Czy stacja benzynowa może być naprawdę „zielona”?

Czy stacja benzynowa może być naprawdę „zielona”?

Komisja Handlu odrzuciła skargę, że sprzedawca paliw Z Energy naruszył ustawę o uczciwym handlu, stosując w swoim marketingu „greenwashing”.

Prawnicy ds. działań na rzecz klimatu w Nowej Zelandii poskarżyli się Komisji Handlu w sierpniu, że największa detaliczna firma paliwowa w kraju, Z Energy, naruszyła ustawę o uczciwym handlu w Nowej Zelandii. Kampania „Ruszaj się z Timesem”. Z Energy zaprzeczył oskarżeniu.

Vanessa Horn, dyrektor generalna ds. uczciwego handlu w Komisji Handlu, powiedziała, że ​​ocena skargi nie wykazała żadnego potencjalnego naruszenia prawa, chociaż tylko sądy mogą to ustalić.

Climate Action Group twierdził, że kampania Z Energy, która pozycjonowała detalistę paliw jako część odchodzenia od paliw kopalnych, była myląca i nieodpowiedzialna.

Czytaj więcej:
* Prawnicy twierdzą, że Komitet ds. Zmian Klimatu „nie doradza” w kwestii redukcji emisji dwutlenku węgla
* Badanie potwierdza, że ​​giganci naftowi nie przyjęli zielonej transformacji
* Biura podróży obiecują przejść „zero netto”. Czy to realistyczne?

Przewodnicząca Grupy Jenny Cooper powiedziała, że ​​kampania Z Energy była częścią globalny trend Tam, gdzie firmy paliw kopalnych, które napędzały zmiany klimatyczne, próbowały pobudzić biznes, przedstawiając się jako część rozwiązania, podczas gdy tak nie było. Greenwashing to próba sprawienia, by biznes wydawał się bardziej przyjazny dla klimatu, niż jest w rzeczywistości.

Mike Bennetts, dyrektor generalny Z Energy, powiedział, że firma nie działa na rzecz ochrony środowiska.

„Naprawdę dobrze myślimy o tym, co mówimy i jak to mówimy — jesteśmy bardzo przejrzystą firmą” – powiedział. „Rozmawiamy o tym, co robimy, aby wesprzeć przejście na niskoemisyjną przyszłość. Mówimy otwarcie o naszych niepowodzeniach lub gdy sprawy nie idą zgodnie z naszymi pierwotnymi planami.

„To naprawdę duży problem. Jako kraj nie zmieniamy się wystarczająco szybko i dostrzegamy w tym naszą rolę” – powiedział Bennetts.

rzeczy

Rzeki pękają w brzegach, gwałtowne powodzie i bardziej dotkliwe cyklony – jak zmiany klimatyczne powodują, że powodzie są bardziej dotkliwe.

READ  Klient banku został ostrzeżony po tym, jak stracił 60 000 USD w fałszywym oszustwie opartym na skrypcie IRD

Cooper skrytykował promowanie przez Z Energy swoich planów redukcji emisji dwutlenku węgla, zauważając, że zamknął zakład produkujący biopaliwa, do końca tego roku będzie miał tylko 14 z 286 zakładów, a przejście na sprzedaż detaliczną energii elektrycznej nie będzie miało dużo pieniędzy. Wpływ na emisje dwutlenku węgla.

Bennetts z Z Energy powiedział, że firma istnieje, aby służyć swoim klientom i musiała z nimi współpracować, aby przejść na alternatywy niskoemisyjne.

Powiedział, że firma zainwestowała 50 milionów dolarów w fabrykę biopaliw, która musiała przejść w stan hibernacji z powodu wysokich kosztów surowców, co czyniło ją nieopłacalną dla klientów.

Powiedział, że chociaż zwiększenie kosztów paliwa pomoże zmniejszyć emisje, przejście na pojazd elektryczny jest poza zasięgiem klienta, który jeździ 20-letnią Toyotą.

„W miarę możliwości robimy, co możemy z naszymi klientami, a wielu naszych klientów mówi nam, że alternatywy nie są dla nich wystarczająco ekonomiczne” – powiedział.

„Nie ma sensu, abyśmy przestali sprzedawać benzynę, olej napędowy i silniki odrzutowe wszystkim naszym klientom, ponieważ tak naprawdę nie rozwiązuje to problemu – oznacza to po prostu, że ktoś inny nam je dostarcza”.

Firma zainwestowała w usługę car-sharingu Mevo i było to Importowanie bardziej zrównoważonego paliwa lotniczego z Europy dla Air New Zealand. Dodawała do swoich nowych stacji ładowarek elektrycznych, a także zastępowała istniejące jednostki szybkimi ładowarkami, które mogą naładować samochód do około 80% w 15 minut, w porównaniu do obecnego tempa przekraczającego godzinę.

Jednak większość samochodów elektrycznych jest ładowana w domu kierowcy, biurze lub centrum handlowym, a nie „w drodze”, więc nie ma sensu przestawiać wszystkich stacji paliw, powiedział.

Bennetts odrzucił zarzuty, że firma przekazywała swoim inwestorom i klientom różne wiadomości na temat swoich planów redukcji emisji, mówiąc, że wszystkie jej materiały inwestycyjne były publiczne.

READ  Westpac analizuje urządzenia ofiar przed podjęciem decyzji o zapłacie 49 000 USD

„Kiedy mówimy o poprawie naszej podstawowej działalności… mówimy o wykorzystaniu podstawowej działalności, którą jest działalność w zakresie paliw kopalnych, do generowania gotówki, którą możemy następnie wykorzystać do inwestowania w alternatywne paliwa kopalne, takie jak wodór, biopaliwa i elektrony” – powiedział , zauważając, że firma wydała ponad 100 milionów dolarów na inwestycje w przejście na niskoemisyjną przyszłość w ciągu ostatniej dekady.

Cooper powiedział, że Z Energy powiedział inwestorom, że nie osiąga celów redukcji emisji dwutlenku węgla tak szybko, jak chce, i że nie planuje zmniejszać sprzedaży paliw w następnej dekadzie ani nie spodziewa się ich spadku.

„Firma stawia w swojej kampanii przyjazny klimatowi front i wprowadza w błąd klientów, aby uwierzyli, że kupowanie od nich paliwa jest dopuszczalne, ze względu na podejmowane przez nią środki przyjazne dla klimatu” – powiedziała.

„Z drugiej strony mówi inwestorom, że istnieje ryzyko dla wartości dla akcjonariuszy poprzez pośpiech w działaniach na rzecz klimatu i woli zachować otwarte opcje tak długo, jak „rozsądnie” to możliwe. Nie jest to prawdą, szczególnie gdy stawka jest tak tak wysokie, jak posiadanie bezpiecznej planety do życia, czy nie.”

Cooper powiedział, że duże firmy, takie jak Z Energy, powinny być odpowiedzialne i uczciwe w stosunku do tego, co faktycznie sprzedają.

„Zabawa w serca i umysły konsumentów zaniepokojonych zmianami klimatycznymi i próba zrobienia właściwych rzeczy dla planety jest nieetyczna i chcemy, aby podjęte zostały zdecydowane działania” – powiedziała.

Bennetts powiedział, że rozumie frustrację dotyczącą sprzedawcy paliw.

„Myślę, że to dobrze, że ludzie pociągają nas do odpowiedzialności, że nie pozwalają nam uciec od świata zielonego prania, że ​​proszą nas o więcej” – powiedział.

„Jestem na to gotowy. Nie udajemy, że to nie powinno się zdarzyć, albo że to coś złego. To całkowicie zrozumiałe, biorąc pod uwagę skalę wyzwania, przed którym wszyscy stoimy”.

READ  Recenzja testu drogowego: Lexus NX 350h

Komisja Handlu stwierdziła, że ​​jest to dziedzina rozwijająca się i będzie nadal z zainteresowaniem ją śledzić, wykorzystując informacje do celów wywiadowczych i napędzając swoją przyszłą pracę.

Australijski detalista paliw Ampol nabył w maju Z Energy za niecałe 2 miliardy dolarów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *