Dlaczego potrzebujesz domowej ładowarki do pojazdów elektrycznych (a dlaczego nie) – Porady

Dlaczego potrzebujesz domowej ładowarki do pojazdów elektrycznych (a dlaczego nie) – Porady

We współpracy z EVnex

Wraz z rosnącym napływem pojazdów elektrycznych często pojawia się pytanie, czy należy zainstalować domową ładowarkę elektryczną.

„W związku z szybko rozwijającym się sektorem energetycznym, inwestycja w inteligentną ładowarkę może zapewnić teraz i w przyszłości najczystszą energię elektryczną po najniższych kosztach” – mówi Edward Harvey, założyciel i dyrektor generalny Kiwi EV Charging. Równe.

Większość pojazdów elektrycznych, zarówno nowych, jak i używanych, często jest wyposażona w potrójną ładowarkę (tryb 2). Ładowarki Lean są najwolniejszą metodą ładowania, zyskując zasięg około 10 kilometrów na godzinę. Przydają się podczas dłuższych okresów bezczynności, podczas nocowania „gdzie indziej”, dodatkowych opłat lub w sytuacjach awaryjnych. Jeśli jednak chodzi o regularne ładowanie, coraz popularniejszą opcją staje się dedykowana ładowarka domowa.

Odbyło się wiele dyskusji na temat problemu z zasięgiem / ładowarką przy użyciu publicznej sieci ładowania w Nowej Zelandii, ale wielu potencjalnych właścicieli pojazdów elektrycznych nie zdaje sobie sprawy, ile ładowania odbywa się w domu.

W rzeczywistości, zgodnie z ostatnimi badaniami, jest to ponad 80 procent i nie bez powodu: na dłuższą metę jest wygodniejsze, łagodniejsze dla akumulatora samochodowego i tańsze w ładowaniu w domu.

Możliwe jest również lepsze zarządzanie osobistymi celami EV, takimi jak oszczędzanie pieniędzy lub zmniejszanie wpływu na środowisko.

Ładowanie w domu jest znacznie łatwiejsze niż przy użyciu zwykłej ładowarki. Oferuje również największą elastyczność, ponieważ jest główną bazą dla pojazdu, gdy nie jest używany, i oferuje możliwość zmiany czasu ładowania w nocy, aby skorzystać z tańszych stawek za energię elektryczną i czasów, gdy sieć Nowej Zelandii jest mniej stresująca.

Wybór domowej ładowarki

W najprostszej postaci ładowarki sieci publicznej w Nowej Zelandii to ładowarki DC (prąd stały, ogólnie znane jako szybkie ładowarki), podczas gdy typowe ładowarki domowe to ładowarki AC (ładowarki AC lub ładowarki lean).

READ  Mokry podjazd pod górę kręci się nierówno w Fordzie Ranger Raptor, a kierowca w jakiś sposób go ratuje

Ponieważ większość życia pojazdu spędza się w domu, a według władz NZ EV Drive Electric, większość mieszkańców Kiwi pokonuje 25-30 kilometrów dziennie, ładowanie prądem przemiennym jest odpowiednie.

Domowe ładowarki AC różnią się szybkością ładowania (często określaną jako kilowat), z opcjami zasilania jednofazowego lub trójfazowego, chociaż jednofazowa jest wystarczająca dla większości i jest tańsza.

Najpopularniejszą ładowarką przeznaczoną do domowych pojazdów elektrycznych w domach w Nowej Zelandii jest ładowarka AC o mocy 7,4 kW, która może ładować do 40 km zasięgu na godzinę.

Istnieje również duży globalny ruch w kierunku „inteligentnych” ładowarek podłączonych do Internetu.

Inteligentne ładowarki nie tylko oferują wiele funkcji, które mogą pomóc w obniżeniu kosztów ładowania, ale można je również aktualizować online, aby wprowadzić nowe funkcje, takie jak automatyczne harmonogramy ładowania, które pomogą chronić ładowarkę w przyszłości.

Wiele z nich jest wyposażonych w „domowy system ochrony przed przeciążeniem”, który monitoruje całkowite zużycie energii w domu z innych urządzeń o dużej mocy i/lub zasilania z sieci i odpowiednio reaguje.

za co płacisz?

Dedykowane domowe ładowarki „naścienne” są stabilną metodą ładowania i dlatego do montażu wymagają profesjonalnie przeszkolonego elektryka – najlepiej kupić i zainstalować ładowarkę.

Niektóre salony samochodowe dodają (bezpłatnie lub odpłatnie) domową ładowarkę do pojazdów elektrycznych przy zakupie pojazdu, z wyłączeniem instalacji. Średnio w pełni certyfikowana, w pełni zainstalowana, domowa ładowarka EV kosztuje od 2000 do 3500 USD.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji, w większości przypadków najlepiej sprawdza się ładowarka domowa, zwłaszcza w celu wyeliminowania problemów związanych z ładowarkami i typowymi ładowarkami. W niektórych przypadkach (PHEV) jedyną opcją jest ładowarka sieciowa. Działa w zależności od modelu około 3 USD/100 km, podczas gdy ogólna szybka ładowarka DC jest bliższa 10 USD/100 km.

Lokalne wsparcie i wiedza techniczna są również zaletą dla każdego spedytora, ponieważ Evnex jest marką należącą i zarządzaną przez Nową Zelandię.

READ  Dwie pozycje w zimowej ofercie Countdown są „zamrożone” po wyższej cenie

Ponadto, jeśli ładowarka musi zostać przeniesiona lub usunięta, może zostać usunięta (przez profesjonalistów), aby przenieść się do nowego domu i/lub stanowić punkt sprzedaży o wartości dodanej.

Ogólnie rzecz biorąc, ważne jest, aby nowi i potencjalni właściciele pojazdów elektrycznych przeprowadzili badania dotyczące funkcji, które uważają za najważniejsze dla ich celów związanych z pojazdem elektrycznym/ładowarką.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *