Katastrofa kolejowa w Indiach: wskazanie usterki Możliwa przyczyna, mówi minister

Katastrofa kolejowa w Indiach: wskazanie usterki Możliwa przyczyna, mówi minister

Urzędnicy powiedzieli, że liczba ofiar śmiertelnych została skorygowana do 275 po dwukrotnym policzeniu niektórych ciał.
zdjęcie: Dibiangshu Sarkar/AFP

przez Twój głos jest obsesyjny w Delhi i Adama Durbina w Londynie

Minister kolei Indii zasugerował, że błąd sygnału doprowadził do katastrofy pociągu Odisha, a prawdopodobną przyczyną była „zmiana splątania elektronicznego”.

Ashwini Vaishnau powiedział później, że ustalono przyczynę i osoby odpowiedzialne za trzy katastrofy kolejowe we wschodnich Indiach, ale nie podał dalszych szczegółów.

Koleje Indyjskie stwierdziły, że doszło do „jakiegoś rodzaju zakłóceń sygnału”, a nie do awarii.

Raport o najgorszym wypadku kolejowym w Indiach w tym stuleciu został opublikowany później.

W międzyczasie, według urzędników, liczba ofiar śmiertelnych została skorygowana do 275 po tym, jak niektóre ciała zostały policzone dwukrotnie.

Spośród 1175 rannych, którzy zostali przeniesieni do szpitali, 793 z nich zostało zwolnionych. Niektóre rodziny wciąż szukają swoich bliskich.

W sygnalizacji kolejowej elektroniczny system nastawczy identyfikuje tory dla każdego pociągu na określonym obszarze, zapewniając bezpieczny ruch pociągów po torze.

W wypadku pociąg pasażerski uderzył w nieruchomy pociąg towarowy i wykoleił się po tym, jak został źle skierowany na pętlę po stronie głównej linii. Następnie wykolejone wagony uderzyły w tylne wagony drugiego pociągu pasażerskiego przejeżdżającego w przeciwnym kierunku.

Ratownicy gromadzą się wokół zniszczonych wagonów w miejscu zderzenia trzech pociągów w pobliżu Balasore, około 200 kilometrów (125 mil) od stolicy stanu Bhubaneswar we wschodnim stanie Odisha, 3 czerwca 2023 r. Zginęło co najmniej 288 osób.  Ponad 850 rannych w straszliwym zderzeniu pociągu w Indiach, poinformowali urzędnicy 3 czerwca, najbardziej śmiertelny wypadek kolejowy w kraju od ponad 20 lat.  (Zdjęcie: Dibiangsho Sarkar/AFP)

Spośród 1175 rannych, którzy zostali przeniesieni do szpitali, 793 z nich zostało zwolnionych.
zdjęcie: AFP/Debyangsho Sarkar

Na niedzielnej konferencji prasowej Jaya Verma Sinha z Indian Railways powiedział, że dwa pociągi pasażerskie zbliżyły się do stacji dystryktu Balasore na zielonym sygnale – wskazującym, że jest bezpiecznie – w odstępie kilku sekund z prawidłową prędkością mniejszą niż 130 kilometrów na godzinę.

Powiedziała, że ​​pociągi pasażerskie miały mijać się na głównych liniach, ale Coromandel Express uderzył w pociąg towarowy załadowany rudą żelaza na linii pętlowej, powodując podniesienie lokomotywy i niektórych wagonów nad wagonami towarowymi. .

READ  Koronawirus: najnowsze informacje o COVID-19 z całego świata – piątek, 19 listopada

Powiedziała dziennikarzom, że pociąg pasażerski został całkowicie trafiony, a pociąg towarowy nie wykoleił się ani nawet nie ruszył.

Howrah Superfast Express prawie przejechał do tyłu, ale dwa z jego tylnych autokarów zostały uderzone przez wykolejony Coromandel Express.

Verma Sinha powiedział, że „nie ma problemu z elektronicznym systemem splątania”, a badania wykazały raczej „pewien rodzaj przesłuchu” niż awarię.

„Niezależnie od tego, czy było to ręczne, przypadkowe, związane z pogodą, związane ze zużyciem lub awarią konserwacyjną, wszystko wyjdzie na jaw po przeprowadzeniu dochodzenia” – dodała.

Ekspert ds. infrastruktury, Partha Mukhopadhyay, powiedziała BBC, że nie powinno być możliwe wyświetlanie zielonych sygnałów na głównej linii, jeśli trasa jest ustawiona jako pętla.

„Splątanie sygnałów powinno być bezpieczne, a ten poziom awarii jest całkowicie bezprecedensowy” – powiedział Mukhopadhyay z Centre for Policy Research z siedzibą w Delhi.

Ten zrzut ekranu z wideo AFP zarejestrowanego 3 czerwca 2023 r. Pokazuje ludzi gromadzących się w miejscu zderzenia trzech pociągów w pobliżu Balasore, około 200 kilometrów (125 mil) od stolicy stanu Bhubaneswar we wschodnim stanie Odisha.  Co najmniej 288 osób zginęło, a ponad 850 zostało rannych w straszliwym zderzeniu pociągu w Indiach, poinformowali urzędnicy 3 czerwca, najbardziej śmiertelny wypadek kolejowy w kraju od ponad 20 lat.  (Zdjęcie: Jayanta SHAW/AFPTV/AFP)

Premier Narendra Modi powiedział, że każdy uznany za winnego zostanie „surowo ukarany”.
zdjęcie: Giant Show / AFP

W sobotę premier Narendra Modi odwiedził miejsce zdarzenia i obiecał, że każdy uznany za winnego zostanie „surowo ukarany”.

Uważa się, że około 2000 osób znajdowało się na pokładzie dwóch pociągów pasażerskich – Coromandel Express, jadącego między Kalkutą (dawniej Kalkuta) a Chennai (dawniej Madras) oraz Howrah Superfast Express jadącego z Yesvantpur do Howrah – kiedy wypadek miał miejsce około godziny 19:00 w piątek.

Pradeep Gina, urzędnik stanu Odisha, powiedział BBC, że co najmniej 187 ciał pozostaje niezidentyfikowanych, a urzędnicy przesyłają zdjęcia ofiar na rządowe strony internetowe i w razie potrzeby przeprowadzą testy DNA.

Urzędnicy powiedzieli, że prace ratownicze zostały zakończone w sobotę i trwają starania o usunięcie gruzu i ponowne uruchomienie pociągów.

Indie mają jedną z największych sieci kolejowych na świecie, z której codziennie korzystają miliony osób dojeżdżających do pracy, ale znaczna część infrastruktury kolejowej wymaga poprawy.

READ  „Niedopuszczalne zachowanie”: australijscy pracownicy bagażowi sfilmowani podczas rzucania torbami są plądrowani

Pociągi w Indiach mogą być bardzo zatłoczone o tej porze roku, a więcej osób podróżuje podczas wakacji szkolnych.

Najgorsza katastrofa kolejowa w kraju miała miejsce w 1981 roku, kiedy przepełniony pociąg pasażerski wykoleił się i wpadł do rzeki podczas cyklonu w Bihar, zabijając około 800 osób.

– BBC

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *