Ściągawka: zagubione torby? Odwołane loty? Oto, co obejmuje koniec Twojej podróży

Po dwóch latach przymusowych pobytów wielu podróżnych widziało początek lata na półkuli północnej i ponowne otwarcie wielu międzynarodowych tras turystycznych jako okazję do ponownego latania.

Ale wielkie globalne ponowne otwarcie wcale nie przebiegało gładko Niedobór personelu na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych ma problemy Z przepływem pasażerów.

Odwołane loty, zagubiony bagaż i boleśnie powolne kolejki stworzyły sytuację tak przerażającą, że została nazwana dubbingiemArmagedon. „

I gdy ślady koszmaru zanikają na północy, Podróżnicy Kiwi wpadają w sam środek chaosu. Oto spojrzenie na Twoje prawa, jeśli masz szczęście być jednym z nich:

Czytaj więcej:
* „Zarezerwowaliśmy wszystko to fajne”: Odwołania lotów i niepraktyczne plany podróży pozostawiają brytyjską rodzinę w stanie zawieszenia
* Jak zarobiłem ponad 1000 USD na opóźnieniach lotów?
* Jak uniknąć zgubienia go z powodu zagubionego bagażu?

Dotarłem do celu. Niestety moje torby nie. Jakie są moje prawa?

Konwencja Montrealska – międzynarodowa umowa o odpowiedzialności linii lotniczych – obejmuje bagaż w lotach międzynarodowych.

Morze bagażu na londyńskim lotnisku Heathrow.

MARCOTTI przez SPECTEE / AP

Morze bagażu na londyńskim lotnisku Heathrow.

Zgodnie z umową maksymalna kwota, jaką linia lotnicza będzie musiała zapłacić za zagubiony, uszkodzony lub opóźniony bagaż, wynosi około 2700 USD na pasażera.

Jeśli Twój bagaż jest opóźniony, linia lotnicza musi zadowolić się tylko niezbędnymi rzeczami, więc nie oczekuj, że w pełni przygotują Cię do wakacji. Będziesz także musiał zebrać gotówkę na pokrycie swoich potrzeb i odebrać je później, więc trzymaj się paragonów.

Prawo umów i prawo handlowe obejmują loty krajowe i stwierdzają, że linia lotnicza ponosi odpowiedzialność za straty lub szkody w wysokości do 2000 USD.

Podczas gdy prawo daje podróżnym 30 dni na złożenie wniosku, linie lotnicze mogą określić krótszy okres w swoich umowach, więc przed podróżą sprawdź drobny druk.

Jeśli nie masz szczęścia, aby znaleźć się bez torby, warto również sprawdzić swoje ubezpieczenie podróżne, ponieważ niektóre polisy zapewniają lepszą ochronę zagubionego bagażu niż prawo – do 30 000 USD.

Zaoferowano mi kredyt za anulowaną rezerwację, ale chcę tylko zwrotu pieniędzy. Czy mam do tego prawo?

To zależy od tego, gdzie jesteś. Jeśli podróżujesz w kraju lub masz do czynienia z firmą, która działa w Nowej Zelandii, nasza stara znajoma ustawa o ochronie konsumentów może Cię dotyczyć.

Zgodnie z prawem dostawca jest zobowiązany do wypłacenia pełnej kwoty, a także poniesienia wszelkich dodatkowych wydatków, takich jak nieoczekiwany pobyt w hotelu.

Jeśli firma nie prowadzi tutaj działalności, środki ochrony konsumentów będą stosowane w jej kraju macierzystym. Mogą się one znacznie różnić, aw niektórych przypadkach mogą ich nie być.

Jeśli zapłaciłeś kartą kredytową, możesz zażądać zwrotu pieniędzy, w którym transakcja zostanie cofnięta, a pieniądze zwrócone bezpośrednio na Twoje konto.

Niedobór personelu na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych zmaga się z napływem pasażerów, co skutkuje odwołanymi lotami, zagubionym bagażem i boleśnie długimi kolejkami.  (obraz pliku)

Carl Kurt/Getty Images

Niedobór personelu na lotniskach w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych zmaga się z napływem pasażerów, co skutkuje odwołanymi lotami, zagubionym bagażem i boleśnie długimi kolejkami. (obraz pliku)

Jeśli lot zostanie odwołany z powodu okoliczności pozostających pod kontrolą linii lotniczej, możesz ubiegać się o zwrot i odszkodowanie za dodatkowe wydatki. W przypadku lotów krajowych odszkodowanie jest ograniczone do 10-krotności ceny biletu.

W przypadku lotów międzynarodowych umowa montrealska ustala zwrot kosztów na około 11 000 USD.

Mój lot międzynarodowy był opóźniony i straciłem połączenie. Czy muszę ponieść dodatkowe wydatki, czy to w linii lotniczej?

Dotyczy to również Konwencji Montrealskiej. Jeśli opóźnienie leży w gestii linii lotniczej, muszą Ci to zrekompensować.

Jeśli podróżujesz po całej Unii Europejskiej, prawdopodobnie uzyskasz dodatkową ochronę dzięki pakietowi all-inclusive Zasady dotyczące praw pasażerów linii lotniczych.

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że linie lotnicze nie są zobowiązane do wypłaty odszkodowań za zdarzenia, na które nie mają wpływu, takie jak zdarzenia pogodowe, niepokoje polityczne i strajki pracowników lotniska lub personelu kontroli ruchu lotniczego.

Muszą jednak wykazać, że podjęli „rozsądne środki”, aby zapobiec opóźnieniom lub odwołaniom.

Na przykład, jeśli jesteś opóźniony z powodu pogody, ale inne linie lotnicze odpowiednio się przygotowały i były w stanie zapobiec poważnym opóźnieniom, nadal masz prawo do roszczenia.

Mój lot został odwołany i utknąłem w tranzycie. Jakie są moje prawa?

Jak wspomniano powyżej, Twoje prawa różnią się w zależności od tego, gdzie jesteś, dokąd lecisz i gdzie znajduje się linia lotnicza.

Jeśli wylatujesz z lotniska w UE lub lecisz na lotnisko liniami lotniczymi z siedzibą w UE, jesteś objęty unijnym systemem odszkodowań za odmowę wejścia na pokład, który obejmuje ubezpieczenie odwołań i opóźnień lotów.

W przypadku odwołania pasażerom przysługuje odszkodowanie za:

  • zmiana trasy do miejsca docelowego, lot repatriacyjny lub zwrot kosztów;
  • pomoc w postaci posiłków, rozmów telefonicznych i zakwaterowania;
  • Odszkodowanie proporcjonalne do przebytej odległości – do 600 € (NZD980) za przejazdy powyżej 3500 kilometrów.

W Australii większość linii lotniczych przeniesie Cię inną zaplanowaną usługą lub zwróci pieniądze, jeśli popełnią błąd. Niektórzy zapłacą za posiłki, zakwaterowanie i transport, ale to według ich uznania.

W USA linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania pasażerom tylko w przypadku awarii lotów z powodu przepełnienia rezerwacji. Odszkodowanie zależy od długości opóźnienia i tego, czy doświadczyłeś umyślnej czy mimowolnej traumy.

Jeśli jest to drugie, możesz uzyskać do 400% ceny biletu w jedną stronę do maksymalnej kwoty 1350 USD (2150 NZ).

W przypadku podróży krajowych ustawa o lotnictwie cywilnym wymaga, aby linie lotnicze zrekompensowały pasażerom, jeśli lot krajowy zostanie odwołany lub opóźniony z przyczyn od nich zależnych, takich jak problemy kadrowe, ale nie, jeśli opóźnienie jest spowodowane niekontrolowanymi czynnikami, takimi jak pogoda.

Rekompensata powinna obejmować straty, które można było racjonalnie przewidzieć, takie jak koszty posiłków, nieodebrane połączenia lub zdarzenia.

Ochrona jest ograniczona do rzeczywistego kosztu opóźnienia lub 10-krotności kosztu biletu, w zależności od tego, która z tych wartości jest niższa.

Źródła: Międzynarodowa Organizacja Transportu LotniczegoA NZ konsumentA Twoja EuropaA Ogórek.

READ  Covid-19: 5535 nowych infekcji środowiskowych i 14 kolejnych zgonów

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top