Czas na większe zyski od Hamilton Airport Operator – Consultant

Czas na większe zyski od Hamilton Airport Operator – Consultant
Odległe wstrząsy Waikato Regional Airport Limited odnotowało duże zyski netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 r. i powinno płacić więcej swoim akcjonariuszom, mówi Ewan Wilson z Rady Miasta Hamilton.

Crystal Yardley/takie rzeczy

Odległe wstrząsy Waikato Regional Airport Limited odnotowało duże zyski netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 r. i powinno płacić więcej swoim akcjonariuszom, mówi Ewan Wilson z Rady Miasta Hamilton.

Operator lotniska Hamilton musi zacząć wypłacać większe dywidendy radzie miasta, ponieważ walczy o zbilansowanie ksiąg.

To apel od Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego Ewana Wilsona – postaci branży lotniczej.

Wspieramy tę organizację od 20 lat. Teraz potrzebujemy trochę pomocy. Może mieć postać pliku [much bigger] Dywidenda.”

Mówi również, że otwarcie udziałów na lotnisku dla prywatnych interesów może być częścią rozwiązania.

Czytaj więcej:
Opóźnienia w realizacji projektów i cięcia w wydatkach, ponieważ Rada Miasta Hamilton próbuje zaoszczędzić 6 milionów dolarów
* Ostra debata, gdy pracownicy Rady Miejskiej nakazali szukać kolejnych 6 milionów dolarów cięć
* Hamilton jest „w dobrej pozycji”, aby przetrwać zbliżającą się recesję i skutki burz

Właścicielami Waikato Regional Airport Limited (WRAL) są obecnie Hamilton (50%) i cztery samorządy lokalne.

Wilson uważa jednak, że zastrzyk zewnętrznego finansowania mógłby pomóc uwolnić pieniądze na dywidendę i oznaczać, że firma nie została poszkodowana pod względem operacyjnym.

„Nie będę przeciwny prywatyzacji niektórych aspektów akcjonariatu”.

Jego uwagi pojawiły się w związku z czwartkowym posiedzeniem komisji.

Wspieramy tę organizację od 20 lat.  powiedział Ewan Wilson, przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego

Tom Lee / Personel

Wspieramy tę organizację od 20 lat. „Teraz potrzebujemy trochę pomocy” – powiedział Ewan Wilson, przewodniczący Komitetu Rozwoju Gospodarczego.

Podążyli za Wilsonem na początku tego miesiąca, prowadząc do żądania od pracowników znalezienia 6 milionów dolarów oszczędności na lata 2023-24, aby zmniejszyć deficyt operacyjny do 11 milionów dolarów. Członkowie Rady mają rozważyć raport na temat opcji w przyszłym tygodniu.

Dokumenty z czwartkowego spotkania pokazują, że WRAL – który obejmuje lotnisko i inne operacje – odnotował aż 17,7 miliona dolarów zysku netto w ciągu sześciu miesięcy do grudnia 2022 roku. To w porównaniu z zaledwie 1,4 miliona dolarów w tym samym okresie rok wcześniej. Nastąpiło to po znacznych zyskach ze sprzedaży gruntów i niezrealizowanych zyskach w wycenie aktywów.

READ  Nowy sportowy samochód Alfa Romeo pojawi się w przyszłym roku

Całkowite aktywa wzrosły do ​​punktu, w którym 50% udziałów Hamiltona jest obecnie teoretycznie warte prawie 115 milionów dolarów, po początkowej inwestycji kilka dekad temu wynoszącej około 7 milionów dolarów.

Ale ostatnia dywidenda – jedna z nielicznych w ostatnich latach – dostarczyła Hamiltonowi zaledwie 250 000 $.

Wilson powiedział, że zadaniem konsultantów nie było sugerowanie dokładnej wielkości tegorocznych zarobków, aby pomóc zrównoważyć księgi w latach 2023-24, ani sugerować wielkość przyszłych zarobków.

Powiedział jednak, że w oparciu o obecne wyniki WRAL „mam wysokie oczekiwania co do znaczących zysków w ostatnim roku podatkowym”, które są „znacznie wyższe” niż w ostatnim roku podatkowym wynoszącym 250 000 USD.

Podczas przesłuchania Wilsona na temat potencjalnego wzrostu dywidendy, Scott Kendall, dyrektor generalny ds. finansów i biznesu WRAL, powiedział na spotkaniu, że „nasze umysły nie zwróciły się ku temu”.

Wilson pochwalił sposób, w jaki firma działała, ale porównał stosunkowo skromne zyski z płatnością „pół miliarda dolarów”, którą Rada Auckland otrzymała z kontraktu na lotnisko w tym mieście, oraz niedawną wypłatą dywidendy w wysokości prawie 6 milionów dolarów od lotniska Queenstown. , który w 75% należy do gminy.

Rada Auckland chciała sprzedać swój udział.

Signs of the Times - przykład odrestaurowanego dwujęzycznego oznakowania na lotnisku Hamilton, które było częścią wielomilionowej przebudowy tego miejsca.

Crystal Yardley/Personel

Signs of the Times – przykład odrestaurowanego dwujęzycznego oznakowania na lotnisku Hamilton, które było częścią wielomilionowej przebudowy tego miejsca.

W Hamilton radna Maxine Van Oosten powiedziała, że ​​udział w lotnisku to coś, co powinno być „w naszych księgach przez bardzo długi czas”. Przewodnicząca Komisji Finansów i Nadzoru powiedziała, że ​​nie chce badać żadnej sprzedaży.

Wilson twierdziła, że ​​​​wskazuje to, że mówiła, że ​​​​Hamilton powinien trzymać się status quo w zakresie własności, ale zachęcała do rozważenia innych pomysłów.

Wilson powiedział, że płatnicy w Queenstown „pójdą na łatwiznę” z dywidendą, ale Hamilton walczył o zbilansowanie ksiąg.

READ  Problemy z zaopatrzeniem powodują niedobór sałatki coleslaw KFC

„Mamy też inwestycje, które powinny wypłacać lepsze dywidendy”.

Wilson powiedział, że poza zwiększeniem potencjalnych zysków, wniesienie kapitału do WRAL przez inwestorów zewnętrznych może pomóc w wydłużeniu pasa startowego.

W raporcie dyrektora generalnego Marka Morgana zauważono, że grupa utrzymywała „konserwatywne” stanowisko w sprawie pożyczania w czasie, gdy „nadchodziły przeciwności gospodarcze dla naszej gospodarki, tworząc niepewne perspektywy”.

Wiceprezes zarządu, Sean Murray, powiedział, że przegląd struktury akcjonariatu WRAL może pomóc w określeniu przyszłej polityki dywidendowej.

W oświadczeniu intencyjnym WRAL na nadchodzący rok czytamy: „Dyrektorzy będą co roku przeglądać wyniki i przyszłe perspektywy grupy przed ogłoszeniem jakiejkolwiek dywidendy”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *