Ty Majeski ściga się na śladach opon Alana Kulwickiego

Ty Majeski ściga się na śladach opon Alana Kulwickiego

Majeskiego Urodził się 16 miesięcy po katastrofie lotniczej 1 kwietnia 1993 roku, w której zginął mistrz NASCAR Cup Series Alan Kulwicki.

Minęły lata, zanim Majeski, który dorastał w wyścigach gokartów w Wisconsin, usłyszał o rekordach Kulwickiego w wyścigach samochodów seryjnych i zaczął doceniać to, co zbudował od podstaw, ucząc się ścigać w tym samym środowisku na Środkowym Zachodzie.

Kulwicki, również pochodzący z Wisconsin, zdobył mistrzostwo Pucharu w 1992 roku, zdobywając ogromne zdenerwowanie, pokonując dobrze finansowane drużyny swoim mniejszym, szczuplejszym strojem. Utalentowany kierowca, Kulwicki odrzucił oferty konkurowania z innymi zespołami, ponieważ chciał robić rzeczy „po mojemu”, jak często powtarzał. Stało się to tematem jego powstania poprzez sport.

Niestety, Kulwicki i trzej jego partnerzy zginęli w katastrofie prywatnego samolotu zaledwie cztery miesiące po tym, jak świętował zdobycie tytułu z 1992 r. Podróżowali do East Tennessee 30 na weekend wyścigowy na torze Bristol Motor Speedway.

W 2015 roku, aby uhonorować spuściznę Kulwickiego i pomóc młodym kierowcom podążać drogą Kulwickiego do najwyższych szczebli wyścigowych, jego rodzina założyła Kulwicki Program Rozwoju Kierowców. Program prowadzony przez Toma Robertsa, dyrektora ds. public relations Kulwickiego w chwili jego śmierci, co roku wybiera siedmiu kierowców (numer samochodu Kulwickiego) na krótki tor i wspiera ich pieniędzmi (7 777 USD na kierowcę), radami i kontaktem z pomocą techniczną w ramach koła wyścigowe. Kierowcy rywalizują w systemie punktowym, a mistrz sezonowy zarabia 54 439 $.

Majeski zdobył pierwsze mistrzostwo KDDP w 2015 roku i pozostaje jego najbardziej utytułowanymi absolwentami. Trzydzieści lat po śmierci Kulwickiego Majeski został pełnoetatowym zawodnikiem w Craftsman Truck Series iw ubiegłym roku osiągnął czwarte mistrzostwo tego toru, zajmując czwarte miejsce. Z trzema miejscami w pierwszej dziesiątce w tym sezonie, zajmuje drugie miejsce w tabeli.

Kulwicki uczynił to, co nazwał swoim „polskim okrążeniem zwycięstwa”, podstawą swoich zwycięstw w NASCAR. Po zabraniu flagi w szachownicę pobiegł w przeciwnym kierunku, cały czas machając do tłumu. Zaadoptowali go inni kierowcy, w tym Majeski.

READ  Drugi ODI Białych Paproci stał się szóstym zniszczonym przez deszcz Pucharem Świata Nowej Zelandii w tym roku

Majeski wygrał Snowball Derby 2020 Wyścig Super Late Model w Pensacola na Florydzie i powtórka cyklu Kulwickiego.

„Snowball Derby to bardzo ekscytujący wyścig, a tłum był podekscytowany” – powiedział Majeski. „Wspaniale było, gdy ludzie na Florydzie dowiedzieli się o„ polskim zwycięskim okrążeniu ”od faceta z Wisconsin”.

Alan Kulwicki przygotowuje się do startu w wyścigu NASCAR Cup w Richmond w 1992 roku (fot. ISC Images & Archives via Getty Images)

Kulwicki słynnie nazwał swojego Forda NASCAR „Underbird” (zmodyfikowany z Thunderbirda), aby podkreślić swój status słabszego kierowcy. Majeski powiedział, że jego kariera była bardzo podobna.

„Nigdy nie miałem luksusu bycia sponsorowanym przez wielką korporację ani mojej rodziny, która byłaby w stanie sfinansować moją drogę przez kolejne poziomy” – powiedział. „Musiałem po prostu postawić się na pozycji, aby wygrywać wyścigi i otaczać się najlepszymi ludźmi, jakich mogłem, z zasobami, które miałem. Czasami byłem we właściwym miejscu we właściwym czasie i miałem kilka okazji. Niektóre rzeczy poszły dobrze Niektórzy nie. Moja kariera widziała moje wzloty i upadki, ale muszę sobie radzić”.

W 2015 roku, zdobywając Puchar Kulwickiego, Majeski wygrał 18 wyścigów na shortstopach w 56 startach. Ten sukces doprowadził do zawarcia umowy dotyczącej rozwoju kierowców z Roush Fenway Racing. Zdobył trzy miejsca w pierwszej dziesiątce w 15 wyścigach Xfinity Series dla Roush, a następnie przeniósł się do Niece Motorsports w Truck Series, po czym wylądował w zespole ThorSport Truck w 2021 roku. W 2022 roku, swoim pierwszym pełnym sezonie, wygrał dwa razy, zdobywając 10 punktów Pięć razy lepiej i zrobione. Czwarte miejsce w punktacji.

Majeski, który ma teraz 28 lat, powiedział, że próbował wyróżnić się na tle innych obiecujących kierowców, angażując się we wszystkie aspekty zespołu, tak jak Kulwicki.

READ  Carreno-Busta walczy o powrót, by ogłuszyć Hurkacza w finale Canadian Open

„Myślę, że ludzie mogą nie rozumieć Alana, że ​​tak, był świetnym kierowcą wyścigowym, ale był bardzo inteligentny pod każdym względem, aby być dobrym w sportach motorowych” – powiedział Majeski. „Z biznesowego punktu widzenia, z punktu widzenia inżynierii, z punktu widzenia przywództwa, był w stanie zebrać wszystkie swoje mocne strony, połączyć je i umieścić wokół siebie odpowiednich ludzi, aby odnieść sukces.

„Przy każdej szansie, jaką miałem w NASCAR, pracowałem w sklepie w jakimś charakterze. Starałem się wykazać ambicją i chęcią poprawy, aby zespół mnie otaczał.

„Alan zdobył w ten sposób mistrzostwo i nie wiem, jak możesz być bardziej dumny z tego, co osiągnąłeś. Zawsze mnie to bardzo inspirowało. W pewnym sensie skupiam swoją karierę i sposób myślenia wokół tego, co zrobił.”

Czytaj więcej o NASCAR

Richmond NASCAR Xfinity Race: czas rozpoczęcia, informacje telewizyjne, pogoda Piątek 5: Tyler Reddick i Christopher Bell są na dobrej drodze, by zostać następnymi zawodnikami NASCAR… Smokin’: Winston napędza NASCAR od 33 lat

Zwycięzcy z Wisconsin: Ty Majeski ściga się na śladach opon Alana Kulwickiego pojawił się w oryginale NBCSports.com

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *