Najbardziej odwołany prom został ujawniony w Auckland

Najbardziej odwołany prom został ujawniony w Auckland

W 2022 roku prom Gulf Harbor zdobył tytuł najczęściej odwoływanej usługi w sieci Auckland. Z 5892 zaplanowanych lotów 2270 zostało odwołanych.

To 38,5%, a strona użytkowników promów Gulf Harbor na Facebooku jest wypełniona sfrustrowanymi postami pasażerów.

John Watson, radny lokalnego okręgu Albany, powiedział, że prom oferuje niesamowite dojazdy, ale ciągłe odwołania były problemem.

„Ludzie nie mogą się pojawić i zakłócać ich pracy lub biznesu na dzień przed rozpoczęciem”.

Dyrektor usług metra w Auckland Transport Group, Daric Cooper, powiedział, że oprócz ciągłego niedoboru załogi, lokalizacja promu naraża go na odwołania, ponieważ jest bardziej podatny na trudne warunki pogodowe niż inne usługi.

„Doświadcza różnych warunków falowania. Im dalej na północny wschód, warunki są często nieco inne niż te, które mamy w porcie wewnętrznym”.

Komentator transportu i redaktor Greater Auckland Blog, Matt Laurie, powiedział, że jeśli pogoda jest głównym problemem promu, liczba odwołań nie spadnie w najbliższym czasie.

„Zdecydowanie widzieliśmy trudne warunki pogodowe w ciągu ostatniego roku i będzie to problem w przyszłości, a zmiany klimatu mają jeszcze większy wpływ na pogodę w Auckland oraz w całym kraju i na świecie.

„Myślę, że musimy pomyśleć o tym, jak zaprojektujemy nasze terminale promowe”.

Istnieją obecnie obawy, że zawodność promu może doprowadzić do zamknięcia transportu publicznego.

„Włożono wiele wysiłku, aby zbudować patronat, aby ludzie z niego korzystali, aby zwiększyć usługi, a prawdziwym zmartwieniem, jakie mam i ludzi, którzy z niego korzystają, jest to, że pogorszył się do takiego stopnia pod względem niezawodności że w końcu wpłynie to, wiesz, na pasażerów”.

Lowry powiedział, że nawet gdyby w okolicy był autobus, może on nie być tak atrakcyjny dla pasażerów jak prom.

„Nawet jeśli jest przepustowość, usługa jest znacznie dłuższa i mniej bezpośrednia w porównaniu z promem. Jest więc prawdopodobnie mniej atrakcyjna dla osób, które mogą chcieć korzystać z transportu publicznego”.

READ  Internet się zmienia, więc co powinniśmy wiedzieć?

Nie mógł się doczekać nowych zamówionych promów, które obecnie kursują do Auckland, ale w międzyczasie chciał, aby firma Auckland Transport informowała użytkowników o swojej strategii promowej.

„Byłoby naprawdę pomocne dla Auckland Transport, aby podkreślić swoje plany dotyczące tego, jak promy będą działać, jakiej częstotliwości powinniśmy się spodziewać w przyszłości, jakiego rodzaju czasu podróży, tego rodzaju rzeczy”.

Cooper powiedział, że trwają prace nad zwiększeniem liczby załogi.

„Pracujemy z przemysłem, wszystkimi operatorami, a także z ministrem i urzędnikami rządowymi, aby znaleźć najlepszy sposób na opracowanie programu odbudowy promów i plan wznowienia w dużej mierze niezawodnych usług”.

Ponadto Auckland Transport modernizuje swoją flotę promową, wprowadzając nowe niskoemisyjne promy elektryczne i hybrydowe.

W międzyczasie istniejące promy z silnikiem Diesla zostaną odnowione.

Auckland Transport powiedział w oświadczeniu, że promy z silnikiem Diesla będą bardziej odporne mechanicznie, chociaż pogoda nadal będzie stanowić problem.

„Są to istniejące statki, które obecnie działają w porcie w Auckland i działają od wielu lat, więc jeśli chodzi o odporność na warunki pogodowe, niewiele można zrobić, aby istniejący prom był bardziej odporny na warunki atmosferyczne”.

Nowe zwroty poprawią ich zdolność do pogody.

„Będą większe pod względem wielkości i długości niż liczba istniejących statków działających w sieci promowej Auckland. Będą również zawierać najnowsze osiągnięcia i technologie w elementach projektowania morskiego i komforcie jazdy.

„Jak wyżej, bezpieczeństwo i komfort pasażerów i załogi nadal będą priorytetem” – czytamy w oświadczeniu.

Jednak dopóki cała praca nie zostanie wykonana, użytkownicy będą musieli zadowolić się usługami wymiany fraz.

Cooper powiedział, że większości pasażerów odwołanych usług zaoferowano alternatywny transport – preferowaną metodą był autobus, ale zamiast tego często korzystano z taksówek i Uberów, aby dowieźć pasażerów do miejsca docelowego.

Tak więc na razie mieszkańcy Zatoki Perskiej mogą spędzać wiele poranków na autostradzie, żałując, że nie są w porcie.

READ  COVID-19: Zaszczepiony Singapur pokazuje koszt ponownego otwarcia krajów wolnych od COVID

Napisane przez Katie Fitzgerald dla rnz.co.nz

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *