Toyota przebudowała GR Yaris na wodór

Toyota od jakiegoś czasu rozwija silnik spalinowy na wodór, a po wyścigach w Japonii w zmodyfikowanej Corolli dała Wysoka wydajność GR Yaris Terapia wodorowa.

Nazywa się HR Yaris H2 i jest bardziej dowodem koncepcji niż cokolwiek innego. To nie wymagało dużego wysiłku od Toyoty, jak robi to samochód Ten sam silnik 1,6 l z potrójnym turbodoładowaniem, co w Racing Corolla (i zwykły GR Yaris).

Zmodyfikował układy zasilania i wtrysku paliwa, takie jak te na Mirai, a także zbiorniki na wodór.

Gdyby nie malowanie, nie byłbyś w stanie stwierdzić, że GR Yaris prawie nie emituje spalin.

dostarczony

Gdyby nie malowanie, nie byłbyś w stanie stwierdzić, że GR Yaris prawie nie emituje spalin.

W silniku dokonano kilku innych drobnych modyfikacji, które ograniczały się do wzmocnienia masy (wodór wybucha z większą energią niż benzyna) oraz nowych gniazd zaworowych.

Czytaj więcej:
* Pięć japońskich firm pracuje nad paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla
* Od dawna podobno Mazda RX-9 może być napędzana wodorem
* Japońska Toyota dołącza producentów „Ki” do partnerstwa technologicznego
* Toyota coraz bliżej silników spalinowych napędzanych wodorem

Dyrektor generalny Toyota Europe Matt Harrison powiedział Autosamochód w Wielkiej Brytanii Że technologia pozwoliłaby na „prawie zerową emisję z rury wydechowej bez elektryczności, ale robi to, zachowując to, co fani najbardziej kochają w samochodach wyścigowych – prędkość i hałas”.

Będzie nawet wyglądał jak napędzany benzyną GR Yaris.

dostarczony

Będzie nawet wyglądał jak napędzany benzyną GR Yaris.

Dodał: „Muzyka jest w uszach, zwłaszcza tych z głową ropy naftowej”.

GR Yaris H2 nie jest autem całkowicie zeroemisyjnym, ponieważ do smarowania potrzebna jest niewielka ilość oleju. Moc powinna być niemal identyczna z mocą silnika benzynowego GR Yaris, którego moc znamionowa wynosi 200 kW / 370 Nm. Należy zachować sześciobiegową instrukcję obsługi.

Toyota Corolla Hydrogen została uznana za sukces, gdy została po raz pierwszy uruchomiona w czerwcu 2021 roku podczas 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego na torze Fuji Speedway, chociaż dyrektor generalny Toyoty, Akio Toyoda, powiedział: „Mieliśmy wiele problemów, ale dzięki wytężonym wysiłkom wszystkich ukończyliśmy wyścig z samochodem, który był prawie w fazie ucieczki. Myślę, że jest wiele wyników, ponieważ przygotowaliśmy samochód na czas na ten wyścig.

READ  Firma deweloperska Winton potwierdza IPO, zbierając przed świętami Bożego Narodzenia 350 milionów dolarów z notowań NZX i ASX
Toyota udowodniła, że ​​silnik pracuje w 24-godzinnym wyścigu na początku 2021 roku.

dostarczony

Toyota udowodniła, że ​​silnik pracuje w 24-godzinnym wyścigu na początku 2021 roku.

W wyścigu samochód spędził około połowy z 24 godzin w garażu na naprawy i uzupełnianie wodoru. Toyota twierdzi, że działa o około jedną trzecią tak wydajnie, jak porównywalne samochody benzynowe.

Jest to prawdopodobnie obszar, w którym marka koncentruje się teraz na energii rozwoju, biorąc pod uwagę, że nie jest gotowa nazywać produkcji konwersji wodoru gotową.

Ale nie martw się, ponieważ Toyota wydaje się być chętna do wyjścia poza etap koncepcyjny.

Silnik nadal wymaga dopracowania, ale Toyota jest przekonana, że ​​w końcu go wyprodukuje.

dostarczony

Silnik nadal wymaga dopracowania, ale Toyota jest przekonana, że ​​w końcu go wyprodukuje.

Rozmawiał z Theboldem Beckettem, szefem zespołu napędowego samochód uk, On to powiedział Samochody wyposażone w technologię spalania wodorowego „nie muszą być odległą przyszłością”.

Yamaha i Kawasaki Heavy Industries potwierdziły niedawno, że rozpoczną również opracowywanie wodoru do zastosowań motocyklowych i przemysłu ciężkiego. Honda i Suzuki dołączą do nich w przyszłości.

Cztery firmy utrzymają „wyraźną granicę między współpracą a konkurencją”, tworząc ramy, które definiują obszary współpracy i wspólnych badań.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *