Czy możesz sobie wyobrazić supermotocykl z napędem wirującym? | Rzeczy.pl

Ten kilogram na kilogram jest najmocniejszym motocyklem w tym aspekcie modelu MotoGP.

dostarczony

Ten kilogram na kilogram jest najmocniejszym motocyklem w tym aspekcie modelu MotoGP.

iJeśli masz dość czekania, aż Mazda wypuści na rynek samochód sportowy z silnikiem rotacyjnymTo druga najlepsza rzecz. Nieco.

to nie jest dwudrzwiowe coupe, ale wykorzystuje mocny silnik obrotowy o dużej mocy. Ma też dwa koła, ale to blisko.

Nazwany Crighton Racing CR700W, to najnowsza ewolucja supermotocykla spinningowego Crighton. Dwuwirnikowy silnik o pojemności 690 cm3 może nie ugrzęznąć w wojnie o pojemności, ale 164 kW i 142 Nm momentu obrotowego zdecydowanie stawia CR700W w solidnym towarzystwie.

A tak przy okazji, bez paliwa wszystko waży 129,5 kg. To nie literówka, tak się dzieje, gdy silnik i skrzynia biegów ważą łącznie 43 kg, koła i owiewki wykonane są z włókna węglowego, a podwozie ze stopu aluminium.

Czytaj więcej:
* Małe samochody z wielką grawitacją: historia Mazdy Kei
* Jeśli jesteś znudzony i masz super motocykl, zrób to
* Pięć gwiazdek na Tokyo Motor Show

Co ciekawe, podwozie wywodzi się z oryginalnego podwozia Spondon CR700P, które jest oparte na starszej ramie Norton, która ma zbiornik oleju silnikowego w poszyciu ramy.

Struktura ma korzenie w oryginalnej strukturze Spondon opartej na Norton.

dostarczony

Struktura ma korzenie w oryginalnej strukturze Spondon opartej na Norton.

Układ wydechowy jest również bardzo sprytny. Wykorzystuje energię gazów wydechowych do wytworzenia podciśnienia, które zasysa zimne powietrze do silnika przez górne żebra z wirników, aby schłodzić silnik bez żadnego poboru energii.

Ta waga w rzeczywistości plasuje CR700W bardzo zbliżoną do wagi i mocy maszyny MotoGP, która generuje około 216 kW, ale waży co najmniej 157 kg. Dokładna wartość to 1,23 kW/kg dla CR700W, w porównaniu do 1,35 kW/kg dla MotoGP.

Oczywiste jest, że Mason Law, zwycięzca brytyjskiego Supersport GP2 Cup 2020, absolutnie kocha CR. „Prędkość motocykla jest niesamowita. Czujesz się, jakbyś był napędzany na pasie startowym lotniskowca w myśliwcu F-35.

Całe to włókno węglowe oznacza, że ​​CR700W waży 130 funtów przed płynem.

dostarczony

Całe to włókno węglowe oznacza, że ​​CR700W waży 130 funtów przed płynem.

„Ta prędkość początkowa, wraz z niższą masą, oznacza, że ​​ma on stosunek mocy do masy współczesnego motocykla MotoGP, ale z większym momentem obrotowym”.

W rzeczywistości, pomimo tego, co można by pomyśleć o wirnikach i potrzebie wymuszonego doładowania w celu wytworzenia momentu obrotowego, CR700W wytwarza większy moment obrotowy niż Ducati Panigale V4 i tylko około 8 Nm mniej niż trzecia generacja Suzuki Hayabusa o pojemności 1300 cm3.

zainteresowany? To samo. Ale będzie to kosztować 85 000 funtów (162 276,90 NZ $), a zostanie zbudowanych tylko 25. Jeśli jednak chcesz prawdopodobnie najszybszej maszyny dwukołowej na rynku, naprawdę nie możesz wyjść poza CR700W.

READ  KiwiRail ogłasza 57 nowych lokomotyw na Wyspę Południową

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top