Kryzys cen żywności: wzrost ołowiu w owocach i warzywach

Kryzys cen żywności: wzrost ołowiu w owocach i warzywach

Ceny żywności były o 7,4% wyższe w lipcu tego roku niż rok wcześniej, podaje Stats NZ, a ceny owoców i warzyw wzrosły o 10%.

Powiedziała, że ​​nastąpił wzrost cen we wszystkich mierzonych kategoriach żywności.

Ceny artykułów spożywczych wzrosły o 7,5%. Ceny restauracji i dań gotowych wzrosły o 6,6%. Ceny mięsa, drobiu i ryb wzrosły o 7,7%.

Stats NZ powiedział, że żywność spożywcza ma największy wkład w roczny ruch.

Czytaj więcej:
* Najwyższy roczny wzrost cen żywności od dekady, ponieważ koszt pomidorów podwoił się
* Tańsze pomidory niższe ceny żywności
* Tańsze owoce i warzywa przyczyniają się do pierwszego spadku cen żywności w lutym

„Wzrost cen sera cheddar, standardowego 2-litrowego mleka i jogurtu w największym stopniu przyczyniło się do wzrostu cen żywności” – powiedziała Fiona Smiley, kierownik ds. cen konsumenckich.

Drugim największym uczestnikiem tego ruchu były posiłki restauracyjne i gotowe do spożycia potrawy. Pozycje w tej grupie, które wpłynęły na ten ruch, to posiłki na lunch/brunch i etniczne dania na wynos (nie licząc chińskich fast foodów).

Pomidory były czynnikiem motywującym do miesięcznego wzrostu.

Ella Bates / Hermanns / Rzeczy

Pomidory były czynnikiem motywującym do miesięcznego wzrostu.

W porównaniu do poprzedniego miesiąca ceny w lipcu wzrosły o 2,1%. Po uwzględnieniu efektów sezonowych był to wzrost o 1,1%. Największą siłą napędową miesięcznego ruchu były owoce i warzywa, co oznacza wzrost o 3,1% po uwzględnieniu sezonu.

Smillie powiedział, że pomidory, sałata i brokuły miały szczególny wpływ na wzrost cen.

Chris Quinn, dyrektor zarządzający Food New Zealand, powiedział, że rekordowa inflacja, która w kwartale czerwcowym osiągnęła najwyższy poziom od 32 lat, wpłynęła na klientów.

Prowadzi Foodstuffs New World, Four Square i Pak’n Save.

Powiedział, że połowa jej klientów twierdzi, że żyje lub walczy o wiązanie końca z końcem.

„Nasi klienci zmieniają sposób robienia zakupów w odpowiedzi na presję inflacyjną. Prawie połowa z nich twierdzi, że ogranicza nieistotne produkty. Jedna na trzy osoby kupuje najlepsze oferty, przechodząc na tańsze marki i marki domowe lub je mniej ”.

READ  Air New Zealand uruchamia funkcję śledzenia bagażu

Powiedział, że owoce i warzywa zawsze były głównym motorem całkowitych kosztów artykułów spożywczych, zwłaszcza w miesiącach zimowych, ale koszt zakupu owoców i warzyw od dostawców wzrósł w lipcu o 16%.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *