„Ogromna presja” na nowozelandzkich plantatorów awokado po dwóch nierentownych latach

„Ogromna presja” na nowozelandzkich plantatorów awokado po dwóch nierentownych latach

Dyrektor generalny New Zealand Avocado, Brad Seibert, powiedział, że sytuacja była trudna, ale nowy sezon, który właśnie się rozpoczął, zapowiadał się dobrze.

„Szacowane zbiory na ten sezon to siedem milionów tac, czyli podobnie jak w zeszłym sezonie, które zostaną podzielone pomiędzy sprzedaż krajową i eksport, a jakość wygląda naprawdę dobrze.

„Przeszliśmy naprawdę wspaniały proces zapylania, co oznacza, że ​​będziemy mieli dostęp do ogromnej ilości owoców”.

Obfitość awokado w zeszłym sezonie wynikała częściowo z tego, że Australia, główny rynek eksportowy Nowej Zelandii, sama się powiększyła.

„W ciągu ostatniej dekady Australia odpowiadała za około 85% naszego eksportu, ale w ciągu ostatnich trzech lat odsetek ten spadł do mniej niż 50%.

Siebert powiedział, że branża ciężko pracowała, aby zdywersyfikować rynki i w tym sezonie eksportuje do większej liczby krajów niż kiedykolwiek wcześniej.

„Wrócimy do Kanady i Ameryki Północnej, tam nie eksportowaliśmy od kilku lat, pojedziemy też do Azji.

„Australia jest dla nas szansą również w tym sezonie, ponieważ zbiory w WA wyglądają na mniejsze”.

Powiedział, że wielu rolników przeszło dwa kolejne sezony bez zysku.

„To było naprawdę trudne, więc w tym sezonie widać pewien postęp”.

Ten sezon może być dla wielu przełomowy lub przełomowy, powiedział dyrektor generalny Seeka, Michael Franks.

Firma uprawia około 90 hektarów awokado i pomaga innym rolnikom w pakowaniu i sprzedaży ich owoców.

Dodał: „Ostatni sezon był beznadziejny.

„Istnieje duża presja, aby ten rok był lepszy, a ludzie robią, co w ich mocy, aby oszczędzać koszty tam, gdzie to możliwe”.

Marketerzy skonsolidowali i poczynili oszczędności w całym łańcuchu dostaw, dzięki czemu rolnikom będzie można zwrócić więcej pieniędzy, powiedział Franks.

„Koszty po zbiorach spadły, a my staramy się zbierać mniej sadów, więc zbieramy paski w sadzie, zamiast odwiedzać go wielokrotnie.

READ  Niesprzedane 200 mln USD + Dzielnica biznesowa Auckland: dlaczego kupujący są niechętni?

„W tym sezonie dostępnych będzie dużo owoców, ale ceny dla konsumentów prawdopodobnie będą nieco wyższe, ponieważ nie powinniśmy mieć nadpodaży jak w zeszłym sezonie”.

RNZ

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *