WIDEO: Zmiany w wrzecionach Supersamochodów po dramacie Watersa

WIDEO: Zmiany w wrzecionach Supersamochodów po dramacie Watersa
Brad Jones (w środku, z szefem inżynierii BJR Paulem Scalzo) z wrzecionem Gen3. Zdjęcie: Brad Jones Racing

Samochód nr 6 Tickford Racing stracił lewe przednie koło w końcowych etapach pierwszego wyścigu Thrifty Bathurst 500 w co najmniej drugim przypadku supersamochodu Gen3, który doznał całkowitej awarii wału, po podobnym dramacie dla Erebus Motorsport w Sandown Dzień Jazdy we wrześniu przeszłości.

W związku z tym mniej więcej w ciągu najbliższego miesiąca w internecie pojawi się zmiana specyfikacji, co Jones i Scalzo, szefowie inżynierii w Brad Jones Racing, wyjaśnili w najnowszym technicznym filmie zespołu.

Obejrzyj poniższy film

Kliknij tutaj, aby wyrazić swoją opinię na temat stanu australijskiego sportu motorowego i wziąć udział w losowaniu, w którym można wygrać warsztat Kincrome Tool Armor o wartości 11 999 USD.

Wał Gen3 jest zauważalnie cieńszy niż ten zastosowany w Supersamochodzie Gen2, co pozwala na dokręcenie nakrętek kół z około połową momentu obrotowego.

Wydaje się jednak, że pomimo materiału, z jakiego wykonano trzpienie, wokół struny znajduje się słaby punkt.

Nadchodzące przeprojektowanie przyniesie także oszczędności zespołom Supercars dzięki zastosowaniu tańszych materiałów.

„W nowym projekcie mają na celu wzmocnienie go w obszarach, które ich zdaniem mogą być słabe, takich jak sekcja gwintowana, a także podjęcie próby zwiększenia opłacalności samego wrzeciona” – wyjaśnił Scalzo. .

„W tej chwili jest wykonany z materiału o nazwie 300M, który jest bardzo wytrzymały, ale także bardzo specjalistyczny; jest szeroko stosowany w sportach motorowych i samolotach.

„Gdybyśmy mogli odejść od tego i zastosować materiał o nazwie EN26, który w dalszym ciągu jest stalą o dużej wytrzymałości na rozciąganie, ale jego ogólna wytrzymałość jest znacznie niższa, będzie on znacznie bardziej opłacalny.

„Musimy zatem przeprojektować to w niektórych obszarach, aby upewnić się, że nadal jest odpowiednie i wystarczająco solidne, aby wykonać swoje zadanie”.

Warto zauważyć, że Waters podczas treningów rzucił okiem na ścianę na lewo od przetworników w obszarze The Cutting, chociaż uważa się, że za problemami z wrzecionem kryje się wiele czynników, ponieważ przypuszcza się, że wiele zespołów zaobserwowało pęknięcia w tym obszarze w roku 2023.

READ  Były szef krykieta w Nowej Zelandii i wybrany Don Neely umiera w wieku 86 lat

Wraz ze zmianą gatunku stali do wrzeciona o nowej specyfikacji zostaną dodane dodatkowe materiały.

„Jest kilka drobnych szczegółów, ale zasadniczo za tym tematem będzie więcej materiału” – dodał Scalzo.

„Nastąpi również niewielka zmiana w powierzchniach łożysk, ale poza tym staramy się po prostu sprawić, aby wrzeciono było bardziej ekonomiczne, ale nadal zdolne do wykonywania swojej pracy”.

Według Jonesa nowe wrzeciono będzie kosztować około 1800 dolarów za sztukę.

W 2024 r. w supersamochodach zastosowano nową specyfikację łożysk kół, co zwiększa trwałość.

WIDEO: Brad Jones i Paul Scalzo określają nowe wrzeciona Supersamochodów Gen3

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *