Westpac musi rozliczać kredyty w rachunku bieżącym dla klientów dotkniętych usterką bankową – ekspert od budżetu

Westpac musi rozliczać kredyty w rachunku bieżącym dla klientów dotkniętych usterką bankową – ekspert od budżetu

Dziesiątki klientów Westpac stoi w obliczu szoku finansowego po tym, jak zakupy MasterCard przed świętami Bożego Narodzenia nie zostały odpowiednio przetworzone.

Westpac musi spłacić długi klientów, którzy wpadli w debet z powodu błędu banku, w którym transakcje nie były przetwarzane przez dwa tygodnie, mówi ekspert od budżetu.

Bank przeprosił w sobotę za usterkę techniczną, w wyniku której płatności kredytowe i debetowe w dniach 22 i 23 grudnia – w niektóre z najbardziej ruchliwych dni handlowych w roku – nie zostały wykonane poprawnie. Zamiast tego klienci zostali obciążeni opłatami za te zakupy w czwartek wieczorem, powiedział Westpac.

Wściekli klienci Westpac zgłosili, że nagle zostali z setkami dolarów w debetach, a niektórzy twierdzili, że ledwo starcza im pieniędzy na zakupy spożywcze. Wielu twierdzi, że powrót do trybu czarnego zajmie miesiące, co jest okropnym sposobem na rozpoczęcie 2023 roku.

Jeden klient powiedział, że wypłacono około 810 USD.

„Nie wiem, jak zapłacić za jedzenie, ponieważ następne 800 $ jest do niczego. Przeprosiny nie zapewnią jedzenia czwórce naszych dzieci”.

Jedna samotna matka na zasiłku powiedziała Heraldowi, że odkryła, że ​​jej konto nieoczekiwanie przekroczyło 133 dolary.

„Moja rodzina będzie cierpieć do końca wakacji szkolnych” – powiedziała.

„To tylko 133 dolary, ale to wszystko, co musiałem zarobić do wtorku, kiedy dostanę ulgę podatkową. Nawet tego nie pokryło, wciąż brakowało mi 10 dolarów do wypłaty świadczeń w czwartek, abym mógł wyjść z debetu w rachunku bieżącym.

„Nie ma mowy, żebym zarobił te pieniądze”.

Ekspert ds. budżetu Natalie Vincent powiedziała NZME, że Westpac musi spłacić debet, ponieważ trudno jest zmusić Nowozelandczyków o niskich dochodach do rozpoczęcia roku na tym stanowisku.

READ  Podwyżka stóp w Nowej Zelandii zwiększa presję na inflację banków centralnych | Nowa Zelandia

powiedział Vincent, dyrektor generalny Ngā Tāngata – organizacji non-profit, której celem jest pomaganie Nowozelandczykom w trudnej sytuacji finansowej w zdobywaniu pieniędzy.

Claire Matthews, ekspert bankowy z Massey University, powiedziała, że ​​największym problemem był brak komunikacji ze strony Westpac, ponieważ ma ona dwa tygodnie na powiadomienie klientów.

Dodała, że ​​bank powinien udzielać pomocy także osobom w nagłych potrzebach, ponieważ nie było wcześniejszego ostrzeżenia.

„Myślę, że Westpac powinien… udzielać pomocy, być może z dodatkowym zwiększeniem kredytu w rachunku bieżącym poza to, co zostało wygenerowane przez transakcje, tak aby ludzie, którzy desperacko potrzebują pieniędzy, mogli wydać tyle, ile potrzebują”.

Matthews powiedział, że sytuacja byłaby dla wielu szokiem.

Westpac nie był w stanie odpowiedzieć na konkretne pytania dotyczące swojej komunikacji, ale zaprosił klientów, którzy chcą porozmawiać o swojej indywidualnej sytuacji, do odwiedzenia jednego z jej oddziałów lub skontaktowania się z call center.

Oto, jak ta wada wpływa na niektórych klientów.

„Sprawianie, by rodziny przechodziły przez trudne okoliczności”

powiedział BJ Hemana Ogłaszać Musiała pożyczyć pieniądze od swoich dzieci, aby zapłacić za jedzenie i benzynę, ponieważ problem z przetwarzaniem pozbawił ją kieszeni do następnej wypłaty, czwartku.

„To naprawdę denerwujące, ponieważ mam trójkę dorastających dzieci w wieku od 12 do 15 lat, które dużo jedzą” – powiedziała.

„Zajmie trochę czasu, zanim finansowo wrócimy do bezpiecznej strefy”.

Twierdziła, że ​​​​po raz trzeci problemy z przetwarzaniem w Westpac spowodowały jej stres finansowy.

Powiedziała Ogłaszać Przeprosiny banku nie były wystarczająco dobre, mówiąc, że Westpac nie poinformował odpowiednio o tym, co się stało i że należało zapewnić lepsze opcje płatności.

„Dlaczego Westpac nie mógł odzyskać całego tygodnia, zamiast wziąć wszystkie pieniądze na raz? Dlaczego Westpac nie powiedział klientom, co się stało? Finansowo, w 2023 roku wiele rodzin znalazło się w trudnej sytuacji.”

„Jeśli musisz kupić artykuły spożywcze, masz kłopoty”.

Rencia van Wyck obudziła się dziś rano i stwierdziła, że ​​na jej koncie jest debet w wysokości prawie 300 dolarów, „chociaż ostrożnie pracuję z moimi pieniędzmi”, powiedziała. Ogłaszać.

„Naprawdę tak, zwłaszcza w dzisiejszych czasach z tak małymi pieniędzmi, naprawdę musisz mieć budżet na wszystko, ale zdecydowanie nie budżetujesz na coś takiego” – powiedział Van Wyck.

„Jeśli będziesz musiał kupić artykuły spożywcze, będziesz miał problem. Na szczęście nie będę miał tego problemu, ponieważ mam trochę oszczędności do wykorzystania, ale nagle jest dużo pieniędzy do spłaty”.

„Nie wiem, jak zapłacić za jedzenie”

Inny klient pokazał plik Ogłaszać Kredyt w rachunku bieżącym około 810 $ na ich koncie.

„Nie wiem, jak zapłacić za jedzenie, ponieważ następne 800 $ jest do bani.

„Przeprosiny nie postawią na stole jedzenia dla czwórki naszych dzieci”.

Kilku innych klientów powiedziało Ogłaszać O utraconych lub opóźnionych transakcjach, a także nagłych długach, większość z nich jest w podobnej trudnej sytuacji finansowej z powodu błędu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *