„Efekt Costco” na zwiększenie eksportu do firm nowozelandzkich

„Efekt Costco” na zwiększenie eksportu do firm nowozelandzkich

Nowozelandzkie firmy zaczynają zarabiać na tym, co nazwano „efektem Costco”.

Sklep Oakland Costco został otwarty zaledwie miesiąc temu, ale już niektórzy z jego lokalnych dostawców zostali wybrani do zamówień eksportowych do sklepów Costco w regionie Azji i Pacyfiku.

Dla Cookie Time kupowanie ciastek w nowym megastore to idealny przepis na słodki sukces eksportowy.

Robią ogromne partie herbatników, które trafiają na półki japońskich sklepów Costco.

„Wpływ czasu na ciasteczka Costco okazał się prawdziwym sukcesem” — powiedział Guy Bob-Male, dyrektor zarządzający Cookie Time.

Stoiska z ciastkami pojawiły się w nowozelandzkim supermarkecie, ale międzynarodowy apetyt sklepów Costco w dalszych częściach świata zmienia zasady gry.

„Mamy aspiracje, aby być jeszcze większymi, ale chociaż było to aspiracją od dwóch do trzech lat, teraz stało się rzeczywistością na 12 miesięcy” – powiedział Pope Maile.

Teraz mają również zamówienia z Tajwanu, Chin i Australii.

Pracownicy gorączkowo pracują, aby przygotować 80 palet ciastek, aby wypełnić dwa kontenery transportowe zmierzające w tym tygodniu do Tokio.

„Japonia była dobrą wiadomością dla Nowej Zelandii w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Eksport wzrósł o około 20 procent” – powiedział komisarz ds. handlu Japonii Kayleigh Archer.

I to nie tylko ciasteczka wyjeżdżają za granicę – po zaledwie roku produkcji Everblue Shampoo musiał zwiększyć swoją działalność.

Korzysta również z tzw. efektu Costco po zostaniu dostawcą do Nowej Zelandii.

„Właściwie ruszamy do Australii pod koniec tego miesiąca dzięki temu partnerstwu, a to może oznaczać ogromny wzrost dla naszej firmy w przyszłym roku”, powiedział założyciel Everblue, Renee Lee.

Po otwarciu sklepu w Oakland zapanował chaos – ale nie tylko konsumenci oszaleli.

„Wielkim wyzwaniem dla eksporterów na każdym rynku są kanały dystrybucji, więc jeśli możesz współpracować z naprawdę dużym sprzedawcą, mogą zabrać Cię na wiele rynków” – powiedziała Catherine Bird z Export NZ.

READ  Air New Zealand traci tytuł najbezpieczniejszej linii lotniczej na świecie

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *