięć lotów z Queenstown do Auckland w piątek.

Loty te będą dostępne do rezerwacji za pośrednictwem strony internetowej Air New Zealand.

Foran powiedział, że „odczuł ulgę”, że rząd przedłużył okres karencji, a cztery dodatkowe usługi oferowane w czwartek zostały wyprzedane „w ciągu kilku minut”.

„Szacujemy, że około 600 osób potrzebuje lotów, więc jesteśmy przekonani, że dodatkowe 700 miejsc jutro zapewni opcje dla tych, którzy ich potrzebują. Jak zawsze będziemy nadal monitorować popyt i dostosowywać się w razie potrzeby.”

Foran powiedział wcześniej RNZ od dziewiątej do południa Program Queenstown był „kluczowym punktem stresu”.

Firma miała 15 000 klientów podróżujących w czwartek, tuż przed terminem podróży o północy. Ale z wyjątkiem Queenstown inne destynacje były „w bardzo dobrej kondycji”, powiedział.

„To naprawdę ta część kraju, co jest nieoczekiwane, biorąc pod uwagę fakt, że ludzie nie mogli podróżować za granicę, z wyjątkiem ostatnio Rarotonga”, powiedział.

„Skończyło się na tym, że wiele osób znalazło się w jednym miejscu – wielu z nich pojechało tam na tydzień lub dwa na wakacje i nagle okazało się, że zostało odcięte”.

Przed ogłoszeniem rozszerzenia rzecznik Jetstar powiedział, że lokalny harmonogram będzie działał jak zwykle do północy, aby pomóc klientom wrócić do domu. Linia lotnicza dokonywała przeglądu swojego rozkładu od 20 do 24 sierpnia.

Interislander powiedział, że wykonuje dodatkowe rejsy dla promu Aratere w czwartek i piątek wieczorem, aby zapewnić dodatkową przepustowość podczas 24-godzinnego przedłużenia.

Na tym etapie Kaiarahi pozostanie w swoim regularnym harmonogramie, a rezerwacje pasażerów na rejsy są już otwarte w piątek.

Osoby podróżujące do domu muszą jedynie dokonać rezerwacji, dowód adresu będzie wymagany podczas zameldowania.

„Przewidujemy zwiększony popyt na rezerwacje, a czas powrotu do domu jest ograniczony, dlatego ważne jest, aby rezerwację dokonywali tylko ci, którzy mają dobry powód do podróży”, powiedział Walter Rashbrook, dyrektor generalny Interislander.

Po wygaśnięciu okresu karencji, jeśli kraj nadal jest na poziomie 4, ludzie nie będą mogli podróżować promami, chyba że są niezbędnymi pracownikami lub mają ważny powód do podróżowania, na co zezwala Ministerstwo Zdrowia.

READ  Pełna historia: Obecny wzrost przypadków COVID-19 oznacza początek trzeciej fali COVID-19 na Fidżi

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top