Epidemia Delta Covid 19: Wznowienie wąwozu, implikacje NZTA oceniają blokadę

Transmisja Gully miała zostać uruchomiona 27 września. zdjęcie/wstęp

Prace nad Transmission Gully wznowiono po przejściu Wellingtona na poziom alarmowy 3, ale wciąż jest zbyt wcześnie, aby określić wpływ zamknięcia na datę otwarcia trasy o wartości 1,25 miliarda dolarów.

Czteropasmowa autostrada jest budowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), partnerstwa Wellington Gateway (WGP), z podwykonawcami CPB Contractors i HEB Construction do wykonania projektu i budowy.

Najnowsze ograniczenia Covid-19 to ostatni cios dla burzliwej, dawno spóźnionej drogi.

Podczas zamknięcia na miejscu zezwolono na prowadzenie tylko niezbędnych czynności, aby zapewnić bezpieczeństwo, ochronę i ochronę środowiska.

Wczoraj Waka Kotahi NZTA doradzała rządowym robotom drogowym w Wellington i Wairarapa.

WGP poinformowało, że podwykonawca wznowił prace nad niektórymi działaniami, w tym układaniem dachów, dostawami materiałów, drenażem, krawężnikami i sadzeniem roślin.

Zapewniono, że wszystkie prace były prowadzone zgodnie ze ścisłymi protokołami BHP.

Zestawy samochodów ciężarowych i przyczep zaparkowane obok odcinka Projektu Przesyłowego trzeciego dnia zamknięcia.  Zdjęcie/Mark Mitchell
Zestawy samochodów ciężarowych i przyczep zaparkowane obok odcinka Projektu Przesyłowego trzeciego dnia zamknięcia. Zdjęcie/Mark Mitchell

Powrót do pracy na miejscu będzie inny dla każdego projektu, a czasy będą zależeć od charakteru i złożoności miejsc pracy, powiedział Waka Kutahi Jitish Bula, Regionalny Dyrektor ds. Dostaw Infrastruktury.

„Możliwe będzie natychmiastowe wznowienie niektórych działań na miejscu, podczas gdy inne miejsca i projekty mogą wymagać czasu, aby w pełni zacząć działać.

„Infrastruktura odgrywa kluczową rolę w ożywieniu gospodarczym Nowej Zelandii, dlatego ważne jest, aby prace były kontynuowane, ale nie pójdziemy na kompromis w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników i użytkowników dróg, co jest naszym najwyższym priorytetem”.

Transmisja Gully została zaplanowana na 27 września, ale teraz prawie na pewno tak się nie stanie.

Budowniczy będzie odpowiedzialny za 250 000 $ odszkodowania dziennie, jeśli droga nie zostanie otwarta na czas.

Co więcej, 7,5 miliona dolarów z 145,5 miliona dolarów ugody, która obejmuje koszty związane z Covid-19, nie zostanie wypłacona, jeśli droga jest opóźniona.

READ  Podsumowanie śniadania: Deutsche Bank jest teraz na celowniku rynku

Ale poziomy alarmowe 3 i 4 są uważane za zdarzenie siły wyższej. Zwalnia to poszkodowanego z zobowiązań umownych w związku ze zdarzeniem pozostającym poza jego kontrolą.

Rzecznik Waka Kotahi powiedział, że agencja transmisyjna spodziewa się, że niedawne zamknięcie będzie miało wpływ na datę otwarcia transmisji Gully.

„Jednak jest za wcześnie, aby dokładnie powiedzieć, jaki będzie ten efekt”.

NZTA nie odpowiedziała na pytania, na jakim etapie były negocjacje w sprawie nowego terminu otwarcia lub rekompensaty.

„Waka Kutahi będzie nadal ściśle współpracować z Wellington Gateway Partnership i twórcą Transmission Gully, aby w pełni zrozumieć skutki. Nie będziemy udzielać dalszych komentarzy” – powiedział rzecznik.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *