Wobec braku dostaw, Ford angażuje się w biznes chipów komputerowych

Ford Motor Co. prowadzi rozmowy z producentem chipów komputerowych w celu zwiększenia dostaw półprzewodników i uniknięcia powtórnego zamknięcia fabryk samochodów w tym roku z powodu niedoborów półprzewodników.

Ujawniono kilka szczegółów niewiążącej umowy z GlobalFoundaries, ale umowa ma na celu zwiększenie dostaw poprzez wspólne opracowywanie chipów samochodowych. Firmy podały w czwartek w przygotowanym oświadczeniu, że może to doprowadzić do wspólnej produkcji w celu wsparcia przemysłu motoryzacyjnego.

Ford został szczególnie mocno dotknięty globalnym niedoborem chipów, który dotknął prawie każdego producenta samochodów. Podobnie jak inne firmy, Ford czasami musiał tymczasowo zamykać fabryki samochodów, a nawet budować modele bez niektórych komputerów, a później je instalować.

Sprzedaż firmy w USA spadła o 27 procent od lipca do września i straciła 2,4 punktu procentowego udziału w rynku, głównie dlatego, że nie była w stanie wyprodukować wystarczającej liczby samochodów, aby zaspokoić popyt konsumentów.

„Ta umowa to dopiero początek i zasadnicza część naszego planu pionowej integracji kluczowych technologii i możliwości” – powiedział dyrektor generalny Jim Farley, który naciska na Forda, aby rozwijał więcej swojego łańcucha dostaw, aby zapewnić dalszy przepływ części.

Czytaj więcej:
* Niedobory półprzewodników dotykają producentów samochodów, co kosztuje miliardy
* Producent chipów samochodowych twierdzi, że prawie doszedł do siebie po pożarze
* Dyrektor generalny Forda mówi, że USA muszą uregulować zautomatyzowane systemy jazdy
* Dostawy samochodów w Nowej Zelandii są już pod presją, a niedobory chipów komputerowych zwiększają problemy

Rzeczniczka Jennifer Flick powiedziała, że ​​firmy są na etapie „MOU” swoich relacji, ale chcą wspólnie zaprojektować chipy i potencjalnie skorzystać z ich doświadczenia w produkcji.

GlobalFoundaries podaje na swojej stronie internetowej, że posiada fabryki chipów w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Singapurze i jest jednym z największych niezależnych producentów półprzewodników na świecie, zatrudniającym ponad 15 000 pracowników.

Ford prowadzi rozmowy z producentem chipów komputerowych GlobalFoundaries, aby zwiększyć dostawy półprzewodników, starając się uniknąć zamykania fabryk w przyszłości.

Dawid Załobowski/AFP

Ford prowadzi rozmowy z producentem chipów komputerowych GlobalFoundaries, aby zwiększyć dostawy półprzewodników, starając się uniknąć zamykania fabryk w przyszłości.

W oświadczeniu stwierdzono, że szczegóły finansowe umowy nie zostały ujawnione, ponieważ nie dotyczy ona współwłasności obu firm.

READ  Duncan Greive: Dlaczego nowozelandzkie media szukają umowy z gigantami technologicznymi Google i Facebookiem

Niedobór chipów ma swoje korzenie wiosną 2020 r., kiedy światowi producenci samochodów zostali zmuszeni do zamknięcia fabryk, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się nowego koronawirusa. Fabryki wróciły do ​​pracy szybciej niż oczekiwano, zachowując środki ostrożności, ale do tego czasu wielu producentów chipów przestawiło się na produkcję elektroniki użytkowej o wysokim popycie.

Pożar w fabryce chipów samochodowych w Japonii spotęgował problem. Ponieważ większość chipów jest produkowana w Azji, niedobór uwydatnił brak zdolności do produkcji chipów w USA, co zwróciło uwagę administracji Bidena.

Dyrektorzy branżowi i analitycy przewidują, że niedobór utrzyma się w przyszłym roku, a producenci samochodów mogą nie powrócić do normalnej produkcji do 2023 roku.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *