Ford Falcon XA GTHO Phase IV ustanawia rekord aukcji

Ford Falcon GTHO Phase IV został sprzedany za mniej niż 2 miliony dolarów, co czyni go najdroższym australijskim samochodem kiedykolwiek sprzedanym na aukcji.

Sprzedaż australijskich muscle carów

Ford Falcon GTHO Phase IV został sprzedany za mniej niż 2 miliony dolarów, co czyni go najdroższym australijskim samochodem kiedykolwiek sprzedanym na aukcji.

Czysty Ford Falcon XA GTHO Phase IV został sprzedany w Australii za 2 miliony dolarów australijskich (2,08 miliona dolarów nowozelandzkich), co jest najwyższą jednorazową ceną, jaką kiedykolwiek zapłacono za australijski samochód drogowy.

Samochód jest jednym z zaledwie czterech samochodów zbudowanych, aby pomóc Fordowi wygrać w Bathurst w 1972 roku i składa się z trzech modeli drogowych i jednego samochodu wyścigowego, z których wszystkie znajdowały się na różnych etapach rozwoju przed niesławnym „Strach przed supersamochodami” Zatrzymaj wszystkie prace w czwartym etapie.

Według specjalistycznego brokera samochodowego, Australian Muscle Car Sales, kilka miesięcy temu zwrócił się do niego „dyskretny, ale zdeterminowany kolekcjoner i poprosił o nabycie tego, co jest uważane za najcenniejszy pojazd silnikowy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Australii”.

Wdał się w dyskusje z poprzednim właścicielem czwartego etapu, Paulem Carthio z Sydney, który potwierdził, że samochód został wymieniony za „niecałe 2 miliony dolarów”.

Czytaj więcej:
* Więcej pracowników z dużymi pieniędzmi na aukcji
* 1985 Holden Commodore należący do Petera Brooka sprzedaje za ponad 1 milion dolarów
* Klasyczny Ford Falcon sprzedany na aukcji za 414 000 USD
* Ktoś zapłacił prawie pół miliona za Forda Falcona bez silnika

Jeśli chodzi o inne samochody drogowe, „jeden jest teraz arcydziełem w kolekcji Bowdena, jeden znany jako samochód rajdowy został ostatecznie zniszczony w wypadku, a te klejnoty, które tu widzisz, wciąż są w stanie nie cofania czasu – być może najbardziej niesamowite, z których jest pierwszy dzień muscle cara „Australijska egzystencja”.

To jedyny z trzech samochodów drogowych, które Ford zbudował tak, aby nie dawały się naprawić.

Sprzedaż australijskich muscle carów

To jedyny z trzech samochodów drogowych, które Ford zbudował tak, aby nie dawały się naprawić.

Pokonał tylko 4698 mil nowego i jest pozostałym nieodrestaurowanym Stage 4, z oryginalnym lakierem, wnętrzem, kołami Bathurst Globe, a nawet oryginalnymi oponami. W zestawie znajdują się nawet banery magnetyczne, które nadają mu wygląd przyjazny dla samochodów wyścigowych, wraz ze standardową klatką na kółkach.

READ  Zwycięzcy i przegrani w 2022 roku: Apple

Cena sprzedaży przewyższa również poprzedniego rekordzistę australijskiego samochodu drogowego, który posiadał 1985 HDT Holden Commodore VK Group A SS należy do legendy wyścigów Petera Brooka. Sprzedano go na aukcji za oszałamiającą kwotę 1 102 278 AUD (1 102 278 NZ$), bijąc rekord 1 050 000 AUD ustanowiony przez rzadkiego HSV Maloo GTSR W1.

Ceny klasycznych samochodów Holden i Ford gwałtownie wzrosły w ostatnich latach, zwłaszcza od czasu, gdy Holden zamknął swoje podwoje na początku zeszłego roku. Ktoś zapłacił ponad pół miliona sokołów bez silnika W 2020 roku uczciwy, choć etap GTHO III był prawdziwy.

Pierwszy w historii samochód wyścigowy HDT, Monaro GTS350 z 1969 r. Sprzedał się w zeszłym roku za około 780 000 NZ$.

dostarczony

Pierwszy w historii samochód wyścigowy HDT, Monaro GTS350 z 1969 r. Sprzedał się w zeszłym roku za około 780 000 NZ$.

Pierwszy samochód HDT (Holden Dealer Team, HSV Wprowadzenie) ścigał się 1969 Monaro GTS350 Został zbudowany i ścigany przez Harry’ego Firtha i miał sprzedać się za ponad 1 milion dolarów, ale telefon z australijskiego Departamentu Infrastruktury, Transportu, Rozwoju Regionalnego i Komunikacji osłabił morale.

Powiedział Monaro może być „australijskim obiektem chronionym” i nie może opuścić kraju, w wyniku czego zawodnik poszedł z 750 000 A$ (781 751 NZ$).

Chociaż nie pchają znaku miliona dolarów, Inne klasyczne samochody Holdens pełzają w cenach.

Lloyds Auctions ma obecnie profil Jeden z czterech HSV GTSR W1 Maloo Z zaledwie 19 km na zegarze jest wyceniony na 495 000 $ w momencie pisania. Biorąc pod uwagę, że jest zupełnie nowy, istnieje duża szansa, że ​​sprzeda się za duże pieniądze.

Posiada również plik 2017 Holden HSV GTSR „Niezwykle oddany”Nagrodzony pakietem Walkinshaw Power Pack W557, ma 557 kW/930 Nm, lakier XU3 Yella pasujący do GTSR 1996 i oryginalnego tylnego skrzydła V8 Supercars dostarczonego przez 888 Race Engineering.

READ  Wykorzystaj w pełni obchody końca roku dzięki potężnemu dźwiękowi z głośników i wież dźwiękowych Samsung — Samsung Global Newsroom

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *