Sieć transportu publicznego w Auckland obejmuje 40 tras

Sieć transportu publicznego w Auckland obejmuje 40 tras

…Teraz musimy o tym ludziom powiedzieć! Ten post autorstwa Pete'a Motha (dyrektora ds. rozwoju PT w Auckland Transport) został pierwotnie opublikowany w dniu LinkedInZostał on tutaj ponownie opublikowany za uprzejmą zgodą.


Wróćmy myślami do końca 2016 roku.

Auckland niedawno zelektryfikowało swoją sieć kolejową, a wkrótce zostanie ogłoszone, że Paryż będzie gospodarzem Igrzysk Olimpijskich w 2024 r. Jednak poza siecią kolejową podróżowanie częstym transportem publicznym w Auckland jest trudne lub w ogóle nie istnieje. Istniało tylko dziewięć częstych „korytarzy”, a mniej niż 15% populacji mieszkało w odległości krótkiego spaceru od środków transportu publicznego.

System „przyjdź i wyjdź” to zasadniczo system transportu publicznego, który nie wymaga rozkładu jazdy. Linie te kursują często, więc pasażerowie nie muszą się martwić, gdy dotrą na stację. W Auckland obecnie definiujemy ten system jako usługę działającą „co najmniej co 15 minut, od 7:00 do 19:00, 7 dni w tygodniu”. Istnieją ambicje ulepszenia definicji do „co najmniej co dziesięć minut”, tak aby była to prawdziwy system „przychodź i odchodź”, ale w tej chwili używamy 15 minut. Co i tak jest całkiem niezłe.

W tej publikacji trasa cykliczna jest zdefiniowana jako trasa kursująca co najmniej co 15 minut, w godzinach od 7:00 do 19:00, 7 dni w tygodniu. Ścieżki z rozgałęzieniami (takie jak 22N i 22R) są traktowane jako pojedyncza ścieżka rekurencyjna.

Wspaniałą rzeczą w sieciach częstego transportu (FTN) jest to, że możesz wokół nich zaplanować swoje życie. Może określić, czy posiadasz samochód (lub drugi samochód). Może to mieć wpływ na miejsce zamieszkania. Można je wykorzystać w celach biznesowych, edukacyjnych, rekreacyjnych, handlowych lub rodzinnych. Niektóre ogłoszenia o nieruchomościach mówią teraz w opisach o „łatwym dostępie do autobusów Link” — bardzo chciałbym, aby ta wiadomość dotyczyła wszystkich częstych tras w Auckland, a nie tylko autobusów Link! A wraz z niedawnym pojawieniem się stron fanów autobusów (takich jak #ifuckinglovethe70) jasne jest, że częste podróże cieszą się dużym zainteresowaniem wśród ludzi.

READ  Szef kuchni dla smakoszy bierze posiłek z McDonalda i zamienia go w danie dla smakoszy

W 2016 roku mieliśmy dziewięć korytarzy FTN: Northern Express, Inner Link, Outer Link, City Link oraz niektóre trasy łączące Takapuna, New Lynn, Onewa Rd, Pakuranga i Otahuhu do centrum miasta.

Rozwój sieci w latach 2016–2019 (uruchomienie sieci New Auckland) odnotował ogromny wzrost liczby tras FTN; Na koniec 2019 roku liczba tras na naszych ulicach osiągnęła 31. Częste trasy pojawiły się na trasach orbitalnych, takich jak Mt Albert Rd; I na wyspie Waiheke; I na lotnisko; I wzdłuż Tamaki Drive; I do Howicka.

W przypadku nowej sieci wiele podróży w jednym miejscu (często w przypadku rzadkich usług) zostało zastąpionych koniecznością przesiadek. W momencie powstania nowej sieci Auckland wprowadziło również inny system opłat strefowych, aby umożliwić bezpłatny transfer między usługami. Dlatego przełączanie pomiędzy usługami nic Cię nie kosztuje.

W tym okresie baza klientów PT w Auckland wzrosła z około 80 milionów pasażerów rocznie do 100 milionów. Liczba klientów sieci FTN wzrosła nieproporcjonalnie w porównaniu z resztą sieci.

Następnie dodaliśmy Route 64 (Newmarket – Kingsland), linię Airport Line, Route 38 (Onehunga – Airport) i Route 36 (Manukau do Onehunga). Poniższy obraz przedstawia sieć FTN od 2022 r. Możesz zagrać, aby odkryć różnicę – w latach 2016–2022 dodano 22 nowe trasy.

Jak udokumentował znakomity Sean Baker w swoim poście „Wahanie to wolność„Krajowa sieć transportu drogowego rozwija się od 2022 r. Utworzenie w 2022 r. docelowej stawki transportowej w ramach działań klimatycznych (CATTR) stworzyło możliwość dalszego podniesienia tej stawki, poprzez budowę następujących nowych tras:

  • Trasa 74: Z Glen Innes do Onehunga, przez Sylvia Park
  • Trasa 74: Z Glen Innes do Britomart, przez Kiba Road
  • WX1: z Westgate do centrum miasta, przez SH16
  • Trasa 13: Henderson na półwysep Te Atatu
  • Trasa 11 Zachód/Zachód: Z Westgate do centrum miasta, przez Great North Road
READ  Sinlite sprzedaje butelki na mleko ze stali nierdzewnej wielokrotnego użytku w Nowym Świecie na Wyspie Południowej

W zeszłym miesiącu nasza sieć FTN osiągnęła 40 tras, tworząc trasę 94, która biegnie pomiędzy Takapuna, Northcote i Beach Haven. Dzięki temu częsty tranzyt obsługuje obecnie wszystkie obszary rozwoju Kāinga Ora w regionie Auckland. Dzięki temu mamy obecnie około 45% populacji Auckland w promieniu 500 metrów (lub w odległości spaceru) od szlaku FTN. Oznacza to, że prawie połowa mieszkańców Auckland może planować swoje życie wokół transportu publicznego. Weekendowe wypady na plażę z rodziną (Tamaki Link, 83, 50), wyjścia do zoo (18 lub 11) i wyjścia do Centrum Handlowego Westgate (WX1, 11) są teraz możliwe 7 dni w tygodniu, ze stałą częstotliwością. Na wiele wycieczek nie potrzebujesz samochodu.

Ostatnio widzieliśmy kilka świetnych wiadomości na temat patronatu, pokazujących, że „częstotliwość to wolność” – zapewnij stałe częstotliwości, a ludzie będą głosować nogami:

  • WX1: wskaźnik około 3000 wejść na pokład dziennie, osiągający 500 000 pasażerów w ciągu zaledwie 8 miesięcy od otwarcia
  • 94: Średnia liczba klientów wynosi około 2000 odwiedzających dziennie, czyli znacznie więcej niż 1700 odwiedzających, które obserwowaliśmy przed poprawą usług.
  • 11T/W: od czasu jej wprowadzenia w listopadzie 2023 r. na tej trasie wykonano łącznie prawie 600 000 wejść
  • 13: Zgodnie z obecnymi trendami, w ciągu 10 miesięcy działania osiągnie 500 000 podróży.

Poniższa mapa pokazuje 40 dróg w całej okazałości.

Jeszcze wiele przed nami. Dzięki CATTR Auckland Transport zamierza stworzyć trzy nowe, częste trasy w ciągu najbliższych 12 miesięcy:

  • 67 między New Lynn i Onehunga (modernizowany do 670)
  • 65 wzdłuż Balmoral Road (modernizowana do 650)
  • Linia 12 między Henderson i Constellation, przez Westgate (modernizacja 120 – bardzo potrzebne połączenie z Upper Harbor. Trasa 120 przewozi więcej pasażerów niż wiele częstych tras)

W dalszej części 2026 roku planujemy udostępnić kilka częstszych linii autobusowych w południowym Auckland, aby wprowadzić na mapę FTN takie miejsca jak Manurewa, Heybrook, Drury i Pieratta.

READ  Implikacje ataków cybernetycznych: Naszym danym nie można ufać w DHB, więc przejdźmy dalej

Do 2027 r. ponad połowa mieszkańców Auckland będzie znajdować się w odległości krótkiego spaceru od linii autobusowej, która odjeżdża co najmniej co 15 minut w godzinach od 7:00 do 19:00, siedem dni w tygodniu.

Mamy dobrą sieć FTN, która znacznie różni się od tej sprzed zaledwie ośmiu lat. Jednak wielu mieszkańców Auckland po prostu nie wie o tej sieci. Udział transportu publicznego poza szczytem w Auckland pozostaje żałośnie niski – około 2% – w porównaniu z udziałem transportu publicznego w godzinach szczytu wynoszącym około 12%. Utworzenie rozwijającej się sieci FTN stwarza ogromne możliwości w zakresie większej liczby podróży PT poza szczytem. Wraz ze wzrostem elastycznych wzorców pracy rośnie zapotrzebowanie na podróże poza szczytem. Teraz mamy sieć, która zapewnia częstotliwość w górę i w dół przez cały dzień, każdego dnia.

Moją prośbą do Was wszystkich jest zwiększenie świadomości na temat naszej częstej sieci transportu publicznego. Niezależnie od tego, czy jesteś agentem nieruchomości, urbanistą, inżynierem, lekarzem, fizjoterapeutą – czy też inną osobą – istnieje duża szansa, że ​​pod Twoimi drzwiami znajduje się autobus, który zawiezie Cię tam, gdzie chcesz. Okland się zmienił. Jednak jej zachowanie w dużej mierze skupiało się na samochodzie. Wszyscy mamy do odegrania rolę w propagowaniu zmiany tego stanu rzeczy.

Udostępnij to

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *