Duży wzrost finansowania sprawia, że ​​Dawn Aerospace osiąga nowe wyżyny

Startup z Kiwi, Dawn Aerospace, jest gotowy, aby przenieść swoją działalność w zakresie transportu kosmicznego na nowy poziom dzięki ogromnemu wzrostowi finansowania.

Firma Wytwarza produkty do napędu satelitarnego Opracował bezzałogowy samolot kosmiczny zwany Mk-II Aurora, napędzany silnikami rakietowymi.

Nazywa się Hi-Tech New Zealand Tegoroczny startup W 2020 Dawn Aerospace ma bazy w Christchurch i Holandii.

Firma otrzymała teraz „znaczące” finansowanie od Movac, największej nowozelandzkiej firmy inwestycyjnej w dziedzinie technologii. Kwota, wciąż poufna, pochodzi z wielostopniowego funduszu technologicznego Movac o wartości ćwierć miliarda dolarów.

Czytaj więcej:
* 50 najlepszych firm technologicznych w Nowej Zelandii, dla których warto pracować
* Christchurch ma nadzieję, że w ciągu najbliższych trzech lat przyciągnie do miasta 180 nowych pracodawców
* Miasto ocalałych: jak loty kosmiczne mogą ożywić gospodarkę Christchurch
* Start-up z Kiwi, Dawn Aerospace, rozważa wysłanie rakiet Umaru w kosmos
* SpaceBase: Exploring the Final Frontier … z Christchurch
* Firma rakietowa Dawn Aerospace otrzymuje fundusze od Kiwi na “ samoloty kosmiczne ” wielokrotnego użytku

Bracia Stephan Powell, współzałożyciel i dyrektor techniczny Dawn Aerospace, odeszli, oraz James Powell, współzałożyciel i dyrektor generalny samolotu kosmicznego Mk-II Dawn.

John Kirk Anderson / sztab

Bracia Stephan Powell, współzałożyciel i dyrektor techniczny Dawn Aerospace, odeszli, oraz James Powell, współzałożyciel i dyrektor generalny samolotu kosmicznego Mk-II Dawn.

Nowozelandzki fundusz venture capital Global From Day One również zainwestował w Dawn Aerospace po raz pierwszy, podczas gdy obecni udziałowcy Icehouse Ventures i Erik Swan, amerykański inwestor technologiczny, zwiększyli swoje stawki.

Stephan Powell, dyrektor ds. Technologii w Dawn Aerospace, który założył firmę wraz ze swoim bratem Jamesem i trzema europejskimi inżynierami w 2017 roku, powiedział, że są „zadowoleni” z inwestycji.

Powiedział, że umożliwi to firmie „podwojenie się w przyszłym roku”.

Największy wpływ będzie miał na Mk-II Aurora, powiedział Powell, który wciąż był w fazie badań i rozwoju i mógłby stać się w pełni komercyjny.

Mk-II lata wyżej niż balony pogodowe i poniżej satelitów, ponieważ może przechwytywać dane atmosferyczne i testować technologię hosta. Ma 4,8 metra długości i może być wystrzelony ze standardowego lotniska.

Pojazd posiada certyfikat do latania w Nowej Zelandii i przechodzi testy przedkomercyjne. Oczekuje się, że klientami usług Mk-II będą agencje pogodowe, agencje rządowe i startupy.

Firma podała, że ​​następny samochód z serii, Mk-III, będzie miał ten sam projekt, ale będzie znacznie większy i zdolny do dostarczania satelitów o masie do 100 kilogramów na orbitę.

Nowy zastrzyk kapitałowy pomoże również zwiększyć produkcję istniejących produktów, aby sprostać wymaganiom klientów, powiedział Powell.

Mark Stewart z Movac, w środku, z założycielami Dawn Aerospace, Jamesem Powellem, po lewej, i Stephanem Powellem.

Dostarczone

Mark Stewart z Movac, w środku, z założycielami Dawn Aerospace, Jamesem Powellem, po lewej, i Stephanem Powellem.

„Nasza firma i tak ma się dobrze. Zauważyliśmy znaczny wzrost liczby klientów. Daje nam to solidną podstawę do rozwoju i ekspansji firmy”.

Firma dostarcza produkty napędowe w kosmos – służące do napędzania satelitów – klientom na całym świecie od 2019 roku.

Powell powiedział, że ma nadzieję, że ekologiczne paliwo, mieszanina podtlenku azotu i propylenu, stanie się standardem branżowym w ciągu pięciu lat i zastąpi hydrazynę, substancję toksyczną.

„Planujemy być głównym graczem w dziedzinie technologii napędu w kosmosie”.

Firma niedawno przeniosła swoją działalność w Nowej Zelandii z Auckland do Christchurch, co, jak powiedział Powell, dało jej znacznie więcej miejsca na rozwój.

Niedawno notowano Dawn Aerospace 50 największych firm technologicznych w Nowej Zelandii Oraz startupy, dla których mogą pracować inwestorzy venture capital i platforma rekrutacyjna Matchstiq.

Partner firmy Mofac, Mark Stewart, opisał technologię Dawn i poziom ambicji jako „naprawdę fascynujący”.

„Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w pracy z niektórymi z najbardziej ambitnych założycieli Nowej Zelandii, uważamy, że to doskonały mecz” – powiedział.

Movac, firma typu venture capital, zainwestowała w inne firmy technologiczne w Nowej Zelandii, w tym Vend, Unleashed Software, Aroa Biosurgery, PowerbyProxi, Greenbutton i Trade Me.

READ  Pieniądze KiwiSaver: przejście na pandemię mogło przynieść tysiące poprawy

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top