Poniedziałek! Francuski okręt wojenny zostaje zauważony u wybrzeży Nowej Zelandii w Zatoce Hauraki przez ochotników straży przybrzeżnej

Poniedziałek!  Francuski okręt wojenny zostaje zauważony u wybrzeży Nowej Zelandii w Zatoce Hauraki przez ochotników straży przybrzeżnej

Na zdjęciu francuska fregata Briereal, siostrzany statek i ta sama korweta klasy Floreal, co Vendémiaire, widziana na wodach Nowej Zelandii. Zdjęcie / Getty Images

Ochotnicza załoga Straży Przybrzeżnej jest zszokowana, gdy odkrywa francuski okręt wojenny czający się we mgle Zatoki Hauraki podczas poszukiwania poobijanego jachtu.

Ochotnicza Straż Przybrzeżna Kawau została wezwana do pomocy w poszukiwaniach i ratowaniu jachtu, który stracił nawigację i elektronikę w związku z ostrzeżeniem przed wiatrem o prędkości 30 węzłów i ulewnym deszczem u wybrzeży wyspy Kawau w zeszłym tygodniu.

Straż przybrzeżna wyjaśniła dziś w poście na Facebooku, że wieczorem 42-metrowy jacht przesunął się między Cape Rodney i Little Barrier, a następnie prawdopodobnie na południe od Tamizy do Colville.

„Zdecydowanie znaleźliśmy pogodę – ogromna potężna fala nad dachem, wyrzucająca wodę ze wszystkich otworów wentylacyjnych w dachu kabiny i innych otworów” – powiedziała załoga. „Biedna łódź nieźle się namoczyła!”

Straż Przybrzeżna powiedziała, że ​​poszukiwania jachtu przypominają trochę „starą, dobrą grę w pancerniki. Co było, gdzie i jak to znalazłeś?”

„Weszliśmy do środka bez śladu jachtu, ponieważ pogoda trwała. W końcu zauważyliśmy maszt w oddali przed nami, a następnie nasz AIS pokazał czający się francuski okręt wojenny!”

Francuska fregata Vendémiaire została znaleziona przez Straż Przybrzeżną.

Straż przybrzeżna powiedziała: „Poprosiliśmy ich ładnie i na szczęście zauważyli jacht na swoim radarze i dali nam kompas zgodny ze światłem, które właśnie znaleźliśmy”.

Gdy tylko zbliżyliśmy się do jachtu, który płynął z silnikiem i wydawał się być bardziej stabilny niż my, staliśmy się „statkiem eksperymentalnym”, z wyjątkiem trudności w próbie poruszania się z tą samą prędkością co jacht, 4-6 węzłów, na wzburzonym morzu z boku/ćwiartki. Płyniemy zygzakiem równomiernie do Kanału Północnego i ostatecznie schroniliśmy się po dwóch godzinach.

READ  Co wiesz o statusie dokumentów i co dalej

Straż przybrzeżna powiedziała, że ​​wszyscy czują się dobrze „z wyjątkiem części załogi, przemoczonej, zmęczonej i głodnej”.

„Wow, jak można teraz grać w pancerniki dzięki sprytnej technologii i dobrym stosunkom międzynarodowym!”

Nie jest jasne, co dokładnie Vendémiaire, znany z patrolowania francuskiego terytorium Pacyfiku, robił na wodach Nowej Zelandii. the Ogłaszać Prosi o komentarz Siły Obronne Nowej Zelandii i ambasadę francuską.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.