America’s Cup: ciesz się oglądaniem napędzanej wodorem łodzi pościgowej drużyny Nowej Zelandii

America’s Cup: ciesz się oglądaniem napędzanej wodorem łodzi pościgowej drużyny Nowej Zelandii

Magicznie jeździ po dywanie tak gładko, że ukrywa prędkość.

Jesteśmy w samolocie Nowa łódź pościgowa dla Nowej Zelandii Rewolucyjnej Drużyny10-metrowa tratwa foliowa napędzana wodorem, która przechodzi ostatnie etapy rozruchu i testów w porcie Waitemata.

W cieniu mostu portowego płynącego z prędkością dziewięciu węzłów kierowca Chris „Curly” Salthouse cofa gaz i w momencie „Chase Zero” podnosi.

Dobra przestrzeń w kabinie i wysokość rejsu zapewniają wygodną jazdę na nowozelandzkiej łodzi pościgowej napędzanej wodorem.

Zespół Emirates w Nowej Zelandii

Dobra przestrzeń w kabinie i wysokość rejsu zapewniają wygodną jazdę na nowozelandzkiej łodzi pościgowej napędzanej wodorem.

W mgnieniu oka cyfrowy Speedo pokazuje 30 węzłów, a Salthouse podnieca nas, gdy dociera do 41 węzłów. Wydaje się, że nie ma różnicy, dopóki nie skupisz się na kamieniu milowym i nie zobaczysz, jak miga. Rybak natychmiast wszedł na swoją łódź i pobliska fraza wyglądała jak żółw.

Czytaj więcej:
* America’s Cup: Team NZ wypuścił rewolucyjną łódź pościgową
* Powrót Chat: Dan Bernasconi i powolna strona faceta, który sprawia, że ​​Team NZ idzie szybko
* Nowa Zelandia World Team Radical Speed ​​​​Próba
* Nowa zielona maszyna Team NZ zrewolucjonizuje Puchar Ameryki

Salthouse uśmiecha się, obserwując naszą reakcję. Weteran sceny Pucharu Ameryki od 1988 roku, początkowo był żeglarzem, a od 2013 Challenge w San Francisco dowodził łodziami pościgowymi drużyny Nowej Zelandii.

Yachting widział rozwój swojej gry frustracyjnej i był szczęśliwy, widząc, jak ewoluuje również jego sprzęt. Nie ma piorunów droższych niż masywne silniki zaburtowe, jedynym hałasem w Chase Zero jest gwizdanie steru, coś, co projektanci Team New Zealand uważają, że mogą złagodzić, wprowadzając drobne poprawki.

Zespół Nowej Zelandii ściga kapitana łodzi Chrisa Salthouse w Chase Zero Hydrogen Energy.

Todd Niall/Rzeczy

Zespół Nowej Zelandii ściga kapitana łodzi Chrisa Salthouse w Chase Zero Hydrogen Energy.

„To rodzaj zmiany gry. Jest całkiem fajny, szczególnie podczas śliskich zakrętów na brzegu… Wszyscy wisieli, gdy byli odpychani na bok na starych łodziach” – powiedział o stabilności łodzi pod fachowymi rękami.

READ  #1 Świątek wygrywa z Gauffem w prostych setach, awansując do półfinału

Salthouse był mężczyzną pośrodku na wstępnym teście. Projektanci chcieli, żeby się cofnął, a mający obsesję na punkcie prędkości Grant Dalton namawiał go do przekraczania granic.

Izba Gmin zwyciężyła, gdy weszli, ale w dziewiątym dniu mieli wystarczająco dużo pewności siebie, aby wyjść na całość i osiągnąć 50,3 węzła, udowadniając, że konstrukcja nadąża za monokokami AC75 ścigającymi się teraz w Pucharze Ameryki.

Brak niebezpiecznej kilwateru to prawdziwa zaleta dla nowozelandzkiego zespołu, który udaremnił działanie łodzi pościgowej napędzanej wodorem.

Zespół Emirates w Nowej Zelandii

Brak niebezpiecznej kilwateru to prawdziwa zaleta dla nowozelandzkiego zespołu, który udaremnił działanie łodzi pościgowej napędzanej wodorem.

W Barcelonie 2024 wszystkie zespoły powinny mieć łódź pościgową napędzaną wodorem, ponieważ Puchar Ameryki ma budować zielony wizerunek.

To nie tylko prędkość, ale także wydajność, która charakteryzuje ten nowy pojazd, a testy zasięgu były równie udane, jak próby prędkości.

Napełniliśmy zbiorniki do 96% i wyruszyliśmy, by opłynąć niektóre wyspy wokół Zatoki Hauraki. „Nie spodziewaliśmy się, że będziemy żeglować tak długo, jak my”, powiedział Salthouse.

„Zakończyliśmy jazdę około sześciu godzin i pokonaliśmy 280 kilometrów (151,2 mil morskich) ze średnią prędkością 28,3 węzła i nadal mieliśmy około 10% paliwa w zbiornikach”.

Patrząc na to z innej perspektywy, gdyby zespół z Nowej Zelandii wystąpił tego samego dnia na normalnej 11-metrowej łodzi pościgowej z podwójnymi obręczami zaburtowymi o mocy 250 KM, zużyłby 140 litrów benzyny na godzinę przy 28 węzłach, co daje łącznie 825 litrów . Normalna 11-metrowa łódź pościgowa ma tylko 800-litrowy zbiornik, więc nie sprowadziłaby go z powrotem do bazy ani nie dorównała zakresowi Chase Zero bez wyczerpania paliwa.

Kolejną korzyścią jest to, że nie ma budzenia, ponieważ żetony widzą łódź płynącą w odległości 1 metra od wody.

Podczas wyścigu w Auckland 2021 łodzie pościgowe zespołu często pozostawały po obu stronach toru, nie chcąc zakłócać powierzchni wody swoim wielkim kilwaterem. W Barcelonie mogą być w środku akcji, jeśli zajdzie taka potrzeba.

READ  The Nature Strip ma wygrać drugie z rzędu na Everest

Zdolna pomieścić sześcioosobową załogę – z pasami bezpieczeństwa – będzie używana przede wszystkim przez projektantów, którzy pobierają dane w czasie rzeczywistym z łodzi regatowych. Dla tych z głowami schowanymi w laptopach będzie to podróż marzeń w porównaniu z tym, co kiedyś musieli znosić, gdy pstrykali w klawiaturę, podczas gdy szkielety ślizgały się po wodzie.

Nowozelandzki zespół pościgowy napędzany wodorem przeszła intensywną fazę testów w Auckland.

Zespół Emirates w Nowej Zelandii

Nowozelandzki zespół pościgowy napędzany wodorem przeszła intensywną fazę testów w Auckland.

Po zaledwie pięciu tygodniach testów sprytni projektanci z Team New Zealand już widzieli, gdzie mogą posunąć tę łódź do przodu.

Ale w miarę upływu czasu w Barcelonie 2024, gdzie mogą być używane przez sędziów, łodzie graniczne VIP i łodzie do kamer telewizyjnych, wciąż jest to kwestia „małych kroków”, według Michaela Rasmussena, jednego z głównych projektantów projektu.

„Ale to jest miejsce, w którym widzimy przyszły kierunek”.

A przyszłość biegnie szybko, naprawdę szybko, uwierz mi.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *