Recenzja testu drogowego: Range Rover Velar P400e R-Dynamic SE

Recenzja testu drogowego: Range Rover Velar P400e R-Dynamic SE
  • Range Rover Velar P400e R-DYNAMIC SE
  • Cena podstawowa: 139 900 USD (uznaniowa opłata/rabat w programie RightCar Clean Car: zakres zerowy)
  • Układ napędowy i ekonomia: Benzyna 2,0 l Turbo Quad, 297 kW / 640 Nm, 8-biegowa automatyczna, 4WD, Combined Economy 2,2 l / 100 km, CO2 36 g / km (Źródło: RightCar).
  • Statystyka ruchu ludności: Długość 4803 mm, szerokość 2032 mm, wysokość 1665 mm, rozstaw osi 2874 mm, pojemność bagażnika 440 litrów, 20-calowe felgi aluminiowe.
  • bezpieczeństwo: pięć gwiazdek (Źródło: ANCAP, testowane w 2017 r.)
  • kochamy: Wspaniałe wnętrze, cicha jazda, dużo mocy
  • Nie lubimy: Układ napędowy może być niezdecydowany i chwiejny, a długoterminowa niezawodność jest trudna do zachwiania

Range Rover Velar To najnowsza odznaka w rodzinie Range Roar, która zadebiutowała w 2017 roku. Wymaga niedawnej małej aktualizacji z odświeżonym wnętrzem, ale odpowiedni lifting w średnim wieku dopiero nadejdzie. Oznacza to, że jest nadal prawie taki sam jak pięć lat temu, niezależnie od silnika. To jest nasz hybrydowy plug-in bliskiego zasięgu, P400e R-Dynamic SE.

na zewnątrz

Range Rover Wheeler zawsze był piękny, a 2022 nie jest inny.

Nil Peugeot / Personel

Range Rover Wheeler zawsze był piękny, a 2022 nie jest inny.

Jak wspomniano wcześniej, Land Rover nie zaoferował pełnej aktualizacji Velara, więc nadal wygląda tak samo, jak w 2017 roku, kiedy został uruchomiony.

Czytaj więcej:
* Ceny nowego Range Rovera zostały potwierdzone w Nowej Zelandii
* Land Rover pracujący nad Jimnym?
* Od niskiego do wysokiego: każdy nowy pojazd elektryczny, który można kupić w Nowej Zelandii w 2020 roku
* Zachowaj spokój, ale teraz możesz kupić elektrycznego Range Rovera

Światła LED znajdują się na obu końcach w znanym prostokątnym kształcie Range Roar, wspornika biegnącego po bokach, aby połączyć światła cewek, prostego przedniego grilla połączonego z opadającą linią dachu, zwężającą się przednią szybą i zwężającym się tyłem.

READ  Skontaktowano się z firmą Kiwi po dużym australijskim cyberataku

400 to moc wyjściowa, podczas gdy litera

Nil Peugeot / Personel

400 to moc wyjściowa, podczas gdy mała litera „e” oznacza, że ​​jest to silnik hybrydowy typu plug-in.

To bardzo miłe dla oka, Velar zawsze był. Ta, będąca hybrydą typu plug-in, ma dwa panele z tyłu, jeden na benzynę, a drugi na wysiłek. Klamki drzwi również wysuwają się, aby zapewnić lepsze powietrze i odrobinę sceny po otwarciu samochodu.

Z tyłu nie ma wystających wydechów poprzednich modeli, które czyszczą dolny obszar dyfuzora.

w środku

System operacyjny informacyjno-rozrywkowy został uaktualniony do Pivi Pro, co jest znacznie lepsze.

Nil Peugeot / Personel

System operacyjny informacyjno-rozrywkowy został uaktualniony do Pivi Pro, co jest znacznie lepsze.

Land Rover zaktualizował system informacyjno-rozrywkowy Velara do nowego Pivi Pro, który jest świetny i oferuje bezprzewodowe dublowanie telefonu, jeśli wolisz z niego korzystać. Ekran jest nadal typu mechanicznego widzianego wcześniej i jest dość fantazyjny i nie wydaje się, aby był to ogólny punkt awarii na Velarze.

Stare oprogramowanie wydawało się być większym problemem niż mechanika ekranu, która wydaje się, że została w znacznym stopniu naprawiona w nowym systemie, ale wciąż pojawiają się raporty o problemach.

Jest jeszcze drugi ekran dotykowy, który odpowiada za klimatyzację i tryby jazdy, które obejmują również trzy tryby elektryczne (Hybrid, EV i Save, które wykorzystują silnik do utrzymywania naładowania akumulatora w określonym momencie). Istnieją pokrętła rzeczywistej temperatury, naciśnij je dla podgrzewanych siedzeń, podczas gdy przycisk wentylatora na ekranie zmienia lewe pokrętło, aby kontrolować prędkość wentylatora. Pomiędzy nimi znajduje się mały uchwyt.

W innych miejscach jest mnóstwo wysokiej jakości skóry i miękkich w dotyku materiałów, tak jak można się spodziewać po Range Roverze. Powinienem również dodać przestrzeń bagażnika, która jest hitem w PHEV, dzięki baterii.

Pod maską

Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem oszczędza benzynową część równania.

Nil Peugeot / Personel

Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem oszczędza benzynową część równania.

Litera „e” po znaczku P400 oznacza, że ​​zastosowano w nim ten sam czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem, co w Jaguarze F-Pace, co daje moc 297 kW/640 Nm. Nie mylić ze zwykłym P400, który jest czystym 3-litrowym 6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 294 kW/550 Nm.

READ  Covid-19: Ponad 30 pracowników City Rail Link zawieszonych po dwóch pozytywnych testach

Jak można wywnioskować ze specyfikacji, w ofercie jest ogromny moment obrotowy, zaledwie 10 Nm w porównaniu z 3,0-litrowym silnikiem Diesla D300. Dzięki temu napęd Velar z wtyczką rozpędza się do 100 km/h w 5,4 sekundy, co jest dość przyzwoitym wynikiem dla luksusowego SUV-a o masie 2,2 tony.

Elektryka wystarcza na około 50 km zasięgu, co jest dobre w większości codziennej jazdy, i może również działać jako konwencjonalna hybryda, gdy wyczerpie się użyteczna moc.

Może być trochę niezdecydowany, oscylując między mocą elektryczną a odwołaniem silnika benzynowego, co jest irytujące, a część ekranu dotykowego, która pozwala wybierać między trybami jazdy elektrycznej, czasami ignoruje wybór EV, co jest jeszcze bardziej irytujące.

Podejrzewam, że dzieje się tak, gdy potrzebujesz wielu systemów wspomagających, takich jak niski poziom klimatyzacji, ale fakt, że nic się nie pojawia, wyjaśnia, dlaczego silnik nadal pracuje pomimo wielu szarpnięć przycisku EV, pogarsza sytuację.

Na drodze

W tylnym dyfuzorze nie ma widocznych wydechów.

Nil Peugeot / Personel

W tylnym dyfuzorze nie ma widocznych wydechów.

Gdy jest zasilany wyłącznie elektrycznie, jest pięknie płynny i cichy, z wystarczającym chrząknięciem, aby osiągnąć 100 km/h i nieco więcej. Świetnie sprawdza się w mieście lub w ruchu ulicznym, zwłaszcza gdy adaptacyjny tempomat wykonuje większość pracy za Ciebie. Tylko nie oczekuj, że asystent utrzymania pasa ruchu będzie za kierownicą…

PHEV nie tylko ma zawieszenie pneumatyczne, jak w przypadku Velarów spalinowych, ale również dobrze sobie radzi na cewkach. Układ kierowniczy jest przyjemny i bezpośredni, nie tak sportowy jak BMW X5 czy Porsche Macan, ale to byłaby punktowa porażka dla Velara. Bardziej chodzi o luksus niż o wycinanie zakrętów.

JLR odkrył też hamulce, które pracują ciężko i wydajnie, a pedałowanie nie ma zrywu, jaki mają niektóre hybrydy.

PHEV nie ma niestety zawieszenia pneumatycznego, ale napęd ze sprężynami stalowymi jest nadal świetny.

Nil Peugeot / Personel

PHEV nie ma niestety zawieszenia pneumatycznego, ale napęd ze sprężynami stalowymi jest nadal świetny.

osąd

READ  Badanie Sharesies pokazuje, że młodzi ludzie tracą nadzieję na posiadanie domu

Jeśli chcesz wygodnego, luksusowego i przystojnego SUV-a, który nie zaszkodzi zbytnio planecie, naprawdę trudno jest spojrzeć poza Velar P400e. Istnieją ciągłe obawy dotyczące niezawodności, których nie możemy tak naprawdę komentować, ponieważ pojawiają się one po kilku latach posiadania, ale na pierwszy rzut oka JLR to tutaj przybiło.

Należy również pamiętać, że BMW X5 45e kosztuje 167 500 USD, a ani Audi, ani Mercedes-Benz nie oferują hybrydowego SUV-a typu plug-in tej wielkości o takich samych możliwościach.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *