Mitsubishi Pajero Sport otrzymało możliwy lakier i nowe serce

Mitsubishi Pajero Sport otrzymało możliwy lakier i nowe serce

Oczekuje się, że prawie dziesięcioletni rywal Mitsubishi Fortuner i trzyrzędowego rywala Everestu przejdzie na emeryturę w przyszłym roku.

Po odświeżeniu w połowie okresu użytkowania prawie pięć lat temu, Mitsubishi poddało dziewięcioletniemu Pajero Sport trzeciej generacji w Tajlandii kolejne zmiany stylizacji, które mają być ostatnią zmianą nadwozia w stosunku do ramy siedmiomiejscowej.

Co się zmieniło?

Wygląda na to, że jest na dobrej drodze do zastąpienia go w przyszłym roku zupełnie nowym modelem opartym na nowych podstawach Triton Bakkie, a dodatki QF Pajero Sport, najczęściej nazywane wewnętrznie, obejmują bardziej standardowe wyposażenie oraz zwiększoną wydajność, w wyniku czego jest teraz taki sam . Silnik turbodiesel, taki jak Triton.

Przeczytaj także: Wygląda na to, że kolejne Mitsubishi Pajero Sport zaplanowano dopiero na rok 2025

Jego następca będzie korzystał z platformy, z której Nissan, partner Mitsubishi, będzie również korzystał w nowej generacji Navary, a zmiany zewnętrzne Pajero Sport obejmują 18-calowe czarne, monochromatyczne felgi aluminiowe w topowej wersji Elite, nowe zderzaki przednie i tylne, i przeprojektowane nadwozie. Osłona chłodnicy Dynamic Shield, czarne obudowy lusterek i klamki drzwi wyłącznie w wersji Elite.

Prezentacja ulepszonego Mitsubishi Pajero Sport
Kierownica pochodzi teraz z nowego Tritona. Zdjęcie: Mitsubishi Tajlandia

Wewnątrz aktualizacje są bardziej zauważalne, ponieważ zarówno Elite, jak i Step-down Ultra otrzymały czerwono-czarną skórzaną tapicerkę, nowy ośmiocalowy cyfrowy zestaw wskaźników i składany ekran o przekątnej 12,1 cala jako część systemu rozrywki dla tylnych siedzeń i ośmiogłośnikowy system dźwiękowy.

Chociaż konsola środkowa pozostała niezmieniona, w Tritonie zamontowano teraz kierownicę oraz ulepszony system informacyjno-rozrywkowy z 8-calowym ekranem dotykowym, który obejmuje Apple CarPlay i Android Auto.

Prezentacja ulepszonego Mitsubishi Pajero SportPrezentacja ulepszonego Mitsubishi Pajero Sport
Dwukolorowe wnętrze jest dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Zdjęcie: Mitsubishi Tajlandia

Nowością w zakresie bezpieczeństwa, choć w modelach Ultra i Elite, jest siedem poduszek powietrznych, przednie czujniki parkowania współpracujące z już wyposażonymi tylnymi, monitorowanie martwego pola, asystent utrzymania pasa ruchu, system łagodzenia skutków kolizji czołowych, system kamer surround-view oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu z funkcją hamowania do tyłu.

READ  Robert Lewandowski przygotowuje się do podpisania kontraktu z Barceloną po tym, jak Bayern Monachium uzgodnił umowę transferową dla polskiego napastnika

Większy prześwit, nowy układ napędowy

Jak wspomniano wcześniej, największa zmiana polega na modernizacji 2,4-litrowego turbodiesla z poprzedniej jednostki 4N15 na nową jednostkę 4N16, która zadebiutowała pod maską Tritona.

W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa, Mitsubishi zdecydowało się nie oferować opcji z podwójnym turbodoładowaniem jako bezpośredniego zamiennika dwusilnikowego Forda Everestu.

Prezentacja ulepszonego Mitsubishi Pajero SportPrezentacja ulepszonego Mitsubishi Pajero Sport
Zestaw wskaźników to nowa, 8-calowa konfiguracja cyfrowa. Zdjęcie: Mitsubishi Tajlandia

Zamiast tego wybrano czołowy model z pojedynczą turbosprężarką i mocą 135 kW/430 Nm, czyli o 2 kW więcej w porównaniu z 4N15, przy niezmienionym momencie obrotowym.

Chociaż w podstawowych modelach Prime i Ultra ponownie jest oferowany z napędem na tylne koła, a Elite ma opcję wybieranego napędu na wszystkie koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 4N15 zastępuje nową sześciobiegową skrzynię biegów. Automatyczny z lepszymi współczynnikami kalibracji.

Ponadto prześwit wzrósł z 217 mm do 222 mm, a napęd na wszystkie koła nadal ma dostęp do SuperSelect-II i czterech nowych trybów terenowych; Żwir, piasek, błoto/śnieg i skały.

Jeszcze nie dla Republiki Południowej Afryki

Jeśli chodzi o kolory, Pajero Sport jest dostępny w pięciu wersjach kolorystycznych; Diamentowa biel, grafitowa szarość, srebrna, głęboki brąz, kruczoczarna i średnia czerwień są dostępne wyłącznie w modelu Ultra.

Opcję dwukolorową, obejmującą czarny dach w kolorach Diamond White, Jet Black i Medium Red, można nabyć opcjonalnie.

Mitsubishi aktualizuje Pajero Sport po raz drugi i być może ostatniMitsubishi aktualizuje Pajero Sport po raz drugi i być może ostatni
Na tylnym pasie zamontowano nowy zderzak. Zdjęcie: Mitsubishi Tajlandia

Teraz dostępny w cenie od 1 389 000 bahtów (732 662 R) za 2WD Prime do 1 689 000 bahtów (890 904 R) za 4WD Elite, odnowione Pajero Sport pozostaje objęte zakazem w Republice Południowej Afryki, chociaż oczekuje się, że ulegnie to zmianie przed końcem roku, jeśli zostanie zatwierdzony przez Mitsubishi Motors Republika Południowej Afryki.

Potwierdzono Triton, który zadebiutuje wraz z Xfroce w trzecim kwartale roku.

Dodatkowe informacje od: headlampmag.com.

Przeczytaj teraz: Mitsubishi Pajero Sport wytrzymuje Fortuner i Everest

READ  Aktualizacja: Prezydent RP z wizytą w poniedziałek w Rzymie – Sekcja Angielska

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *